Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Efter adskillige diskussioner i månedsvis, har jeg givet efter. Min søn på 16 år ryger hash, og altså ikke længere i det skjulte. Det var efterhånden svært at argumentere imod, at alkohol ikke er ligeså skadeligt som hash. Min søn tager altså nu åbenlyst på Christiania.
Ak ja, så finder jeg i dag fire piller på gulvet på hans værelse. Jeg kan ikke se, hvad disse piller er for en slags,men i hjemmet har vi kun Panodil - og det er det ikke!
Jeg mener, at man køber hash på Christiania og naturligvis er jeg ikke mere naiv end, at jeg vel også går ud fra, at andre stoffer sælges der. Min mand derimod siger, at naturligvis kan man også skaffe piller der.
Det har jeg da aldrig forestillet mig. At man åbenlyst kan få alt. Troede man skulle til de dunkle sidegader.
Det ville jeg undgå netop ved at acceptere fristaden.
Jeg plages ved ikke at vide, hvilke piller jeg har fundet, og om jeg nu skal være nervøs ved sønnens færden på Christiania.
Der er vel egentlig intet svar til dette , jeg undres blot.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Piller handles ikke på christiania, ihvertfald ikke åbenlyst på nogen måde. Hårde stoffer tolereres ikke derinde, det ville sende et rigtig dårligt billede udadtil. Men det betyder ikke, at hvis man nu er bekendt med de rigtige slamberter kan skaffes hårde stoffer omkring øen.

Jeg vil dog ikke forbinde de to ting, staden er hovedsageligt der cannabis hentes. Hvorimod de hårde sager; f.eks. sovemedin (benzo'er) eller stærke smertestillende piller, altså opiater (som metadon) typisk hentes på istedgade.

Du har selv en mulighed for at se om det er muligt at identificere piller med de oplysninger som du har. På hjemmesiden www.medicin.dk under medicin og identifikation i øverste venstre hjørne, har du mulighed for at indtaste de oplysninger du har om pillerne.

Er det ecstasy piller, vil de dog ikke kunne findes på siden.

Håber du når til bunds i sagerne og konfrontere ham på en pæn måde uden at være fordømmende, selvom det kan være svært.

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg mener, at man køber hash på Christiania og naturligvis er jeg ikke mere naiv end, at jeg vel også går ud fra, at andre stoffer sælges der. Min mand derimod siger, at naturligvis kan man også skaffe piller der.

Det er umuligt at købe andet end cannabis åbent på staden. Hvad der foregår i det lukkede er selvfølgelig ikke til at sige, men i boderne bliver der kun solgt hash, pot og skunk.

Jeg har kommet næsten dagligt på staden den sidste håndfuld år, og har aldrig set eller hørt om nogen købe andet end tjald.

Du kan poste et billede af pillerne, så kan vi muligvis identificere dem.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

hej! velkommen til! jeg er ikke specielt meget på christiania, men tror ikke du kan få piller som gir en rus, derovre. nok nærmere istegade, eller shit like that. jeg er 17år, min mor ved også godt at jeg ryger hash, og tar ritalin engang imellem. mit bedste forslag til dig ville være at læse en god slat om cannabis! du kan fx. læse om det i wiki´en her på siden! jeg vil forslå dig at give din dreng lov til at ryge, bare i har en eller anden form for begrænsning. hvis du bare siger at han ikke må ryge hash, vil han sikkert sige at han stopper, men blive ved i smu, og så vil du jo ikke vide hvor tit han røg. hvis du gir ham lov(eller bare han ved, at du ved at han ryger) gider han nok ikke skjule sit tjald, så kan du jo tjekke hans lommer, og tjekke hvor meget/hvor ofte han ryger. hvis det går helt amok, og han ikke laver andet end at ryge tjald, synes jeg du skal prøve at gi ham noget hjælp. du kan muligvis tjekke hvad pillen er, men det er sgu svært at finde ud af. alt held og lykke til dig og din søn fremover!!!

Medlem

hej! velkommen til! jeg er ikke specielt meget på christiania, men tror ikke du kan få piller som gir en rus, derovre. nok nærmere istegade, eller shit like that. jeg er 17år, min mor ved også godt at jeg ryger hash, og tar ritalin engang imellem. mit bedste forslag til dig ville være at læse en god slat om cannabis! du kan fx. læse om det i wiki´en her på siden! jeg vil forslå dig at give din dreng lov til at ryge, bare i har en eller anden form for begrænsning. hvis du bare siger at han ikke må ryge hash, vil han sikkert sige at han stopper, men blive ved i smu, og så vil du jo ikke vide hvor tit han røg. hvis du gir ham lov(eller bare han ved, at du ved at han ryger) gider han nok ikke skjule sit tjald, så kan du jo tjekke hans lommer, og tjekke hvor meget/hvor ofte han ryger. hvis det går helt amok, og han ikke laver andet end at ryge tjald, synes jeg du skal prøve at gi ham noget hjælp. du kan muligvis tjekke hvad pillen er, men det er sgu svært at finde ud af. alt held og lykke til dig og din søn fremover!!!

hey, hvis du læser indlægget skriver trådstarter faktisk at de har accepteret deres søns hash brug

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Jeg kan som andre også kun sige jeg aldrig har hørt om salg af andet end Cannabis på fristaden, men igen hvad folk laver bag "busken" er ikke til at se...

Medlem

Som alle andre har jeg heller ikke mødt piller og hårde stoffer på Christiania.
Men han kan jo sagtens have taget en tur forbi Istedgade uden du ved noget om det, eller en af hans venner kan have skaffet dem for ham ?

Hårde stoffer er alle steder, så det kan lige så godt have været jeres nabo der har solgt det til ham..
Trods medierne skal du bestemt ikke være utryg ved at han tager på Christiania.

Du kunne evt. "komme til" at tage en af hans piller og få tjekket den for hvilket indhold den har
(mener du kan købe nogle test-kits på nettet.)

Medlem

Hvad med at spørge drengen selv om hvilke piller det er?

Og som svar på dit spørgsmål, så nej, så vil jeg bestemt heller ikke mene at du skal være betænkelig over at lade ham færdes på Staden. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis jeg havde en søn på 16 år ville jeg da heller ikke have det alt for fedt med at vide han færdes på christiania, et er at jeg selv gør det men mit eget barn ville jeg ikke have det godt med gjorde det, hold øje med at hans cannabisforbrug ikke tager overhånd, at han lige skal ryge i hverdagene os.v ligesåvel som man ikke drikker flere gange om ugen (eller hver weekend) ryger man heller ikke, hvis man vil holde den på et "normalt" og fornuftigt forbrug, nok er cannabis mildt i forhold til alkohol men dens afhængighedpotentiale undervuderes.

Medlem

brygs: jeg menner ikke der står at hun acc. kun at han ikke skjuler det længere. det kan vel være at han er pisse ligeglad med hvad de siger... ikke at håber det er sådan. min mor har sagt til mig at hvis jeg bliver ved med at ryge hash, vil hun ikke se mig mere... det er rimelig hårdt, så jeg ville bare prøve at hjælpe hende i en anden retning. sorry, hvis mit indlæg var lort

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er umuligt at købe andet end cannabis åbent på staden. Hvad der foregår i det lukkede er selvfølgelig ikke til at sige, men i boderne bliver der kun solgt hash, pot og skunk.

Jeg har kommet næsten dagligt på staden den sidste håndfuld år, og har aldrig set eller hørt om nogen købe andet end tjald.

Du kan poste et billede af pillerne, så kan vi muligvis identificere dem.

Jeg er fuldstændig på linje med rbp her, hvis du spørger efter andet end cannabis på Christiania, bliver du ikke ret populær. Din søn må have fået de piller et andet sted.

På det følgende link: http://min.medicin.dk/Medicin/Identifikation/ kan du muligvis selv finde ud af hvilke piller det er, hvis det er nogle der er tilgængelige i Danmark.

Medlem

Som de andre så pænt påpeger er jeg 97% sikker på de piller ikke kommer fra christiania. Har været derinde en del år efterhånden og spørge og sådan noget for dem helt sikkert i kog.- Men det er også bedøvende ligemeget hvor de kommer fra.

2 muligheder i mit hoved.
1 spørg ham hvad det er for nogle piller, og hvis det ikke hjælper, og de ikke kan identificeres andre veje. Ville jeg 100% sende dem ind til et institut eller hvad man nu gør, hvor de kan teste pillen for dig.
Man kan jo ikke sige hvad pillen er, men vil mene hvis det er en normal hvid pille, ville jeg gætte på det er ritalin, da det er rimelig tilgængeligt for alle.

Men synes generelt du skal læse om bivirkninger ved de almene syntetiske stoffer som amfetamin og ecstasy, og forklarer ham om dem og fortælle at det altså ikke er noget for 16årige drenge.'

Held og lykke herfra!

Medlem
Brugeravatar

Enig med mængden. Efter mange år med ugentlige Christiania-besøg, kan jeg skrive under på, at piller og hård narko næsten er ikke eksisterende på staden. Dermed ikke sagt at de ikke kan være anskaffet på Christiania. Der handles desværre åbenlyst lorte narko på Istedgade, så jeg tror mere de er derfra. Snak med din søn; i lyder som nogle fornuftige forældre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad siger din søn om de piller du har fundet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]