Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Medlem

med hjælp mener jeg, at du skal have klarhed over hvad du fejler. det gavner ikke noget at du går rundt, og har noia på pga du ikke ved hvad du fejler;-)
derfor mener jeg at du fortjener klarhed over hvad der er i vejen, såmænd intet andet;-)

Medlem
Brugeravatar

det kunne være en "krydret" klump i havde fået fat i.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hmmm, har godt nok kun læst den første side, men udfra hvad jeg kunne se fik jeg fat i følgende symptomer:

1: Usikkerhed på om du er vågen eller sover.
2: Glemmer hvad du er igang med eller lavede for 2 sek siden.
3: Underlig fornemmelse af at det ikke er dig der styrer din krop. (Kan dog stadig opføre dig normalt)
4: Nervøsitet/Angst/Panik.

Det kunne godt lyde meget som om at du har fået udløst det som i psykiatrien kaldes "Depersonalization Disorder". "Depersonalization Disorder" er en form for angst-forstyrelse. Hos personer der har anlæg for dette er det meget almindeligt at det udløses som følge af en dårlig oplevelse med et rusmiddel. Særligt bevidsthedsudvidende rusmidler, og hash må jo siges at tilhøre denne kategori.

Hér er en gut som forklarer om cannabis og Depersonalization Disorder

Og hér er et link til wiki-artikel

Håber du kommer ovenpå igen champ :)

Medlem

håber jeg fandme ikke jeg har når der står der ikke er nogen behandling! var så dum at sove for længe og misse lægen idag.. men flere har sagt de mener jeg har en depression, ved ikke om man så kan have det sådan her.. er der nogen der ved det?
ellers fucking skræmmende og se hvor perfekt depersonalisering passer på mig..
har selv opbygget en teori på mine egne tanker/det i har skrevet/det jeg har fået at vide, om at jeg har gået og været hård ved migselv og min psyke ved ikke at tro på migselv, for lavt selvære og selvtillid.. har tit følt mig lidt "forkert".. at jeg på den måde er blevet så stresset over alt, at min krop prøver at "frastøde" min hjerne for ikke at tage skade? i forbindelse med en depri/angst.. lyder det helt hen i skoven?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Du skal søge hjælp hos din læge nu. Jeg har stået i nogenlunde samme situation som dig. Da jeg var en 14-15 år fik jeg angst efter at have røget, jeg vidste som dig ikke hvad det var, og endte med at gå og holde det inde istedet for at søge hjælp. Jeg måtte til sidst droppe ud af min skole og isolere mig totalt før jeg indså jeg havde brug for hjælp. Når jeg ser tilbage på mit eget forløb er jeg sikker på jeg ville have klaret det bedre hvis jeg havde spurgt om hjælp, istedet for at tage en facade på i skole, og lade som om alt var godt. Jeg prøver ikke på at skræmme dig, men prøver at få dig til at forstå at ingen af os kan fortælle dig hvornår denne her følelse vil holde op, men jo før du begynder at snakke åbent med de mennesker omkring dig og beder dine nærmeste om hjælp vil det, efter min egen efaring, kun blive værre.
Du kan IKKE tænke dig ud af det her problem, men du bliver inød til at handle på det.
Håber alt det bedste for dig i fremtiden og det skal sgu nok gå alt sammen. Jeg er nogenlunde ovenpå idag dog efter 6 år, men det var kun fordi jeg ikke spurgte om hjælp før jeg til sidst brød sammen. Så cmon eat your pride og snak ærligt med dine forældre.

Medlem

jeg har været til læge, dog undlod jeg dsv at fortælle om hashen.. da jeg er ret overbevist om at det er fx angst eller en depri som men det kan man også have uden at have røget jo.. mine forældre ved det, mine kammerater ved det, mine lærere ved det, min læge ved det.. hvad mere kan jeg gøre? føler mig på ingen måde tilpas med at snakke hash med fremmede (min læge bla) mine forældre eller mine lærere, men igen, ved jeg ikke om det gør den store forskel hvordan min tilstand er forsaget, vel mere hvad det er og hvordan jeg kommer ud af den.. kan du ikke fortælle hvad hjælp du fik, og hvordan du fik diagnosen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mente også mere at fortælle og snakke om hvordan du har det og ikke så meget det at du har røget hash. Den hjælp jeg fik er ikke relevant i din situation, da min angst udviklede sig til social fobi hvilket gjorde jeg ikke rigtig kom uden for en dør i 2 år. Men noget der har hjulpet mig siden hen er samtale med psykolog, de har i hvert fald tavshedspligt. Men lad nu din læge vurdere din situation og snak med ham om hvad der er nødvendigt. Der er ingen på dette forum der kan give dig et fagligt svar på hvad der er "galt" med dig. Og nogen kommer med fuldstændig hul i hovedet svar som "det må have været opium du har røget" Der er en vis forherligelse af hash herinde der kan skade på lang sigt. Hash kan i få tilfælde føre til angst og psykoser så er det ikke bedre at du snakker ærligt med din læge og sætter din tillid til at han har forstand på det? Ellers kan han henvise dig til nogen som har. Det skal nok gå alt sammen du må bare se at få fat i nogen der ved hvad det handler om :)

Medlem

Ja ok, skal derind igen mandag.. Mine forældre og lærere mener jeg har fået en depri, men giver en opdatering efter mandag(:

Medlem

var ved lægen idag, og fik at vide jeg skal ind torsdag og få udfyldt nogle ark af en art.. hun mente også det lyder som en depri, men er vidst sikker på det er noget psykisk for fik at vide at de prøver hun ville have lavet på mig, var lidt ligemeget nu :) hun sagde også at min psyke kan være mere skrøbelig eftersom min søster har angst.. skrive en opdatering efter torsdag :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder godt og lyder til at du er kommet lidt mere ovenpå igen også ? :)
God vind

Medlem

Nej det er jeg ikke, vænder mig bare langsomt til det efter snart 2 måneder../:

Medlem

min læge mener jeg har BEGYNDELSEN på en depri. hold kæft hvor er jeg sur.. kan ikke bruge det til en skid jo..........

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]