Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har taget amfetamin nu i et halvt år fra torsdag til søndag og nogen gange i de andre dage..
men nu hvis jeg ikk tager hverdag næsten, bliver jeg dårlig det vil sige.. når jeg rejser mig kan jeg næsten ikk gå og bliver svimmel, har kvalme og det er sløret for mine øjne som om alt bliver sort og hvidt kan intet se når det sker næsten .. har det heletiden varmt har det bare a lort til..

Hva gør jeg ?

og er jeg afhængig ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det lyder ikke som amfetamin abstinenser, men du er ihvertfald psykisk afhængelig.. Du har kørt ALT for hårdt på, ALT for længe! Stop med det samme og opsøg din læge. Misbrugscentre kan hjælpe dig med at komme ud af din afhængelighed.
held og lykke!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Geografisk sted: hasselager
ja de syntomer du snakker om når du rejser dig lyder som en krop der er træt og har brug for og komme sig oven på længer tid overanstrængelse, så syns bestem os du skal holde dig en pause og vis du er bange for du er ved og blive afhæning så vil jeg os søge hjælp, selvom det kan være svært så er det det rigtig at gøre, det er bedre og tag det i opløbe, håber du finder ud af det.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du har overhovedet ikke godt af at tage så meget amfetamin. Det er et forfærdeligt stof, der udover de symptomer du oplever nu, på sigt vil give psykoser. Hvis ikke du vil havne på den lukkede, så kan du ligeså godt stoppe med dit misbrug nu. Mon ikke du allerede har oplevet paranoiaen og andet godt, som amfetaminen bringer med sig?

Ellers, så husk at spise, selvom du ikke er sulten, bliver du nødt til at tvinge noget mad ned. Jeg kunne forestille mig, at grunden til du føler dig svimmel og at det sortner for dine øjne, er fordi din krop ikke har særligt meget energi tilbage.

Ellers så gør som DGS siger, og få fat i et misbrugscenter. Du har uden tvivl kørt den alt for langt ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Man bliver ikke decideret fysisk afhængig af amfetamin, men dermed ikke sagt at det ej er vanedannende. Det er det nemlig helt sikkert! Psykisk afhængihed/abstinenser kan føre til fysiske abstinenser(psykosomatisk), men udfra det du skriver tror jeg det er din krop og hjerne der trænger til at blive behandlet ordentligt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
En amfetaminpsykose for fuld udblæsning er ikke for sjov - har oplevet et par veninder, der før i tiden kørte på, ligesom dig...
Stop op og tag din nedtur som den er - det er selvfølgelig let for mig at skrive og jeg har ingen råd eller noget du kan trappe ned på/få det bedre og lette din hverdag - måske et par panodiler kan lette trykket lidt...

For mig at se, ud fra det du beskriver, bevæger du dig tæt på kanten - du/og dem du har kær, har ikke lyst til at du vipper helt ud..
Stop mens legen stinker, så din gennemkneppede krop og psyke kan få sig et pusterum...

Søg hjælp ved dit lokale misbrugscenter - du bør i hvert fald ikke stå palle alene i verden mens din verden er igang med at bryde sammen - det er ret hardcore det du har gang i og du bør få vejledning af en kvalificeret!

Alt det bedste på din vej videre! =)

Medlem
Brugeravatar

hej du, jeg synes du skal trappe ned og bruge mindre amf. Forestil dig at du hver anden time fik en lammer i benet, og så forestil dig hvordan dit ben har det efter en uge, med gentagne slag. Det er det du har gjort ved din krop. Og den er træt, det er hårdt for kroppen det du har gjort, og nu kommer kroppen til at give igen. Problemet er bare at hvis du ikke lytter til din krop og fornuft. Så dør du. Og længere er den ikke. Hårdt og lige på. jeg har set mange der er døde fordi deres krop var brændt af, slidt op. og ja har selv været ved at dø mange gange både pga af at jeg mishandlede mig selv og overdoser osv. Så stop nu, før det er for sent. Personligt ved jeg at det er skide svært og det er hamrende hårdt. Men hvis du vil leve, så er det det der skal til.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
hej du, jeg synes du skal trappe ned og bruge mindre amf. Forestil dig at du hver anden time fik en lammer i benet, og så forestil dig hvordan dit ben har det efter en uge, med gentagne slag. Det er det du har gjort ved din krop. Og den er træt, det er hårdt for kroppen det du har gjort, og nu kommer kroppen til at give igen. Problemet er bare at hvis du ikke lytter til din krop og fornuft. Så dør du. Og længere er den ikke. Hårdt og lige på. jeg har set mange der er døde fordi deres krop var brændt af, slidt op. og ja har selv været ved at dø mange gange både pga af at jeg mishandlede mig selv og overdoser osv. Så stop nu, før det er for sent. Personligt ved jeg at det er skide svært og det er hamrende hårdt. Men hvis du vil leve, så er det det der skal til.

Kan du bestemme dig? Trappe ned, stoppe med det samme?
Amfetamin er ikke noget man trapper ud af! Det er noget man stopper BRAT med, især når man er kommet så langt ud som trådstarter!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Disse symptomer lyder mere som øresten, eller en virus/forkølelse :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er vist på tide at tage en slapper fra spæd. Gå op på et misbrugs center og se om du ikke kan komme i døgn behandling et stykke tid. Eller bedre, hvis du kan få din familie eller venner til at hjælpe dig men en seng og noget omsorg, men det skal helst være langt væk fra hvor du normalt færdes, den anden ende af landet eller sådan noget så du ikke bliver fristet over evne. Men under alle omstændigheder kontakt en læge, vil du ikke nok?
Pas på dig selv!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Opsøg hjælp! Hurtigt - du ønsker det jo selv, så ikke udsæt det. Ring imorgen så snart du vågner. Vær ikke flov og nede over det, du er allerede nået langt at du har erkendt det! Og pas på du ikke erstatter det med et andet drug. Det er nemt at finde trøst et andet sted nemlig! Alt godt herfra!

Medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med blodsplat :) Og de andre for den sags skyld...

Din krop har det så hårdt, at så snart den får en pause fra amfetaminen er den ved at gå i gulvet. Og samtidig kan amfetamin overforbrug ganske rigtig udløse psykoser. Som blodsplat siger skal du passe rigtig meget på hvis du ikke kan holde dig helt fra stoffer i fremtiden (hvilket klart ville være det sikreste), da man hurtigt kan havne i samme situation igen.

Og det er også vigtigt, som blodsplat siger, at du ikke lader være at ringe fordi du skammer dig. Det er sgu flot at vekende man har et misbrug. Det er sket, og nu skal det udbedres. Lad være at bilde dig selv ind at det er et dårligt tidspunkt at stoppe på osv., for det er det sgu ALTID, bare få det overstået :)

Held og lykke

Junior medlem
Brugeravatar

Håber det bedste for dig..min mand er afhængig af amfetamin og har været det i flere år..kom ud af det mens du kan, det bliver ikke nemmere med tiden...og det ender ofte ikke kønt, narkogæld, løgne..tab af gamle venner og familie..ja jeg kunne blive ved!! Pas på dit liv..du får det ikke igen.. <3 Ønsker dig alt godt..og held og lykke.

Medlem

Geografisk sted: hasselager
man kan vel enlig ikke skille de to manifestoner af abstinester,, psykisk og fysksik, er jo en og samme ting,, du kan ikke se en smmuk solned gang uden og blive rørt, finde det du har lede efter længe og jubler over det, måske du blive forelsket hvem ved. eller bare en af de få piger her ind det brænder dankorte af før den 2 og blinker fint til sagbehandler, hehe..

men det jeg vil tro til er, vis jeg ikke laver en skid den førte uge og ruder rund, så det klaret men ikke klare den, det er op og igang og få det sved ud af kroppen fedt væv...eller så det tag en dag af gang..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]