Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej alle sammen.

Jeg skriver her da jeg søger hjælp til mit kodeinmisbrug. Kodeinen får jeg ved ekstraktion af Kodimagnyler, og bruget startede småt for ca. et halvt års siden - men kun et par gange om ugen. De sidste 2-3 måneder har det dog eskaleret, og jeg kværner nemt 1-2 glas om dagen - altså ~ 200x9,6 mg kodein (ved ikke hvad yieldet helt præcist er).

Jeg prøvede at stoppe for to ugers siden, uden held, pga. abstinenserne. Jeg havde det så frygteligt; ondt i hele kroppen, rysten, angst (selvom jeg får 40 mg paroxetin dagligt mod selvsamme skavank), osv. Et par timer efter jeg havde det sådan måtte jeg se i øjnene at det er meget slemt, og så købte jeg nogle flere magnyler. Ikke engang ekstrakt af 85 piller kan mærkes længere, udover at jeg kan "fungere" normalt.

Min sidste dosis var i går, og kan mærke at lysten til at skaffe noget mere er enorm, og lysten stiger hele tiden mere og mere :( Dog er jeg fast besluttet på at stoppe nu, for kodeinen ødelægger mit liv. Jeg har umiddelbart ikke så meget lyst til at besøge lægen og finde på en udtrapningsplan, da jeg ikke rigtigt tør. Jeg har overvejet at vente til abstinenserne peaker og så smutte ned til psykiatrisk akutmodtagelse og få noget til at dæmpe abstinenserne. Jeg vil helst bare stoppe fuldstændigt med kodein fra i dag, og så få noget til at dæmpe abstinenserne, men hvor og hvordan??

Beklager at det er blevet en længere roman, er bare desperat efter at komme ud af det her helvede :)

På forhånd tak,
Christian

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er der ikke mulighed for nedtrapning? Det vil gøre dine abstinenser mindre og du vil derfor have langt større chance for at din stop lykkes.

Uanset hvad ønsker jeg dig 1000x held og lykke - Det er den korrekte beslutning du har truffet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg håber også virkeligt det lykkes for dig, men hvis det nu ikke gør tror du så ikke det er på tide at søge lidt hjælp? Du har alligevel tænkt dig at gøre det denne gang med din plan om at tage på aku- psy. Lige meget hvor go' du er til ekstraktion af Kodimagnyler så får du meget ASA hver dag. Hvis du ikke kan klare dig uden et opiat her for tiden så er der meget mindre giftige måder at gøre det på. Jeg forstå godt du bare gerne vil ha' det til at stoppe nu! Men der er ingen hurtige eller let løsninger til dit problem, der er folk der ude hvis arbejde det er at hjælpe dig. Men du må selv tage det første skridt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg tror nedtrapning ville være at foretrække, men med "rigtig" kodein - har du overvejet at konsultere læge eller misbrugscenter og få hjælp? (Jeg tænker dog at de primært bruger metadon og buprenorphin til afvænning, men det må være muligt at få kodien istedet.)

En kold tyrker lader i hvert fald ikke til at være løsningen for dig..

Jeg har ikke selv erfaringer med opiat abstinenser, men jeg har set dem på tæt hold og har selv været i forbindelse med misbrugscenter for nogle år siden.

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for jeres svar. Utroligt så dejligt det er med support i denne svære tid. Men jeg har jo selv rodet mig ud i det... Men hey, ingen opture uden nedture :)

Jeg har valgt at gå kold tyrker, og holde ved. Det er ca. 30 timer siden sidste dosis, og føler mig langt fra komfortabel i egen krop, men har lige taget 50mg tramadol til at klare aftenen. Jeg vil bare ud af det her.

Wish me luck!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Absolut, held og lykke. 30 timer er ikke dårligt! Husk at få noget at drikke og hvis det overhovet er muligt lidt at spise, det giver lidt flere kræfter. Men væske er et must!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Held og lykke herfra :)

Hvis det bliver for svært, så synes jeg du bør kontakte misbrugscenter eller læge. Alternativt kunne du måske udtrappe med "birkes-thé" - dët er der i hvert fald ikke ASA i.

Spis sundt, dyrk motion og prøv at komme ind i en ordentlig døgnrytme hvis du holder fast på den kolde tyrker.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er da den største idiot... Eller er jeg? Hoppede ned i bilen, sad rastløst og røg en smøg, og så kørte jeg på apoteket. Men; jeg købte et glas à 250 ikke-stoppende piller. Hvis jeg laver over 50 af dem får jeg så tynd mave at selv min kat kigger bekymret ned i kummen.

Anyway, har fået det bedre nu efter at have lavet 40 stk., og så har jeg tænkt mig at lave 25 to gange dagligt, og når glasset er tomt, så er det slut. 100%!!

Hold kæft hvor er det svært det her. Depressionen er det værste. Var 2,54 mm fra at tude, og min kæreste er ikke hjemme før i morgen aften, så sidder bare helt alene. Nogen som vil hænge ud? 18 år, fotografi på højt niveau, spiller klaver og er super funky. :)

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg syntes det lyder til at du holder hovedet højt selv om du har det svært, og held og lykke med det hele ! ps. ved din kæreste noget om kodeinen ?

Medlem
Brugeravatar

Ja, min kæreste ved det godt, men hun er helt indforstået med min nedtrapningsplan frem for kold tyrker.

I dag tog jeg hen til min læge, for at finde ud af at han ingenting vil have med det at gøre, og at jeg skal henvende mig til et misbrugscenter. Jeg ringede til U-Turn, som er et samtale-terapi-tilbud for unge, men på mine doser er snak ikke nok - jeg skal have en eller anden form for afgiftnings- eller nedtrapningsplan. Så henvendte jeg mig i det "rigtige" misbrugscenter, og de kendte ikke rigtigt til kodein. De læste lidt om det og ringede rundt, og fandt ud af at kodein ikke rigtigt har noget misbrugspotentiale og de ikke har haft misbrugere af stoffet før.

Meget frustrerende, og jeg fortalte naturligvis om ækvivalensdoser med morfin, og så begyndte de at tænke sig lidt mere om. Jeg har fået en tid den 22. hos deres læge, men inden den 22. vil jeg være ude af kodein - 100%.

Ikke engang min læge eller misbrugscenteret ville udskrive ren kodein så jeg slipper for alt det ASA-crap. Meget irriterende dag. Jeg har fået MEGET mere motivation til at klare det her helt selv, hurtigst muligt, for hold op hvor er alt det offentlige hjælp bare top nederen.

:(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder til du er ved godt mod, trods din nedtrapning uden selv at have erfaringer med opiatmisbrug.

At det offentlige er til at lukke op og skide i mht. misbrugshjælp, det er vist ikke noget nyt - uden selv at have haft brugt det, men efter folks erfaringer herinde lyder det ikke til at være noget nyt. Desværre!
Kunne være fedt hvis du var ude af det igen inden d. 22!

Du skriver ikke hvor du kommer fra, det vil nok hjælpe lidt hvis du vil have lidt selskab.
Men held og lykke med at komme ud af dit misbrug. Ville være fedt hvis du holdte tråden opdateret, så folk kan hjælpe dig hvis det evt. skulle mislykkedes, og andre kan lære af dine erfaringer når du er ude af det.
Det kan også være et godt redskab til at få nogle af dine tanker ned på papir, og samtidig få lidt feedback der måske kan hjælpe dig bedre igennem det - som du også allerede har gjort. :-)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ingen efaringer, med opiater udover tramadol nogle gange, men jeg tror noget god hash ville måske kunne få dig til at slappe af :D

Medlem
Brugeravatar

Lige en opdatering: synes nedskæringen er hård fysisk og især psykisk (hold kæft hvor har man lyst til at lave en stor dosis, tænde fjerneren og smide benene op), men jeg holder mig så lavt som muligt (25 - 40) piller dagligt, og stopper snart helt derfra. Føler mig allerede mere klar i hovedet og mere livs-positiv, så det er dejligt at være på vej ud.

Jeg er stolt af mig selv :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du vil måske finde denne tråd interessant: http://www.bluelight.ru/vb/threads/6353 ... ouragement

Keep up the good work.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Jeg synes du skal gå ud og købe nogle kodeinpiller, eller nogle andre opioider på det sorte marked, og så trappe ud med dem. ASA er pisse giftigt, og når du drikker så meget ekstrakt om dagen får du sikkert mere end hvad godt er. Det kan ramme dine organer ret hårdt!

Medlem
Brugeravatar

Puny_pete: Tak for linket - god læsning!

Fjas: Årsagen til at at jeg chopper magnyler er simpelthen at jeg ingen kontakter har whatsoever. Så ingen måder at skaffe den rene på.
Det er muligvis også en god ting, for hvis jeg let bliver hook på kodein, hvad vil det så ikke ske hvis jeg får fat i stærkere opioider....

Status er at det går fint med nedtrapning, men da det jo er weekend hygger min kæreste og jeg... Så har været oppe på højere doser igen - men vi er blevet enige om at fra i morgen køber vi ikke noget igen før fredag - desuden har vi ikke råd... :-)

Medlem
Brugeravatar

twisted.. Det var samme grund til at jeg hoppede på kodimagnyl opskriften :) Du kommer helt sikkert op på toppen igen du, bare klø på :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det er fint i holder jer til jeres kodier nu hvor i trapper ned. Hvis i så finder ud af i ikke kan gøre det selv efter et par gange, så gå på et misbrugs center (jeg ved de er uvidende, arrogante, meget langsomme og har sex med dyr) og så få hjælp til en nedtrapning med noget substitutionsbehandling. At begynde at få kontakter gør det bare meget lettere at falde i vandet senere hen, og det er ikke kodein de skaffer jer. På den måde er i heldige.

Held og lykke til jeg begge.

Medlem
Brugeravatar

jeg vil intet have med de pander fra kommunen og centre osv at gøre, aldrig. Så hellere klare den selv :D
Systemet slår lige så mange ihjel som stofferne gør! Med deres latterlige holdninger og meninger, de påstår de vil hjælpe, men det eneste de vil er at have kontrol over folk. Jeg kender dem, og ønsker dem alt ondt, jeg har bevidnet den efter den anden dø fordi, de er så hovmodige og magtsyge at de ikke vil give hjælp når folk er klar, fordi de nok skal bestemme hvornår folk er klar osv. Har intet godt at sige om dem! Der er mange forældre der mistede deres børn på de magtliderlige sataner, må de brænde i den værste afdeling af helvedet, når de når dertil.

Ja undskyld for mit sure opstød.
men de fleste af mine venner døde pga holdninger og meninger og magtliderlige hunde.
Det var selvfølgelig deres eget valg at tage stoffer det ved vi alle da, men at de falske snoge
der påstår de vil hjælpe, og alligevel ikke vil en skid, fuck dem.

Og Tak for hjælpen i øvrigt :)

Senest rettet af wasteland 13 aug 2012 09:45, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg vil intet have med de pander fra kommunen og centre osv at gøre, aldrig. Så hellere klare den selv :D
Systemet slår lige så mange ihjel som stofferne gør! Med deres latterlige holdninger og meninger, de påstår de vil hjælpe, men det eneste de vil er at have kontrol over folk. Jeg kender dem, og ønsker dem alt ondt, og ønsker at deres børn må dø, ligesom jeg har bevidnet den efter den anden dø fordi, de er så hovmodige og magtsyge at de ikke vil give hjælp når folk er klar, fordi de nok skal bestemme hvornår folk er klar osv. Har intet godt at sige om dem! Der er mange forældre der mistede deres børn på de magtliderlige sataner, må de brænde i den værste afdeling af helvedet, når de når dertil.

Ja undskyld for mit sure opstød.
men de fleste af mine venner døde pga holdninger og meninger og magtliderlige hunde.
Det var selvfølgelig deres eget valg at tage stoffer det ved vi alle da, men at de falske snoge
der påstår de vil hjælpe, og alligevel ikke vil en skid, fuck dem.

Og Tak for hjælpen i øvrigt :)

Hold da op hvor du lyder som jeg selv gjorde for 20 år siden :lol: Men du tror jeg her en lunken pot tis tilovers for behandlings systemet så tager du fejl. Men det er hvad vi har og hvis du tror Gaden er bedre så beder jeg dig inderligt at tænke dig rigtig godt om. Evt. gå en tur fra Hovedbanen ned til Gasværksvej og vær klar over at du kan kommer til at være en af dem der stå der. Og hvis du tror du er for smart til at ende der, hvad tror du så de andre der nede tænkte i din alder?
Hvis du ikke selv kan komme ud af et misbrug, så er det bedre at komme op på et center hente noget subutex end det er at begynde at fedte rundt med div. stærke opiater selv. Alt deres bla bla bla om døgnbehandling -hvis succes prosent i øvrigt ikke er steget i 40 år- kan du bare give fingeren og så hente det stats junk du har brug for. Når du så er parat kan du prøve at trappe ned igen kan du gøre det i dit egen tempo, hvis det så ikke lykkes, så igen og igen osv. til det lykkes. Alternativerne er langt være.
Men jeg håber da ikke det kommer så langt at du skal tænke i alternativer, håber afsindigt meget at du kan gøre det selv, for det er virkeligt et tungt lorte system at komme ind og ud af. Og Gaden slår dig ihjel -meget hurtige end sys, tro mig- og gør dig til en person du ikke vil være, så længe du overlever.
Så alt magt til dig, og hvis der er en der sidder og hepper på at du klare den selv, så er det sku mig :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]