Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj jeg er ny her på forumet og jeg tænkte jeg var det rette sted ang. dette emne :)

Jeg røg for første gang hash for et par dage siden, med en af mine gode venner, vi sad og spillede lidt computer spil osv. (ren råhygge:) Da jeg så havde taget 2-3 hiv af den joint som han havde lavet, oplevede jeg en god ros fra hashen, jeg vil sige jeg blev en smule forskrækket over, hvordan rosen egentlig var og jeg følte mit hjerte sat 3 gear op i tempo + jeg fik en del fornemmelser af jeg mistede luft et kort sekund.. Man kan sammenligne det lidt med at man, havde stået i en lejlighed fuldstændig tilrøget fra cigaretter i en time og så til at gå uden for og tag en ORDENLIG indhalering af ren luft, hvis i kan forstille jeg det chok lungerne ville få? Første gang var fin, efter min mening :)

Nå, det var første gang, mærkeligt men rart! ;)

- Anden gang!

Som faktisk var dagen efter, fordi jeg tænkte "Det var da egentlig meget afslappende og hyggeligt..." Jeg besluttede mig så for at dele en pind med ham igen, da vi begge var enige om at vi hyggede os gevaldigt! Denne gang tog min nysgerighed over mig for meget, og jeg endte op med at ryge meget mere end jeg faktisk røg aftnen før... Jeg sprang fra ryge 3-4 hiv til at ryge 7-8 stykker dagen efter (om det var min egen skyld det gik af helvede til ved jeg ikke, haha) Men jeg skal love jeg kunne mærke jeg var skæv! Hvis i forstiller jer et videobånd, hvor du ser hele filmen igennem og ind imellem hakker filmen lige 2-3 sekunder over det der er sket og du får den sygeste fornemmelse af, at der er noget du har misset i en samtale... Det var rigtig ubehageligt at være så meget væk, at jeg følte jeg faktisk var bevistløs en gang imellem!

Jeg er blevet meget forsiktig med at ryge siden!

Jeg har ingen idé om, hvor meget jeg er i stand til at kunne ryge før jeg ved om det er for meget, da jeg gerne vil være i stand til at kunne sidde og ryge en pind stille og roligt over et stykke tid, uden at blive så blæst at jeg knapt nok fatter hvad der sker omkring mig...

Denne tråd ender nok med at blive til en "nogle gode råd og vejledning?" tråd, fremfor en historie HAHA!

Håber i fik noget ud af at læse dette, og håber da også jeg kan få lidt vejledning til hvor meget man sådan ca. kan holde ud til at ryge for en nybegynder! :)

Hold jer munter gutter og tak fordi i læste med!

Medlem

Af egne efaringer vil jeg sige at det ikke altid er hvor meget og hvor godt galar du ryger, men et spørgsmål om set og setting og dine tanker når du ryger. Jeg har haft dage hvor jeg har røget joints stortset hver halve time og har haft en behagelig rus hele dagen, og andre dage hvor jeg ryger 1 joint og får det mindre behageligt

Btw, det må da være en pææænt vild klumb din ven har hvis 3-4 hvæs giver dig en god skævert !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Btw, det må da være en pææænt vild klumb din ven har hvis 3-4 hvæs giver dig en god skævert !

Eller også har han brugt pææænt meget i en joint.

Hvis du gerne vil undgå at blive så skæv at det er ubehageligt, kan du starte med at komme lidt mindre hash i dine joints. Så hvis du bruger 0,5 g. burde du måske skære ned til 0,2 g, hvis ikke mindre. Husk du kan altid ryge mere hvis du ikke synes du er skæv nok. Men start småt!
Det næste du kan gøre er, at bruge denne ryge-metode: Tag 2-3 pufs af din milde joint. Læg den så fra dig, og vent ca. 10 min. hvis du har opnået den ønskede virkning skal du bare nyde din rus. Hvis ikke, tag 2-3 pufs mere og vent 10 min. gentag dette indtil du er så skæv som du ønsker.

held og lykke :joint
mvh. Pacman.

Dedikeret medlem

Af egne efaringer vil jeg sige at det ikke altid er hvor meget og hvor godt galar du ryger, men et spørgsmål om set og setting og dine tanker når du ryger. Jeg har haft dage hvor jeg har røget joints stortset hver halve time og har haft en behagelig rus hele dagen, og andre dage hvor jeg ryger 1 joint og får det mindre behageligt

Ellers er det sku dig som ryger dårligt røg !

Alle som prøver at ryge hos mig hvis det er første gang eller lign. ryger alt mellem 2-5 hvæs og det er NOK.

Min kæreste røg hver dag i 1½år (bong) og nu har hun været stoppet i 2 måneder og ville prøve at ryge igår :) 3 hvæs = grineflip og hele turen :rocking:

Så nej der skal INTET til når man ikke ryger konstant :)

Medlem

Ellers er det sku dig som ryger dårligt røg !

Alle som prøver at ryge hos mig hvis det er første gang eller lign. ryger alt mellem 2-5 hvæs og det er NOK.

Min kæreste røg hver dag i 1½år (bong) og nu har hun været stoppet i 2 måneder og ville prøve at ryge igår :) 3 hvæs = grineflip og hele turen :rocking:

Så nej der skal INTET til når man ikke ryger konstant :)

Eller også er din omgangskreds bare en masse rookies :P?

Junior medlem

Tak for de gode svar! Min ven ryger dagligt, og den mængde han putted i den joint var fra en bong mix... Han kan ryge 5-6 hoveder på en halv time... Så i har nok ret i, at han sikkert har puttet for meget i :D

Men tusind tak for jeres råd! :)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder bare som om du har haft et badtrip, det ikke farligt, men det kan være meget ubehageligt. :)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder meget normalt, de første gange jeg røg var jeg også helt væk, tror ikke det er noget du skal være bekymret for eller noget :)

Lyder også til at din ven har noget udmærket tjald, og har lidt ekspertise på området, så det er super, altid bedst at ryge med en erfaren ryger i starten, så det hele går rigtigt for sig med at riste osv.

Men mit råd må være det samme som pacmans, som han fint formulere det:

Citat:
Det næste du kan gøre er, at bruge denne ryge-metode: Tag 2-3 pufs af din milde joint. Læg den så fra dig, og vent ca. 10 min. hvis du har opnået den ønskede virkning skal du bare nyde din rus. Hvis ikke, tag 2-3 pufs mere og vent 10 min. gentag dette indtil du er så skæv som du ønsker.

Det råd er virkelig guld værd for en rookie, følg det og så er du nærmest garenteret en god skævert, hvis tjalden altså er ordentlig, og jointen er rullet ordentligt!

God ryger fremover! :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]