Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Og mælkebøtten har pælerod med trævlerødder eller pælerod med siderødder?
Jeg synes nemlig kun at have set mine planter have rodsystem som mælkebøtten, og den hamp plante du linker til kunne også godt ligene at den har lidt af det samme rodsystem som mælkebøtten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Og mælkebøtten har pælerod med trævlerødder eller pælerod med siderødder?
Jeg synes nemlig kun at have set mine planter have rodsystem som mælkebøtten, og den hamp plante du linker til kunne også godt ligene at den har lidt af det samme rodsystem som mælkebøtten.

cannabis er også en tokim-bladet plante som derfor har pælerod med trævlerødder (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

cannabis laver da ikke kun pælerod?

tobak
[ Billede ]

Cannabis
[ Billede ]

gulerødder ER pælerødder, ligesom at Græs kun har trevlerødder

håber det giver noget klarhed (:
[ Billede ]

Du har ret, det var vidst ikke helt botanisk korrekt at formulere mig på den måde. Men lad mig prøve at kravle uden om du har ret og prøve at forklare mig bedre :oops:
Tobak har et mere lateral rodsystem og ikke en så udpræet primære rod som cannabis.
Bedre? :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager

Tobak har et mere lateral rodsystem og ikke en så udpræet primære rod som cannabis.
Bedre? :wink:

en smule sexet endda :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En lille update på min tobak dyrkning. De fleste af de planter jeg dyrkede udendørs overlevede ikke. Jeg tror at der var en blanding af det våde forår og jeg ikke kunne se til dem hver dag. Det var chokerende at se hvor hurtigt de blive snegle mad. Den ene dag var der taget lidt af et blad hist og her. Næste dag når jeg kom forbi så det ud som om nogle havde skudt på planten med et haglgevær :shock:
Her er hvad man kan få ud af dem i en vindueskarm. Her billeder af en plante der set efter og et par stk. der bare har fået lov til at stå i deres oprindelige kop. De sideste var jeg nød til at stille op af noget ellers ku' de ikke stå.
Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Flotte potter ;) og ikke mindst planter.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flotte potter ;) og ikke mindst planter.

Ja, men jeg har ikke flere bamse kopper tilbage, så du kan ikke få nogle til næste gang du holder fødselsdag, liget meget hvor meget du plager og det nytter heller ikke at begynde at tude. Det glæder også jer andre der PM'er mig, nu må i tag det som store drenge :wink:
Jeg tænkte nok jeg ville komme til at høre for de "potter" :) Stort alle det har set dem er kommet med en eller anden kometar. Men det var hvad der var ved hånden den dag og var velegnet til formålet(med eller uden bamser)
Det er faktisk sjældent at mine etårs planter når at komme i en rigtig potte, der bruger jeg gerne plastik kopper, vin og mælke kartoner eller hvis det skal være stort, plastik spande nede fra den lokale grillbar. De er endda renvasket når jeg henter dem. Andet jeg kan anbefale til f.eks svampedyrkning er de plastik æsker som "fyld selv" slik kommer i, de er PP05 plastik og butikkerne er bare glade for at komme af med dem.

Hvad ang. tobaks planterne så er jeg positiv overrasket over mine indendørs planter. Men jeg må finde ud af noget større og mere seriøs udendørs til næste år.
Jeg vil dog have frø til alle interesseret her til efteråret/vinter, men jeg laver en tråd til den tid.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Flotte planter. Det er gået bedre med dem du har indendørs end med dem jeg fik. Som du selv siger, så finder sneglens dem yderst delikate. Men jeg håber da at få lidt blomster på dem jeg fik reddet. Om ikke andet under kunstlys.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den ene slags:
Billede

Billede

Og den anden slags:
Billede

Hvordan fungerer det med bestøvning af sådan nogle? Skal jeg bruge en pensel?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flotte planter, godt at se at de er kommet så langt. De er selvbestøvende, hver enkel blomst kan lave frø på sig selv, så du behøves ikke og lege bi. Den der får lyserøde blomster er en Nicotiana tabacum var. Adonis og den der får gule er Nicotiana rustica, der er ikke rigtig nogen fare for de krydsbestøver. Hver plante skulle nemt lave et par tusinde frø så der skulle være lidt at dele ud af :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]