er der hår på stilken er det 100 % ikke papaver somniferum - så lær at genkend planten 100% inden du stikker dens saft i kæften

Det er så ikke korrekt.
Jeg har en snes Papaver Somniferum der har hvide "hår" på den øverste 1/3 af stilken. Blomsterne er hvide med en lilla plet i midten. Kapslen er oval, mellem til stor størrelse. Bladene er takkede. Det kan være meget svært, at bestemme hvilken sort det er, da der findes mange hybrider. Uden at være 100% sikker, vil jeg skyde på at det er Tasmanian Purple:

Med et indenhold på ca. 30% alkaloider skulle denne sort være én af de bedste at skære.
Mvh.
Har du afprøvet dine Tasmanian? Der er nogle af dem der ikke indeholder meget morfin men mest thebain og oripavin og på dem måde har et højt alkoid indhold men ikke er gode at bruge : Se
http://en.wikipedia.org/wiki/Tasmanian_Alkaloids Orientalsk valmue indeholder thebaine i rødderne og en nær slægtning - Papaver bracteatum - indeholder også store mængder thebain og oripavin. Det ku' være nogle træk fra dem der er på Tasmanian, ikke at jeg ved en skid om det, bare en tanke
Alle de PS jeg har set gennem tiden har alle været hårløse, Men hey, hvis du har afprøvet dine TP og de virker vil jeg meget gerne vide det, jeg har nemlig aldrig dyrke TP af overnævnte grund. Men har altid været meget fristet.
Men det skulle være underligt hvis du skulle ha' fået fat i den meget speciel valmue. Igen ,ved ikke en skid om det, bare en tanke!
Så jeg vil sige at der er 90% chance for at jeg bare lukker varm luft ud! Du ved godt at Novo også dyrkede valmuer herhjemme med et morfin indhold på 30% ? Jeg kan huske jeg så marker som knægt, hvor kapslerne var på størrelse med min knyttede hånd! Shit jeg ville gerne ha' nogle af de gener, der er sikkert en elle anden gartner eller landmand der stadig har dem
Hvis der er nogle der vil se hvordan vi viser flaget (danish flag) i Afghanistan i 2012 er det en billede serie her. Så er er det jo godt der er nogle til at passe på dem
http://publicintelligence.net/us-afghan-patrolling-poppy-fields-2012/