Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle sammen :)

Jeg ville høre om der ikke er nogle af jer der har erfaring med at fortælle forældre at man er "fest" ryger af den grønne urt?

Jeg er kommet til det punkt, hvor jeg ikke rigtigt vil skjule det og derfor spørg jeg jer til råds.

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ingen af mine forældre har slået hænderne af mig over hverken at jeg har prøvet det eller er blevet ved gennem årene. Så ja, jeg har erfaring :)

Det afhænger først og fremmest ad dine forældres indstilling til det, vil jeg mene. Hvordan er den mht. hash?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
http://bit.ly/MqLyLY

Medlem

Min lille bror på 13-14 år har ligesom fucked emmenet hash op, et par gange så indstillingen er ringe for at sige det med et pænt ord.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så kan det måske blive noget af en udfordring.. Hvor gammel er du selv og bor du stadig hjemme?
I så fald ville jeg lige overveje det en ekstra gang, selvom det i min verden ville være det bedste at fortælle det, er det jo ikke at lyve hvis ikke man siger noget ;)

I værste tilfælde risikerer du at dine forældre slår hånden af dig eller stiller et ultimatum om behandling.

Min mors indstilling har ikke altid været som den er i dag.. Da jeg i sin tid fortalte hende at jeg havde prøvet hash, sagde hun noget i retning med at hun naturligvis var skuffet, men at hun jo hverken kunne gøre fra eller til.. Og man kan ikke ændre på fortiden, så det har hun jo ret i :)

Hun indså også rimeligt hurtigt at hun jo ikke kan sidde på mig og forhindre mig i at ryge hash i døgnets 24 timer og det ville jo også være dybt meningsløst.

Medlem

Jeg er 19 og ja jeg bor stadig hjemme pga studier.

Og for mit vedkommede er det ikke længere om det skal siges eller om det ikke skal, fordi jeg vil gerne have flyttet den vægt fra mine skulder..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så skal du jo bare sige det på den bedst mulige måde på det bedst mulige tidspunkt :)

Tror du de kunne finde på at smide dig ud?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Altså jeg sagde det til min mor og men tog lidt vægt af da jeg sagde jeg til gængæld ikke drak alkohol og hun ville også meget hellere have at jeg røg en jeg drak så hun accepterede det meget fint.. dog boede jeg ikke hjemme på dette tidspunkt så lige den situation har jeg ikke stået i.

/Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Jeg tror ikke på at jeg bliver smidt ud, fordi så har jeg ingen mulighed for at fortsætte med studierne og det drømmer de jo ikke om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis du alligevelle kun ryger det til fester hvor dine forældre ikke er der ? hvorfor føler du sådan et stort press på dine skuldre ? jeg mener.. du er over 18 ? det er jo ikke fordi du ligefrem tager røven på de gamle ved at ryge en pind ind i mellem, det er dit liv og det må du sgu selv om ?

men hvis du virkelig føler det nødvendigt at sige, ville jeg gøre det ansigt til ansigt hvis jeg var dig (uden at kende dine forældre self - men taler som om hvis det var mine egne) men hvilken reaktion forventer du da fra dem ?

du har intet misbrug overhovedet ?

Medlem

Jeg tror jeg forventer, raseri, råben,skrigen kasten med ting og at jeg får at vide hvor dumt det er.

I kender sikkert den "Hvordan kan du gøre det imod os?"

Dedikeret medlem

Jeg tror jeg forventer, raseri, råben,skrigen kasten med ting og at jeg får at vide hvor dumt det er.

I kender sikkert den "Hvordan kan du gøre det imod os?"

Lyder præcis som når min mor vil diskutere hash rygning.

Mit råd er at lade være hvis de er sådan. Jeg har/haft mange lange perioder med min mor hvor vi ikke snakkede sammen fordi hun bare ikke kunne acceptere at jeg hellere røg end drak.

Overvej det kraftigt inden du gør noget ihvertfald :D

Held og lykke med det ;) og husk det IKKE er dig som er gal på den, men dem som er uinformeret !

Medlem

#kool

Det der med at jeg har ret, kan man jo heller ikke rigtig bruge, fordi nettet er jo "fyldt med syge personer som lyver og lokke dig til en masse farlige ting"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kenneth4333 - Hvis jeg var dig, ville jeg vente til jeg flyttede hjemmefra tror jeg...

Det virker på mig som om dine forældres indstilling og mening ikke kan rykkes på og det ville også være dumt at prøve på synes jeg, da det sikkert er umuligt.

Jeg kunne forestille mig at 1 af grundene til at min mor har accepteret det i den grad som hun har gjort, er fordi TING er farlige.. Vi alle tager en risiko hver gang vi står ud af sengen eller trækker vejret for den sags skyld.. Alt har en risiko, noget mere end andet naturligvis. Hvis man er bekendt med denne risiko og vælger at tage den, samt tager sig nogle forholdregler for at minimere risikoen, så er det at ryge hash - et valg, ligesom det er et valg at stå ud af sengen om morgen..
Vælger du at gå ud af døren og ud på vejen, risikerer du også at blive kørt ned eller få en flyvemaskine i hovedet og dø - langt de fleste af os er bekendt med at der er risici ved alting, 'aight ;)

Så sort/hvidt kan det selvfølgelig ikke helt gøres op da hash er en del mere vanedannende end at stå ud af sengen om morgenen og dem der ryger hash eller har gjort, ved sikkert også at det KAN være med til at gøre det sværere at komme ud af sengen ;)

Det nemmeste i din situation tror jeg ville være at prøve at acceptere at du ikke kan ændre deres mening om tingene og derfor lade være at prøve.. Hvis du vælger at fortælle dem det, så held & lykke :)

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Så sort/hvidt kan det selvfølgelig ikke helt gøres op da hash er en del mere vanedannende end at stå ud af sengen om morgenen

Jeg er dybt afhængig af at stå ud af sengen om morgenen. Jeg gør det hver dag. Nogle gange flere gange om dagen. Er det noget, jeg bør søge hjælp for? Jeg tror desværre, jeg har skaffet mig en vane, der varer ved hele livet, så jeg ved ikke hvor meget, der er at gøre.

Spøg til side. Du kan også, hvis du virkelig vil fortælle dem det, finde en hel bunke facts frem, som understøtter dig i, at din verden ikke braser sammen, fordi du ryger lidt tjald en gang imellem. Det kan være, at dine forældre ser sagen i et andet lys, når de bliver uddannet lidt i, hvad det rent faktisk er.

Held og lykke med opgøret! Jeg håber dine forældre tager det stille og roligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Tror også det er den rigtige vej at gå :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Bare hold det hemmeligt man, så der ingen der beklager sig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]