Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle!

har 3 planter early skunk stående der er mellem 90 og 100 cm. høje.
plantede dem ud efter den sidste nattefrost i starten af maj måned. Det undrer mig lidt at de ikke allerede er gået i blomst, da de jo også skal have 55-65 dage i blomst. Er derfor begyndt at frygte lidt om de når det inden vores skod efterår kommer..

er der nogen der har lidt viden de evt. vil dele med en noob ang, hvornår sådan nogle planter plejer at gå i blomst og om der er noget jeg selv kan gøre? er godt klar over at jeg kan flytte dem indenfor så jeg selv sørger for at de får 12 timer lys om dagen. men har desværre ikke tid til dette..

Vh Bubble

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Du snakker om tolv timers lys, så det må være regulære planter, også er der ikke så meget at gøre end at vente på de lyse timer når omkring de 12 timer, ellers er du nød til at flytte den ind som du selv nævner... Kender i hvert fald ikke noget til at man kan fremprovokere det på, andet end med lys...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender i hvert fald ikke noget til at man kan fremprovokere det på, andet end med lys...

Det er mere rigtigt at skrive mørke. Da det er længere uafbrudt mørke der får planterne til at begynde blomstringen.

Ang. problemet, du kan tvinge dem til at starte med at blomstre ved at cutte et par timer af dagslængden. Om morgenen eller aftenen betyder ikke så meget. Det kan du gøre ved at tage dem indenfor i et mørklagt rum, hvis de altså står i potter, hver dag i de næste 3-4 uger. F.eks. kl. 6 hver aften, og så kan du stille dem ud igen når det er blevet mørkt.
Hvis de står i jorden, kan du bygge et stativ med sort plastik til at stille hen over dem. Ikke særligt nemt, for det skal også kunne sidde på en aften hvor det blæser rigtig meget, uden at ødelægge planterne.

55 dage fra nu er et stykke inde i oktober, så det er nu du skal handle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smid et par sorte sække over dem i 48 timer, det burde fremprovokere blomst.

Junior medlem

tusind tak for svarende!
Har lige set til dem og det kunne måske godt ligne at de er ved at gå i blomst, så venter lige et døgns tid og ser om der sker noget :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]