Hey, mine planter er ikke særlig store endnu, og de kan ikke holde sig selv oppe... de står i 20 liter jord med 3 i hver kasse, og giver ca hver kasse 1/2 liter vand om dagen. Er det for meget eller?... har også givet dem ca. 7 timers lys om dagen, indtil jeg starter på mit gødning....lampen er ca 1 meter over planterne og er en 400W... er der noget af det der kan skade planterne? og rejser de sig selv op igen????
1) hvorfor putte flere planter i samme potte, det er ikke optimalt IMO.
2) at vande med små mængder vand ofte er ikke en god ide, hellere lade jorden tørre helt ud mellem vandinger så rødderne får ilt
3) hvorfor i alverden får de kun 7 timers lys om dagen? de skal gerne have 17-19 timers lys i veggeperioden og 11-13 timer i blomst.
4) vent for guds skyld med at gøde dem indtil du har styr på resten, ellers skader det nok mere end det hjælper. husk at starte med at dosere lavt så rødderne ikke blive brændt af på grund af det osmotiske tryk.
5) 1 meter fra lampen er nok også lige i overkanten, hvis der ikke opstår varmeproblemer eller hotspots ville jeg sænke den til 60 cm over toppene
så jo du har en del at lave, start med at rette de åbentlyse fejl og så kan det være at dine planter takker dig ved at rejse sig op