Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey!

Jeg plantede mine frø d.1/8, startede med gødning d.14/8, kom desværre til at give dem for meget da jeg troede at de skulle have gødning hver dag, gjorde det godt nok kun i 2 dage. Efter det lille uheld synes jeg selv at jeg har været meget forsigtig med gødningen, og har kun givet dem vand og gødning når jorden har været tør en fingerlængde ned i jorden. ¨

Der kommer lige nogle billeder så i kan bedømme om de kan reddes eller ej... håber virkelig ikke at jeg har ødelagt dem! :(

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af Zuicke 29 aug 2012 19:27, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg tror godt de kan reddes, men lad være at give dem gødning overhovedet indtil de ser bedre ud...

Medlem

har godt nok lige givet dem en lille smule, men så giver jeg dem ikke noget fra nu af... Skal jeg så bare kun give dem vand?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja... Kun vand, dette kaldes også flushing/at flushe.

Medlem

Man lærer noget nyt hver dag :).. Tak for hjælpen!

Medlem

Læs dcfonline guiden:
http://www.dcfonline.dk/cf/

Medlem

Jeg ville skylle dem igennem, 4 gange pottens størrelse i vand.. er potten 1 liter, er dette 4 gange 1, ergo 4 liter vand du skal hælde igennem dem... og måske holde dig helt fra gødningen de første 3-4 uger alt efter hvad jord du har brugt!? Er self pænt ny i faget, men har næsten lavet den samme og der fik jeg afvide jeg skal skylle dem igennem som skrevet og med code resultater... pøj pøj med dem

Medlem

4 liter vand per potte?... det lyder godt nok af meget!... blev dine planter gode igen efter så?
og hvis man så ikke kan gøde i så lang tid kommer der da ikke særlig meget ud af planten gør der?

tak og i lige måde :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ER meget vand, men idéen er at fortynde gødningen så meget som muligt..

Medlem

Er bare lidt bange for at drukne dem med alt den vand... Er der nogen ca. regl for hvor meget man må give dem per gang?... går ud fra at man bare skal vente på at jorden er helt tør før man skal give dem vand igen

Medlem

Dette er me get, men du skal jo ha skyllet skidtet ud.. derefter lader du dem tører så bladende hænger in den du vander dem igen og vent med gødning til 3-4 uger henne... gødning er ik så essentielt i opstarten, men dette kommer...

Medlem

Sorry, du skyller jo gødningen helt ud på den her møde, så give dem en me get tynd blanding når jorden er helt tør igen...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
der er absolut ingen grund til at gøde de første uger, ens jordblanding har i de fleste tilfælde rigeligt næringsstoffer til at holde planten rig på stoffer de første 3-4 uger og skal derfor kun gødes hvis behovet kan ses visuelt på planten.
du burde gøre det bedste man kan bede folk om, som oplever uheld med at gro: LÆS OP PÅ STOFFET INDEN DU GÅR TIL VÆRKS. hvis ikke man i forvejen har grønne fingre, kan man lave mange dumme valg, derfor - læs :-)
dansk cannabis forum har som nævnt ovenover en rigtig fin guide til at gro både indendørs og udendørs.

Medlem

Hørt! :-)

Medlem

Når... de klarede den desværre ikke :(... har også lært en hel del siden da. Nu skal jeg bare lige høre om noget. Mit første grow døde jo pga for tidlig og for meget gødning... så hvornår ved jeg at jeg har flushed nok til at kunne starte et nyt grow uden de nye også bare dør af den gamle gødning?... lige nu er min jord helt våd for at få det ud, men ved bare ikke hvor meget der skal til...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Smid jorden ud.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

okay

Medlem

Nu har jeg jo købt sådan et gødnings sæt med 5 forskellige ting i: Rootfast, ATA Zymer, Terra Leaves, Terra max og bloombastic.... med det sæt fik jeg et lille skema der fortæller mig hvornår jeg skal bruge de forskellige ting. Der står at jeg allerede skal bruge rootfast og terra leaves i de 2 første uger og 1-5 ml af hver...der efter skal der bruges terra max og ATA zyme i hele resten af forløbet, sammen med bloombastic som så lige starter en uge efter de 2 andre......

SÅ! : Nu har jeg jo lært et par ting eller 3 siden, og en af dem er at man ikke må gøde i de første 3-4 uger efter man har plantet frøene, pga at frøene selv har deres egen lille "madpakke" med til at kunne klare sig selv til at starte med. Men hvad så med rootfast og terra leaves?... er det overflødigt, eller skal jeg blande de 2 ting sammen med ATA zyme og Terra max når det så skal startes, og så bare kun kører rootfast og Terra leaves i den 5. og 6. uge?....

Det vil også komme til at medføre at ATA zyme og Terra max først bliver startet op 2 uger efter hvad skemaet siger da der står at de 2 skal startes op den 3. uge ....

Er klar over at det er et lidt kringlet spørgsmål....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rootfast er ikke gødning, men derimod et hormonstof af en art. Det påvirker ikke konduktiviteten (er det overhovedet det rigtige ord at bruge her?) i gromediet og dermed ikke plantens evne til at optage vand og næringsstoffer.

Terra Leaves, derimod er almindelig NPK gødning, og det ville jeg være lidt varsom med.

Jeg ville nok starte med Rootfast alene, og så give Terra Leaves og Atazyme fra 3 uge til du sætter dem i blomst, og så give Terra Max og Atazyme resten af tiden pånær den sidste uge. Bloombastic er nok et produkt lignende PK13-14, som er et fosfor og kalium additiv, der gives omkring 3 uger før høst.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Randy Lahey skrev:
Rootfast er ikke gødning, men derimod et hormonstof af en art. Det påvirker ikke konduktiviteten (er det overhovedet det rigtige ord at bruge her?)

Konduktivitet er helt rigtig, men det er set udfra gartnerens synspunkt, hvor koncentrationen af ioner måles i mediets ledningsevne (EC).

Det er, som du skriver, formodentligt bare en slags meget vandig rodhormon-opløsning, som efter min opfattelse højest sandsynligt er spild af penge, hvis ikke produktet er ret billigt. (Jeg er klar over at priser på produkter ikke diskuteres..)

Atazymes er formodentligt nogle kulhydrat-nedbrydende enzymer, her vil jeg igen knytte kommentaren at hvis ikke det er rigtig billigt, er det formodentligt penge ud af vinduet. :)

Jeg tror iøvrigt at dette er oversigten du beskriver Zuicke. (lidt lettere at se den, frem for at visualisere den.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]