Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

overvejer at prøve mig en ny sort men fanme svært at finde ud af hva der skal være :)

vil gerne ha en der blir en meters penge høj og ikk er over 2.5 måned i blomst og så skulle den gerne være god til at blive toppet :)

nogle der har nogle gode erfaringer med noget i den stil :)?

P.s har et rum på 80 x 80 x 170 250 watt CFL til vegge og 400 watt HPS med cooltube til bloom

//Peace out

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Er du til auto ?
1. Road runner #1 / 2 @ 25 - 80 cm. //gælder dem begge...
2. Fruit @ 30 - 90 cm.
3. Critical+ @ 40 - 95 cm.
1. & 2. har en blomstrings tid på ca 60 - 65 dage. (omkring 2 måneder)
3. blomster på ca. 65 70 dage. (omkring 2 - 2 ½ måneder)

-- Det er desværre de eneste jeg kender, men håber det kan bruges... (Høsten er øvrigt ca. [1 #20 til 55 g] [2 & 3 #30 til 90 g])
En tåget beregning :)

Medlem
Brugeravatar

tak køre 9 normale planter af gangen og så har jeg 3 auto stående ved siden af bare for at få lidt før tid :))

den der critical+ smager den også godt :)?

Medlem

Hehe er i gang med en Critical+ som er i blomst... Glæder mig som et barn :)

Men i morgen kigger jeg lige på nogle forslag til nogle "normale" planter ;)

Medlem

Bedre sent end aldrig, men af "alm." planter tænker jeg selv på en masse, men Shark Attack og Sweet Blue, er vist de eneste der passer under dine krav...

Kigger lige forbi igen hvis jeg skulle komme på noget mere :)

Moderator
Brugeravatar

Hvilken type rus foretrækker du?

Medlem
Brugeravatar

et Højt buzz :) så man kan færde sig ud i virkeligheden og ha det sjovt :)

det sativa ikk ?? en meget høj plante og de passer ikk så godt ind i rummet :)

Moderator
Brugeravatar

Du kan tvinge de fleste sativaer ned med 12/12 fra frø/rooted klon, og så plante dem i små potter så de bliver 'rootbound', og går hurtigere i blomst og holder væksten nede. Se her https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=51760 og her http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=36181 Ellers er medium sativa dominerede sativa/indica hybrider nok det du skal have fat i. F.eks. vil jeg foreslå: Apollo 13/11, Bangi Haze, C99, Nepalese Jam, Panama (med en kort blomstrende phenotype), Kali Mist (også med en kort blomstrene phenotype).

Medlem
Brugeravatar

takker bis ;)

Nepalese Jam ser lækker ud men den ville du så køre 12 - 12 fra frø til done ?

og hvor mange af dem ville du tage i mit rum ? 80x80x170

bruger 5.4 L potter.

dem jeg har nu har jeg taget de største blade af så der kommer mere lys til budsene og de forskellige planter.

men kan se folk har mange forskellige meninger om det :) hva din ?

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville nok kører 12/12 fra rooted klon, så alle planter var samme genotype, og agere nogenlunde ens. Men du vil nok have fordel af at give den 1-2 ugers 18/6 før flippet til blomstring, da du dyrker med større lamper. Fra frø nok det samme, men det tager lige en 2-4 uger før en frøplante bliver 'kønsmoden', og kan gå i blomst. Derfor er det også en fordel at kører fra stikling, da hvis moderplanten er 'kønsmoden', er stiklingen det også. Man kan kort sagt sætte kloner i blomst hurtigere, og dermed begrænse væksten. Jeg vil sige mellem 4-9 planter, alt efter hvad der er plads til, og hvor meget hvis overhovedet du har tænkt dig at træne dem (binde ned mm.) Hvis du vil holde dem nede kan du med fordel have dem i små potter til at starte med, og en 1-3 uger i blomst, så planten bliver rootbound, og begrænser strækket i blomstringen, så nodeaftandene bliver mindre, for derefter at give planterne en skånsom ompotning og fortsætte blomstringen. Nepalese Jam og Bangi Haze er (ret) rene sativaer der er blevet grundigt tilpasset til indendørsdyrkning, men C99 vil nok være nemmere, men også markant mindre sativa domineret. Selvom de rigtige phenotyper har mange sativa egenskaber.

Tjah, i SOG giver det mening med lidt beskæring hvis nogle blade dækker meget for andre planters blade mm. Men generelt siger min logiske sand mig at når lyset mindskes med afstanden til lyskilden, så er bladene tættest på lyskilden dem der udnytter lyset bedst, og derfor giver det ikke altid mening imo. at beskære øvre blade for at lade blade længere nede, der modtager mindre energi, kan få lys. Men det er meget afhængigt af gromønster, lysmængde til rådighed, planteantal fugtighed mm. Nogle gange giver det mening at beskære, andre gange ikke. I min bog er det en skønssag, find ud af hvad der virker bedst for dig, og prøv dig frem i forskellige situationer, vil være mit råd.

Medlem
Brugeravatar

vil prøve at lave mig en moder plante har godt nok kun et lille rum med LED i til at holde stiklingere i live men må prøve :) ellers må der jo bygges ud :)

har ikk prøvet at ha dem bundet ned endnu men så skal men måske holde sig nede på en 5 planter ? det fylder vel en del mere ? men villle det så ikk give mere at have 9 planter der ikk blir bundet ned end 5 der er bundet ned ?

var inde og læse om c99 (cinderella 99ikk?) og den skulle ha en virkelig god røg men gir bare ikk særlig meget ?

den her gang har jeg været lidt hård da jeg klippede (måske endda for hård sys jeg da jeg var færdig) så den her gang prøver jeg at lade hver med at klippe dem.

Moderator
Brugeravatar

Der skal helst ikke så meget lys til stiklingerne, de skal bare holdes i live ved langsom vækst indtil der er dannet rødder, for meget lys og planten risikere at gro større end de mindskede rodsystem kan følge med, så det lyder fornuftigt, ellers kan en 20-40 W pærer sagtens bruges til stiklinger, mindre kan endda bruges.

Altså det gælder lidt om at få fyldt arealet ud så. Vegger man lang nok tid kan du ved få én plante til at fylde arealet. Så jo mere du dyrker horisontalt, jo færre planter har du plads til Men SOG VS LST, tjah de har fordele og,ulemper, fordelen ved mange planter hurtigt i blomst som i SOG, er at man hurtigt kan få fyldt arealet ud, sammentidig med at stort set hele planten bliver belyst fordi lysintensiteten ikke variere så meget fra top til bund af planten. Ulempen er at man enten skal have rigtig mange frø, eller have kloner, da målet er at holde alle i samme højde så lyset kan være så tæt på som muligt. Diverse former for LST's fordel er at man ikke behøver mange planter, og at man kan holde planten på samme plan, så
man får mange mange medium størrelse skud, og ikke så meget små skud som man ville få på større planer. Igen tror jeg det handler om at finde hvad der tiltaler én mest og så bruge det, og blive god til det. Potentialet er imo. omkring det samme.

Medlem
Brugeravatar

har sådan 2 stk 6 Watt LED pære og de klare det fint :) men spørgsmålet er om de også kan holde en moder i live.

tror det kunne være helt sjovt at prøve noget nedbinding eller noget SCROG bare for at prøve noget nyt altid sjovt at få sig en ny udfortring :)¨

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]