Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens, jeg har lavet den dumhed at drikke i 4 dage i træk, jeg har ekstremt lav abstinenstolerence for alkohol, så derfor vågnede jeg op med alkoholabstinenser.

1. dag tog jeg 10mg rivotril fordelt over morgen, middag, aften, og så 4mg til nat
2. dag tog jeg 8mg rivotril fordelt over 2mg morgen middag aften og nat.
nu er jeg så på 3. dagen, eneste bivirkning jeg har nu er en smule ubehag i maven muligvis grundet at jeg ikke har spist nok, selvom jeg har ædt så mange æbler jeg har kunnet få ned, og så en toast i ny og næ.

Skal lige nævnes at det er over en måned siden jeg har rørt en benzodiazepin og aldrig taget det mere end 4-5 dage af gangen (fleste gange grundet alkoholafrusning)

jeg føler ikke rigtig det store til alkoholabstinensubehag ud over en smule maveubehag og sløvhed grundet rivotrilerne.

Men hvad er jeres foreslag, skal jeg trappe ud af rivotrilerne ligesom de gør på den åbne ambulante afrusning hvor man får risolid med hjem dagligt, og udtrapper over 7 dage, eller skal jeg bare stoppe 100% nu, evt tage en halv rivotril til nattesøvnen?

Mvh Max

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
10mg rivotril virker som en abnorm stor dose, du må virkelig have noget af en tolerance for ikke at gå kold. Jeg ville bestemt foreslå en nedtrapning over et par dage, det burde gøre processen lettere at gennemgå. Slut evt. af med kun at tage din dose morgen og aften. Held og lykke.

Nu har du godt nok oplevet alkoholabstinenserne, men benzo'er er heller ikke sjove at tage en kold tyrker på. Jeg ville passe rigtig meget på med det vanedannende skidt. Nok hjælper de på dine abstinenser, men der er en risiko for de bare endnu en dårlig vane der venter lige om hjørnet.

Æbler er sunde, men prøv at få noget protein ned i form af rugbrød, kød, nødder eller grønt. Det giver fylde og ro i maven.

Junior medlem

Nu er intentionen når man foretager en alkoholafrusning at "gå kold" (altså sove), og det man vil få ambulant er 5 x 100mg risolid, som som sådan jo svarer til ca samme dose som 10mg rivotril(jeg ved godt man ikke kan sammenligne benzoers styrke på den måde) laver lige et par toast med rugbrød og leverpostej for roen i maven :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du har taget rivotril i 3 dage, kan du sagtens tage en kold tyrker - nedtrapning ville være dumt, 3 dage er ikke nok til at opleve abstinenser...

Mht maveuro, så kan æbler i massevis sagtens give dårlig mave og kombineret med toast er den vel sikret =)

Stop 100% nu! =)

btw, lige for at flykneppe, så er det 10mg risolid, ikke 100mg =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
btw, lige for at flykneppe, så er det 10mg risolid, ikke 100mg =)

10mg Risolid er da en meget lav dosis... Dem jeg kender som har fået Risolid for alkohol-afrusning, har fået 25/50mg risolid 3 gange dagligt de første par dage.

8-10mg Rivotril er da godt nok en høj dosis til at tage alkoholabstinenser - og husk den laaaaaange halveringstid!

Derudover vil jeg give HopIFjordeN ret; Stop med det samme aka kold tyrker. Spis sundt og dyrk motion :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
10mg clonazepam lyder vanvittigt. Er du sikker på at det ikke er kopivarer? 2mg clonazepam uden tolerance, og jeg går i brædderne med huller i hukommelsen.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
10mg clonazepam ER meget, ja.... Jeg har dog før været oppe i de doser eller lidt højere uden blackouts - men det er ikke anbefalelsesværdigt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]