Jeg tror ikke at risikoen for at de i det hele taget bliver opdaget i tolden er ret stor, især som sagt hvis man bestiller indenfor EU.
Men HVIS de finder det, kan du være ret sikker på det bliver konfiskeret(tror jeg) - men straf er nok ikke sandsynligt før etizolam evt. bliver skrevet på "listen".
Det er jo ikke lovligt, bare fordi det ikke er ulovligt - det er en gråzone, dog en smule mindre risikabelt strafmæssigt IMO.
http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... il-danmarkCitat:
Indførsel af medicin til Danmark
Du må indføre medicin fra udlandet til Danmark, hvis følgende betingelser er opfyldt:
medicinen er til behandling af sygdomme hos mennesker
medicinen er købt på et apotek eller i en anden forretning, der har ret til at sælge medicin til forbrugere
medicinen er købt i og afsendt fra et EU- eller EØS-land (Norge, Island eller Liechtenstein) se liste over EU/EØS-lande. Det betyder, at du fx ikke må indføre medicin fra USA, Canada eller Kina. OBS! En bestilling fra en europæisk hjemmeside betyder ikke nødvendigvis, at varen bliver sendt fra et EU-land.
medicinen indeholder ikke doping eller euforiserende stoffer.
Du skal have en gyldig recept, hvis medicinen er receptpligtigt. Du skal sende recepten til det apotek, hvor du køber medicinen. Du kan ikke overføre recepter via internettet.
Spørg Sundhedsstyrelsen, hvis du er i tvivl om du må indføre et produkt til Danmark.
^ - Det lader til at være grundlaget for at Mysteri fik konfiskeret sine 2000 piller(mit gæt). Måske det havde været anderledes hvis det havde været pulver.. Jeg ved det ikke