Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.dk

Jeg er ny herinde og ny indenfor faget grow, så bær over med mig.

Jeg ved at det er en vanvittig idé, men vil nu lige høre alligevel. Jeg har tænkt på om det var muligt at lave et guerilla grow med et lille kompliceret twist. (jeg ved det er lidt sent på året, men forklaring følger)

Først at anskaffe sig et mini drivhus, foldbart drivhus eller en lille flamengokasse/kappilærkasse med plastlag som låg. Her har jeg kigget lidt på et transparent minidrivhus af PVC der har størrelsen 62×62×76 cm. Altså et lille drivhus lavet af gennemsigtig plastikdug.

Derefter få fat i nogle Joint Doctor's Purple ryder/purple jems frø fra zenseeds, der ikke skulle blive særligt høje og ja udbyttet måske ikke bliver særligt stort. Men det er en auto-flowering strain. Så ville jeg spire to frø og plante dem indenfor indtil de har en nogenlunde størrelse. måske imellem 7-14 cm? det ved jeg ikke.

Inde i mini drivhuset skal der stå en bakke med vand og to potter med god dyrknings jord, som planterne plantes ud i. Alt dette vil jeg sætte ud på et spot i en skov, af gode grunde, og kamuflere det let. Så vil jeg tage ud og kigge til det et par gange om ugen. På toppen/låget af drivhuset vil jeg ligge to små sten over hver plante, så fugten samles og drypper ned på planten. Evt. også nogle lidt tungere sten inde i drivhuset samt måske at grave det en lille smule ned så det ikke skulle blæse væk.

Jeg ved ikke om dette ville fungere i praksis, om det kan betale sig eller om det er en helt dum idé, så derfor spørger jeg jer.
Ting jeg har tænkt over, som kunne give problemer er temperaturen og luften, hvad tænker i? Kom gerne med forslag, forbedringer og hjælp :-D

Senest rettet af letsget-stoned 08 jul 2012 18:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Nu aner jeg jo ingenting om grow, men synes det ser meget fornuftigt ud.. Grønt lys herfra!

Junior medlem
Brugeravatar

Cool tak for det hurtige svar!
Håber også der er nogle grow eksperter der vil byde ind. ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Drivhuset er overkill, da man lige så godt kan plante udendørs med det samme på denne tid af året.. Jeg ville bruge mere energi på at beskytte mine planter imod rådyr, snegle og lign., da dette højst sandsynligt bliver dit største problem.. Der er selvfølgelig positive ting ved drivhuset som at du selv kan styre vandmængden, men jeg ville nu bare personligt få fingeren ud og kylet nogle frø i jorden asap :) Jeg ville nok også kigge efter et mere belyst spot end en skov, da der kun bliver færre soltimer, jo længere vi kommer hen på sæsonen.

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Kan god følge dig! Men
Med hensyn til dyr og insekter, ville det så ikke netop her være smart med drivhuset som beskyttelse?
Da der nok går noget tid før jeg nok kommer i gang, tænkte jeg, at det måske er bedre, med et mini drivhus, der forhåbentligt ville hjælpe lidt på de mere kølige temperaturer senere på sæsonen, regnskyl og blæst. Btw kender jeg nu nogle fine steder med masser af lys i skoven, der grænser op til et par græsmarker.

Dedikeret medlem

så hegn det ind med hønsetråd f. eks :-) så ka de godt stå i en skovkant eller en grøft.. og insekter kan rystes ud og resten kan elimineres med en tur i fryseren.. good growin dude :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for rådene, så må vi se hvad det bliver til ;-)

Thanks man! :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]