Jeg er informeret om at det aktive stof kan påvises i blodet i 5 timer, eller sådan stod det da skrevet for 10 mdr siden på sikkertrafik.dk; det har de så ændret nu. Mit problem er at mit niveau var over bagatelgrænsen som desuden er urimelig lav. Jeg tænker derfor på om niveauet/koncentrationen på nogen måde kan målet, for at bevise jeg blot fulgte de givne retninglinjer..
Det stod der også for nylig på sikkertrafik.dk - jeg tror de fjernede det i forbindelse med al den medieomtale om mekanikerlærlingen der var blevet "clean" og fik taget sit kørekort og hr. & fru Danmark

Retningslinjen er desværre ikke 5 timer efter indtagelse, men bagatelgrænsen(som er urimelig lav ja) - halveringstid/hvor hurtigt det udskilles er jo dels individuelt, men har også noget med dose og hvor tit sikkert.
Hvis din måling ligger over bagatelgrænsen tror jeg desværre at dit kørekort bliver taget, men du bør selvfølgelig fortælle det som det er at du har overholdt den foreskrift som dog nu er fjernet.
Som bonusinfo, hvis ikke du har hørt den

-
http://www.dr.dk/radio/player/?rid/1199286