Hej alle sammen.
Står i en lidt svær situation og vil gerne lige have en second opinion inden jeg fortsætter.
Jeg har pt. 2 Master Low enker til at stå i mit grorum. De er bestøvet af en ML han og er nok 1 højst 2 uger fra høst. Har allerede høstet 8-10 frø fra de nederste skud. Nu er der så gået spindemider i dem og jeg vil nu satse 100% på at kunne høste så mange frø som muligt. Selvfølgelig vil jeg gerne have en smule at ryge, men frøene er det vigtigeste. Jeg har nu købt noget pyrethrinspray som jeg håber vil kunne holde dem nede indtil jeg kan høste mine frø.
Mit største problem er dog at jeg har spiret en masse frø som jeg i løbet af de næste 1-2 uger bliver nød til at sætte ind i det samme rum som mine inficerede planter, Lige nu står mine seedlinger i vindueskarmen i et andet værelse, men snart bliver de for store og for genkendelige til at jeg tør have dem stående fremme.
Hvordan ville i gøre hvis i stod i min situation?
Min plan er indtil videre at holde mine seedlings væk fra de inficerede planter og så snart de er klar til at blive høstet gør jeg ALT i mit grorum GRUNDIGT rent med Rodalon. Så kan de nye planter forhåbentligt flytte ind og hvis jeg holder tæt øje med dem, kan jeg forhåbentligt få stoppet en evt. infektion på de nye planter før de går i blomst. Jeg har læst at miderne kan gå i dvale og komme igen i ugerne efter, hvilket jeg selvfølgelig gerne vil undgå
Et par bonus-spørgsmål:
Kan jeg stadig få noget rygeligt ud af mine planter, selvom der har været lidt spindemider i det? Kan jeg evt. vaske mine buds eller trække THC'en ud med isopropanol eller lignende (har ikke mulighed for at trække nol med butan)? .
Er der nogle af jer der kender % af sativa, indica og ruderalis i DCF Master Low? Mit mål er at lave en hybrid af Master Low og Original Haze. ML blomstrer lige tidligt nok og Hazen for sent så tror de vil komplimentere hinanden meget godt, også rygemæssigt tror jeg det kunne være lækkert.
Hvis der er interrese for det kan jeg smide nogle billeder op.
På forhånd mange tak for din hjælp! big up!