Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle.

Jeg sidder her og funderer lidt, besøger (mange) websites og forsøger at sammensætte den billigste måde at bygge mig en hydro bubbler (eller DWC, om du vil), til at gro i. Til det har jeg mine tvivl, og jeg vil derfor gerne bede folk om meninger, ideer til forbedring, samt eventuelle problematiske scenarier de mener jeg måtte kunne løbe ind i.

Jeg har kig på en 70 l. plastikboks med tilhørende låg, som jeg havde tænkt mig skulle huse 6 lækre damer. Umiddelbart ville jeg kun vegge dem længe nok til at jeg klone næste kuld fra dem og så sætte dem i blomst. Det bliver en Indica dom skunk/ca 8 uger blomst. Regner med at et vandskift hver anden uge er nok? [Er kassen stor nok? Færre/flere planter?]

De bliver groet fra frø, spiret i grodan/rockwool cubes og senere hen sat i 8 cm. runde netpotter, fyldt med leca sten.

I kassen vil jeg ligge to 15 cm. iltsten, som bliver sat sammen med slanger og et Y-fitting, og ind i en pumpe med en udgang på 90l/t. [Er den pumpe stærk nok? Vil iltningen være tilpas?]

Gødning er jeg meget i tvivl om. Projektet går jo ud på at skulle være billigt, så umiddelbart tænkte jeg på bare at købe Jungle Juice 3-parts sættet (Micro, Grow, Bloom). Er der nogen som har erfaringer med den gødning?

Det var vist alt for denne gang :lol:

- Jay

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er 90 l/t ikke noget nær det mindste du kan få? Jeg er sikker på at mere er bedre når det kommer til luft, så hvad med.en på 2x120 l/t?

Du skal bruge gødning hydroponicbrug, ellers risikerer du at skade planterne. Men det ved jeg ikke en skid om. Og så tror jeg heller ikke du slippe for at punge ud for et EC meter for at sikre det rigtige gødningsindhold.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Det var nøjagtig min egen tanke, men jeg kan ligesom ikke få det be/afkræftet. Derfor valgte jeg at spørge om den (næst-)mindste, var god nok. Håbede på at nogle af de hydro-erfarne-herrer lige ville kunne vurdere idéen, og give deres input med.

Jungle Juice er hydroponisk gødning, udviklet af Advanced Hydroponics, så dér er ingen ko på isen.
Hvad angår EC-måler, tror jeg godt det kan gøres uden. Måske bliver det ikke ligeså godt, måske endda værre, men jeg regner med at det går o.k., hvis jeg bare følger deres feedingchart nogenlunde. Igen; Jeg ville gerne høre fra folk med personlige erfaringer :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]