Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej, skal siges jeg skriver fra iphone så stavefejl kommer der sikkert rigelig af.. Har røget måske 10 gange før, men for 4 dage siden røg jeg 3 jointa og et bong hovede med et par gutter, det var første gang jeg røg bong.. 1 gram 120 og et halvt rigtig god skunkryger.. Vi var stort set kun 2 der røg.. Har kun en enkelt gang før været så skæv, da jeg røg medicineret skunk for første gang.. Mit højre ben dunkede, ingen balance og min afstands sans var meget svækket, jeg vidste ikke om jeg var vågen eller sov, osv.. Nu er problemet så jeg har haft det ligesådan hver dag de sidste 3 dage fra det ene sek til det andet.. Vare et par timer, men især uvidenheden om jeg er vågen eller sover, er størst. Kan heller ikke huske hvad jeg har gang i ellef hvad jeg lavede for 2 sek siden.. Kan underligt nok opføre mig helt normalt men det føles ikke som om det er migselv der styre min krop. Har haft det ca en gang om dagen. Har hørt om folk der er skæv dagen efter, men ikke sådan on/off i flere dage. Er helt normal lige indtil det rammer igen.. Det er meget skræmmende!!!!!
Please svar hurtigt er nervøs! Er under 18 så vil helst ikke snakke med læge om jeg har røget og slet ikke mine forældre.
Håber i kan hjælpe! Skal jeg være bange, hvor længe kan det stå på? Kan det blive værre? Hvorfor har jeg det sådan her osv? Er på ferie med familien, det er ikke så fandens fedt at rende rundt sådan her....
Please svar hurtigt!!!
Tak på forhånd!!!

Junior medlem

Blev du bange eller nervøs da dette skete på dagen du røg?
Jeg var nemlig selv det jeg vil kalde en tænker
Og vægter og vejer alt og har tendens til at "kører sig selv op" uden grund.
Denne nervøsitet kan godt gøre at du får sådan da din krop frygter at det vil ske igen

Lige ligesom piger vis største ønske er at blive gravid, dette kan få kroppen til at tro den er det og begynde at fx producere mælk.

Hold en lang pause med at ryg og få styr på dine tanker, du lyder meget nervøs

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det lyder som om du har røget for meget og skal bearbejde det.

Men, der er jo ingen, der kan sidde på et internetforum og give dig sikre svar på om du decideret fejler noget. Tag til lægen, hvis der er noget du er i tvivl om. Jeg er ret sikker på at han har tavshedspligt (selvom det måske er en gråzone, når du nu er under 18, undersøg evt dette først)

'Medicineret skunk' :D

Senest rettet af Frugthat 05 jul 2012 23:48, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Lyder sgu underligt, har aldrig hørt om den slags symptomer før - udover ikke at være herre over sin krop, og føle sig lidt ved siden af sig selv. Jeg synes du skal vente 4 dage mere og se om det ikke går i sig selv. Hvis det ikke gør det, er det vigtigt at du søger lægehjælp. Der er ikke nogle herinde der kan fortælle dig om der er noget noget galt med dig, det skal du have en professionel til, men prøv somsagt at se tiden an først.

Håber du bliver dig selv igen.

Mvh.

EDIT: Nårh ja, lad vær med at ryge mere af den søde weeeeeeeeed...

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Hej.

Bare rolig. Du skal ikke være bange! Det er ikke farligt, og jeg er helt sikker på det går over igen på et tidspunkt! Jeg tror bare at du er kommet til at ryge alt for meget den dag. Det er ikke unormalt at man kan føle sig vedsiden af sig selv eller opleve mærkelige bivirkninger af en art, dagene/ugen efter man har røget for meget skunk. Især hvis det har været meget potent.
Løb en tur, og læs en bog eller se nogle film. Prøv at slap af og lad være med at tænke på det.

Forsat god ferie

Vh ludvig

Senest rettet af bbbbbb 06 jul 2012 11:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem

smut du bare til læge, de har tavshedspligt, også selvom du er under 18. hold igen med rygningen, og føl efter om din krop siger fra, gør den det, så læg dig ned og slap helt af i kroppen, hør måske noget godt musik og fokuser kun på din vejr trækning. ind og ud, ind og ud. håber det hjælper

Peace Out!

Junior medlem

helt normalt er sket for mig et par gange nu en af gangene varede det næsten 2 uger hvor jeg var underlig rendte rundt viste egenglig ikk hvad jeg var i gang med men der havde jeg os virkeligt gået til den med en halv rød aalborg og nogen rigtig onde bonghoveder. men vis det blir ved med at fortsætte og du er nærvøs så tag til lægen med det.

Medlem

Min psykose startede med nogle af de symptomer du beskriver.
Ikke ved om man er vågen eller sover, verden føles anderledes og det er som om man drømmer.
Dårlig korttidshukommelse, føles som om andre styre ens krop.

Når det er sagt synes jeg du skriver utroligt sammenhængende, og det virker til at der er nogenlunde kontakt til øverste etage.
Du må for guds skyld ikke begynde at panikke, eller blive bange for det.
Bare hold dig stille og roligt og vent på at det begynder at stilne af.
Sørg for at få MASSERE af søvn, vand og spis som du plejer! Søvn er et must i din situation. Hold dig fra alkohol og weed til det er gået over, og vær varsom næste gang du ryger.

Medlem

Tak for svarene, skal siges jeg først blev nervøs da det skete dagen efter, for har godt været efter skæv dagen efter, men aldrig helt normal og så PLUDSELIG være helt væk.. Var ikke bange eller nervøs da jeg røg, havde prøvet det før (:

Junior medlem

Det er en vanesag.
Jeg har røget næsten dagligt i 5 år. Jeg tror sagtens jeg kunne have holdt smokeout med 15 årige 'mig'. Men hopper jeg tilbage til dengang jeg kun havde røget måske 5 gange på et år, og lagde 3 joints og sagde til mig, at jeg skulle ryge dem på en dag. Ville det nok have taget mig bogstaveligt talt hele dagen, og jeg ville kegle rundt og ikke have plads til at nyde rusen på et kognitivt plan fordi jeg i ængstelighed over min fysiske tilstand forurener mine tanker.

Jeg vil bare sige, ryg mindre, ryg bedre. Det er det bedste tip. Medmindre du har en virkelig skrøbelig psyke, så vil jeg foreslå at lade være med at ryge.

pointen heraf, er at den måde du opfatter verdenen, (som en drøm) er produktet af din tanker og din krop som ikke er synkroniseret med den anden. Den ene ved ikke hvad den anden laver, fordi du har separeret fokuset imellem. Hvis du bliver så basket som du siger, ville jeg bare anbefale dig at opsluge samtlige sanseindtryk og følelser i kroppen du får i en afslappet forstand. Men hvis du går til lægen kan jeg godt garantere dig at han siger til dig du skal stoppe med at ryge fordi du får psykoser af det, huller i lungerne, kræft, hukommelsestab og alle mulige andre fiktive sygdomme og skavanker. Pause er number one stunner, prøv at holde noget pause, og så ryg stille og roligt op igen. og ikke starte med bong og chillum osv.

Skal lige siges, at selv efter at have røget på daglig basis i fem år, så kan det hænde at lignende effekt sker for mig. Jeg prøvede at ryge ryst og hash på spand ikke mindre end 2 minutter efter jeg var rullet ud af sengen. Mit syn begyndte at ryste som om jeg sad med hovedet op imod ruden i bussen der holdt i tomgang. Efterfølgende begyndte alt lys at flimre, min krop faldt hen, og det føltes som om jeg havde 5% original muskelmasse tilbage. Jeg fik det dårligt og lagde mig for at falde på plads i rusen. Da jeg lukkede øjnene, skete det mærkeligste i mit liv. Jeg fik et sug i maven mens jeg lå stille, som om jeg faldt igennem sengen. eller ligesom en rutschebane -.-, jeg faldt i søvn og det næste jeg husker var at jeg tågede rundt i 2 dage da jeg stod op og ikke anede hvad jeg lavede. Kan huske jeg gik en tur i Søndermarken ved Zoologisk have i København, og pga 'bivirkningerne' følte jeg mig så hærget at jeg lagde mig til at sove i en busk. Da jeg vågnede kunne jeg ikke engang huske at jeg var gået hjemmefra, og så vågner jeg op 5 kilometer hjemmefra -.-

Medlem

Ok, havde det Så sent som for 2-3 timer siden, varede ca 2 timer, og da det var værst vidste jeg ikke om jeg var død eller levende.. Min pointe er vare om der ikke er boget helt gslt når jeg det ene øjeblik er normal, får et af de dersens 'anfald', er normal igen, og sådan køre det bare i ring :S

Medlem

Hvis du ikke føler en form for bedring og hvis symptomerne ikke aftager efter noget tid, vil jeg ligesom de andre råde dig til at tage til lægen. Men som jeg skrev i mit tidligere indlæg, er det ikke noget du behøver være bange for og frygte (selvom det selvfølgelig kan føles meget ubehageligt). Det er i sig selv ikke farligt, det er højst sandsynligt din hjerne der er overbelastet og leger med dig. Hvis du kører dig selv op og frygter det, tror jeg det kan fremkalde og forstærke symptomene du beskriver. Så prøv at tag den med ro, og vær ikke bange for at få et 'anfald'.

Og som de andre skriver, hold dig selvfølgelig fra cannabis og andre rusmidler, så længe du har det sådan som nu.

God bedring

Medlem

Ja ok (: har det i en mild grad ligenu, men tidligre idag udviklede det sig bare til at vlive meget værre.. Tager det helt roligt, men er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan undgå at få det sådan her eller komme af med det når det er for sent? Tak for alle svarene, hvis det ikke var fordi jeg var i spanien de næste 11 dage ville jeg nok tage det mere roligt, kan ikke bare slå mig ned over det hele her, eller komme til min egen læge lige forløbig (:

Medlem

Prøv at brug din krop. Svøm nogle ture hvis du har mulighed for det, eller løb. Beskæftig dig med et eller andet, gå nogle ture og udforsk området. Prøv måske at opsøge nogle jævn aldrene og snak med dem. Det tror jeg kan hjælpe.
Når du føler du er ved at få et 'anfald', så prøv at fokuser på dit åndedræt, ligesom Mikaelonthc skrev:
Citat:
læg dig ned og slap helt af i kroppen, hør måske noget godt musik og fokuser kun på din vejr trækning. ind og ud, ind og ud.

Junior medlem

Har nogenlunde samme oplevelse som dig, skunkoverklumb:

viewtopic.php?f=3&t=41340

Medlem

Jeg har astma så løb bliver der nok ikke noget af, har en helt nylavet tarovering så svømning bliver der heller ikke noget af, dsv.. Har nu haft det 3 gange idag, også hvis jeg ikke tænker på det, lige har sovet, spist osv.. Kan intet finde der hjælper :S har det ligenu, men denne gang af en eller anden grund triller tårene ned af kinderne på mig uden grund, jeg har ingen ide hvorfor.. Nogle andre måder at få thcen ud af kroppen? Og atheos, er ked af at høre du har det som mig, men er også ret lettet over jeg ikke er den eneste. Er dit gået over? Og er da noget træls roskilde skulle slutte sådan for dig!

Medlem

Og når ja.. Dagens første 'anfald' kom da mig og min far kørte buggy i bjergene, så st udforske området virker nok heller ikke..

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
Jeg har astma så løb bliver der nok ikke noget af, har en helt nylavet tarovering så svømning bliver der heller ikke noget af, dsv.. Har nu haft det 3 gange idag, også hvis jeg ikke tænker på det, lige har sovet, spist osv.. Kan intet finde der hjælper :S har det ligenu, men denne gang af en eller anden grund triller tårene ned af kinderne på mig uden grund, jeg har ingen ide hvorfor.. Nogle andre måder at få thcen ud af kroppen? Og atheos, er ked af at høre du har det som mig, men er også ret lettet over jeg ikke er den eneste. Er dit gået over? Og er da noget træls roskilde skulle slutte sådan for dig!

Det er kun godt at tårene render ned af kinderne på dig, selvom det er uden grund. Det renser ud. Det oplever jeg også engang imellem.
Du kan eventuelt tage nogle arm- og mavebøjninger i stedet, og prøve at bruge din krop lidt på den måde.
Har du overvejet at fortælle dine forældre om hvordan du har det? Det kan være det hjælper at lukke det ud, så du ikke skal brugte kræfter for at opretholde en facade overfor dem, eller holde dig tilbage.

Prøv at giv dig selv lidt mere tid, og prøv at nyd din ferie tiltrods for det du oplever. Du er ikke ved at blive sindssyg. Der er mange der har oplevet noget i stil med dig! Prøv at forhold dig roligt til det, og vær ikke bange for det, selvom det er ubehageligt.

Medlem

Har skam fortalt mine forældre det så godt som jeg nu kan uden at nævne cannabis.. Men siden jeg har været meget pjække syg tror de dsv ikke på mig.. Det eneste tidspunkt de tog det seriøst var i lufthavnen da jeg knækkede mig 3 gange udover at være helt væk :S

Medlem

Hvad tror du er det værste der kan ske med dig, når du får et 'anfald' ?

De symptomer du beskriver lyder ganske normale for en som har haft en ubehagelig oplevelse efter at have røget for meget skunk. Du siger du har 1) Tilsløret virkelighedsbillede. Du kan blive i tvivl om du er vågen eller sover. 2) Din korttidshukommelse er svækket. Du siger at du ikke kan huske hvad du har gang i eller hvad du lavede for et øjeblik siden. 3) Du siger også du kan opføre dig helt normalt, men det føles ikke som dig selv der styre din krop.
Jeg har oplevet alle disse 3 ting i forbindelse med rygning af skunk. Det er helt almindelige bivirkninger af den dårlige oplevelse du havde, da du røg for meget skunk.

Når du er nervøs og oppe at køre, så kan du fremprovokere de symptomer. Derfor: Slap af, træk vejret langsomt og vær ikke nervøs overfor det. Det går i sig selv igen, det er jeg helt sikker på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]