Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Ja det kan næsten ikke være pga cannabis..... Der må have været noget andet i det du røg. Fatter ikke hvorfor du ikke tager til lægen efter at have haft det så dårligt i så lang tid.
Det kunne jo godt være at hvis du havde taget til lægen dagen efter at han havde haft et eller andet til dig så du var blevet bedre....

Medlem

Det er sandt nok, men hvis det er opium går det så over af sig selv? Er også ret bange for hvis jeg tager til lægen og får taget blodprøver, at de så vil mistænke mig for forskellige stoffer, og teste mig for dem.. Tavshedspligt eller ej, så ville en af mine forældre nok med, og være derinde når jeg snakker med lægen, for hvis jeg siger de ikke skal med fatter de nok mistanke.. Hvis det er et andet stof jeg har fået det af har det været i hashen, har aldrig taget andet end cannabis og ritalin en enkelt gang for længe siden.. Når det er sagt er der jo også mange der skriver det er helt normalt, og der er 2-3 andre forummer igang om dette emne..

Junior medlem
Brugeravatar

At være helt smadret og ude af verden(drømmefølelse) synes jeg ikke er helt normalt af hashrygning.

Hvad har du tænkt dig hvis ikke det går væk? skal du så bare være ufunktionel resten af livet fordi din mor må ikke vide at du ryger hash?
Jeg kan næsten garantere dig at enten mor eller far har prøvet det før....

Håber du får det bedre kammerat.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Dine forældre behøver da ikke vide at du er hos lægen -- eller hvad? Bor du et stykke derfra, eller?

Ring til lægen, fortæl om dine symptomer, fortæl hvilke stoffer du har taget, hvornår og hvor meget (han må, som mange andre også har skrevet, ikke sladre, så bare vær ærlig her). Modtag hans råd og tag den derfra.

Junior medlem

Jeg har et af de samme symptomer som dig, uvirkelighedsfornemelsen.
Nu var jeg så til lægen i dag og det viser sig at være angst. Måske er det det samme for dig?

Medlem

Som sagt lider min søster af angst, og har lagt mærke til det bliver værre så snart jeg tænker på jeg snart skal ud hvor der er mange mennesker fx.. Har altid haft det 'svært' ved at være i nærheden af store grupper før.. Hvad råd/medicin osv gav lægen dig? Hvad sagde han?
Og ville skam 110% til lægen i sommerferien hvis det ikke går over!

Medlem

Har lige læst angst symptomer og hold kæft der er mange.. Ved godt at man ikke skal diagnostisere sig selv på den måde, men siden du anojohn har fået det konstateret og du har det præcist som mig, min søster har det, og jeg kan finde alle mine symptomer i angst, hælder jeg MEGET til det er det jeg har nu, og er på en måde ret lettet over det, for nu tror jeg på ingen måde jeg er ved at udvikle en psykose..

Medlem

Du siger du altid har haft det 'svært' med at være i nærheden af store grupper. Der er mange der har det sådan, uden at have decideret angst. Store grupper af mennesker kan jo faktisk være meget farlige! (Store grupper af mennesker stener mennesker til døde visse steder i verden, osv. ) Som jeg ser det er det en naturlig reaktion fra et sundt sind at ha' det lidt 'svært' ved sådan noget.

Jeg tror også det vil være godt for dig lige at tage til læge, og få fortalt ham/hende om det hele og hvad du har oplevet af symptomer.

Men hvis man har med angst at gøre, er det ekstremt vigtigt at man arbejder målrettet med det, f.eks gennem samtaleterapi. Jeg vil ikke anbefale dig at begynde at tage medicin (på nær hvis det er yderst nødvendigt).

Under alle omstændigheder tror det vil være rigtig godt for dig at arbejde med det du oplever gennem et samtaleforløb af en art.

Og ja, du kan sagtens være lettet og se positivt på det, for du er ikke ved at udvikle en psykose. Og hvis du måske har angst, så kan det kureres, hvis du arbejder målrettet med det.

Ha' en god dag.

Dedikeret medlem

Har lige læst angst symptomer og hold kæft der er mange.. Ved godt at man ikke skal diagnostisere sig selv på den måde, men siden du anojohn har fået det konstateret og du har det præcist som mig, min søster har det, og jeg kan finde alle mine symptomer i angst, hælder jeg MEGET til det er det jeg har nu, og er på en måde ret lettet over det, for nu tror jeg på ingen måde jeg er ved at udvikle en psykose..

Det lyder meget sandsynligt, hvis du har tendenser til angst i familien er der stor chance for at det er blevet fremprovokeret hos dig af at ryge. Jeg synes stadig du skal smutte en tur til lægen og hører hvad han/hun siger til det.

Medlem

Ringer og får en tid ved lægen så snart jeg kommer hjem.. Men har læst at mange med angst drikker fordi det hjælper.. VIL til det lan jeg har nævnt dagen jeg kommer hjem, og vil gerne være på toppen.. Kan jeg tage en vodka med og tage et par shots af jævnligt, for at dæmpe mine symptomer, hvis jeg nu har angst? Ikke at jeg har planlagt at gå den vej, men bare et par dage for rent faktisk at kunne more mig med min rigtig gode ven, jeg ikke har set i 2 uger nu.. Udover det har vi huset for os selv hvilket vi stort set aldrig har, så ville virkelig sutte røv ikke at fatte en bjælke af hvad jeg laver der..

Medlem

Jeg tror ikke du vil komme på toppen af at drikke vodka løbende. Jeg tror alkoholen vil gøre dig mere dvask og sløv, og hvis du i forvejen nogle gange oplever (for at citere dig selv) "ikke at fatte en bjælke af hvad du laver", så vil alkohol højst sandsynligt forværre denne tilstand.

Det er rigtigt nok at mange med angstproblematikker bruger/misbruger b.la alkohol og benzodiazepiner for at dæmpe deres angst. Man vil oftest ikke komme på 'toppen' af at selvmedicinere sig selv. Man vil ofte blive sløv og måske ligeglad, og angsten vil kun blive sat for standby for en stund, og derefter komme igen med fuld styrke.

Dyrk hellere en masse motion og få spist sund fra nu af og indtil det LAN. Det tror jeg vil hjælpe dig til at blive fuld med energi, og være på toppen. Prøv det.

Medlem

Hvad med andre rusmidler? Har lige fundet ud af det nok vare en uge eller mere, og ikke bare et par dage.. Og mig og min ven vil nok fråde mega usundt uanset hvad i den tid, og sidde ned og spille computer eller køre cross i skoven eller noget hele ugen, så hvis motion og sund mad hjælper, tror jeg bare det kommer igen.. :)

Medlem

Jeg synes ikke det hører ind under 'skadesreduktion'', at råde dig til at bruge nogen former for rusmidler, bare for at midlertidig dæmpe nogle symptomer du har, så du kan sidde og spille computer i en uge.

Medlem

Nej ok, du har helt ret.. Kunne bare godt være der var noget at gøre der ikke ville skade hvis man ikke tog det over en længere periode.. Og det er ikke bare for at kunne spille, men at kunne nyde endelig at komme hjem, og have sjov med en god kammerat (:

Medlem

det er nu snart en måned siden, og ingen bedring.. min læge åbner dog imorgen 0.o........

Medlem

gir du ikke lige en update? håber du kom op til lægen, som du skrev at du ville.

Medlem

har været ved lægen, som vil tage blodprøver af mig snart.. hun syntes det lød meget mærkeligt og kunne ikke rigtigt sige noget brugbart.. det er blevet virkelig slemt idag, vil fandme bare gerne have det bedre..

Medlem

tænker socialangst.. det var bedre i ferien.. meget.. hvis jeg sad og spillede computer alene og lukkede migselv lidt inde i min egen lille verden, end nu hvor der er skole :) det med afslapning foran computeren har dog ikke hjulpet en hat efter jeg tog tidligt fri fordi jeg var HELT rundt på gulvet..

Medlem

du skal have noget hjælp, jeg har selv været i en lignende situation, dog ikke med de samme symptomer. stå ved din ret og kræv at få hjælp nu!! det fortjener du.;-) held og lykke min ven;-)

Medlem

Skal ind og have taget blodprøver idag, hvad mener du præcist med hjælp? Lægen har jeg været ved jo..:/ og kan du fortælle lidt om din situation og hvordan du kom ud af den?(:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]