Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Mine planter hænger meget og det bliver bare værre og værre!!! What to do???? En der kan fortælle mig hvad jeg kan stille op med dem, så de ikke dør fra mig :-( :gud:

Billede
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
husker du at synge for dem hver morgen ? ;)

ved ikke rigtig hvad det kan være, prøv at giv lidt data, temp i dit telt, hvor ofte du vander os.v
er de lige blevet plantet om ? synes nu ikke det ser så slemt ud igen - køre du med 24 timers lys ?? og lader du jorden i dine potter tørre ud inden du vander igen ?

Medlem

Har lavet en tidligere tråd herinde hvor jeg har skrevet lidt.. Nå men de er plantet om for flere uger siden og temperaturen i mit skab er omkring de 30 grader.. Vander når der er tørt 3-4 cm. ned i potten, meeeeen! Kom til for ca en uge siden at give dem for meget gødning og måtte flushe dem godt og bagefter blev de stillet i mørke i 48 timer og det er det jeg tænker de ikke har haft godt af! Vandet fordamper jo ikke, så rødderne har nok for lige lovlig meget!?? Håber bare på at det hjælper at jorden tørre helt ud og at de ikke bliver vandet indtil da.. Men sidder folk med gode råd, må i meget gerne komme med dem...

Medlem

Foresten så er de blevet sat i blomst igår startede jeg efter 48 timers mørklægning, så de får 12/12..

Dedikeret medlem

Hvorfor 48 timers mørke? Selvom det måske ophober nogle blomstrings inducerende hormoner, vil det klart være ret stressende planten og tære på dens depoter idet den tvinges til at respirere i 48 timer, fremfor de 6 den er vant til.

Mht dine planter synes jeg det ligner en planten med en dårlig pH og en svag overvanding, men jeg er ingen udpræget cannabis ekspert. :)

Senest rettet af Randomname 23 aug 2012 20:50, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem

Fail edit...

Medlem

Tak fo comment og det er taget til efterretning.. Tror det er en blanding af for meget vand og for lidt gødning, har jo skyllet dem igennem pga. for meget gødning.. Nu lader jeg dem tørre op og så får de vand med grow/bloom gødning og så må vi se om det ik hjælper...

Medlem

Eller nogen ideer til hvad jeg ellers skal gøre, vil jo ik ha at de dør!!! :-(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BioBizz Alg-A-Mic ! ;) så skal de nok flotte sig

Moderator
Brugeravatar

Synes det ligner noget så umiddelbart paradoksalt som overvanding og varmestress. Varmeproblemet afhjælpes nok mere eller mindre af skift til 12/12, ellers kan det være gavnligt at skifte lyset så lysperioden ligger hvor det er koldest i det rum setuppet står i, eller endnu bedre at få ordentlig udsugning, eller hvis der er tjek på udsugning, så lave tilsvarende passive indsugningshuller, så udsugningen ikke bliver begrænset mere end nødvendigt.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Ved ikke hvorfor, men får en ide om at der ikke er nogen(/nok) luftcirkulation i det rum?

Anyway er jeg da noget så hundrede på, at dine piger er ramt af varmen, som jeg synes har været nådesløs i år...

Medlem

Har en stor bordventilator til at blæse på dem og dørene står åbent, så der skulle gerne være god cirkulation :wink:
Har idag efter at ha stukket en finger 8-10 cm ned i jorden og konstateret at det er tørt, givet dem 3 ml BioBizz Grow og 2 ml ionic soil bloom til en ltr. vand, håber ik blandingen er for stærk, da de nok står af så!? Hvis man har deforme blade, hvad skyldes det så, for meget varme eller hvad? Takker mange gange for jeres comments, da jeg er totalt ny i faget og MEGET gerne vil lære fra de erfarene brugere... :wink: Så keep up the good work people... Skal lige siges at idag så de noget bedre ud, bladene er begyndt at se normale ud, eller de sidder ihvertfald bedre, hænger ik så meget...

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Har idag efter at ha stukket en finger 8-10 cm ned i jorden og konstateret at det er tørt, givet dem 3 ml BioBizz Grow og 2 ml ionic soil bloom til en ltr. vand, håber ik blandingen er for stærk, da de nok står af så!?

har du da bare hældt op sådan tilfældigt eller er der en god grund til at du har hældt 3 ml biobizz gro og 2 ml ionic bloom pr liter? det lyder nemlig som en alt for stærk blanding i mine ører

Medlem

Har papirene fra begge producenter af de mærker jeg bruger, Og der anbefalder de at man bruger så meget, men hvad ved jeg.. Håber satme ikke du har ret, for så står de sgu helt af.. Har mine probs med det gødning der, ved ik hvor tit man skal bruge det nemlig, vander som sagt når jorden er tør 8-10 cm ned og de skal vel ikke ha gødning hver gang eller hvad? Plz help me

Medlem

ionic anbefaler 7 ml pr. liter vand og det har jeg delt i 4 for at starte stille og roligt og det blev sådan ca. til 2 ml bloom og de anbefaler 4 ml pr liter vand med grow, men doserede det lidt ned og gav dem næsten 3...!??? Gav begge planter en halv liter og lod dem dryppe af og nu håber/ber jeg til at de rejser sig igen og ikke blir brændt af...

Medlem

Så er der nye billeder og som i kan se, så er de i bedring mine piger :rocking:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Meget gerne ris og ros!!! :wink:

Medlem

hvad mon man kan forvente af udbytte på alle 4 planter, skal igen siges at de alle er sat blomst..!???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan ingen sige.

Det kommer and på sorten, lys, jordbladning, plads til rødder,hvor lang tid den har vegget os.v os.v - og selv om du gav alle de oplysninger ville folks svar stadig være et skud i tågen, det er ikke til at sige.
men nogle få uger inden høst, kan man da danne sig et billed af det.

Medlem

oki, ja der kan man bare se... Håber bare der blir til en pind el. 2 ... hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det skal du nok få :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]