Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Findes der et slags batteri man kan stikke sine lamper ind i, sÅ man ikke behøver at sætte den ind I en stikkontakt, så regningen ikke er så høj, så nogen ikke får mistanke om at du dyker, eller er det ikke opfundet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
bil-/lastbil-/togbatterier har alle masser af kraft, ved ikke om det er nok, da min kendskab til indendørs dyrkning samt evner som elektriker er meget ringe. Men jeg kan sige dig at den slags batterier koster mange penge og hvis du vil gennemføre et grow på denne måde skal du enten bruge forbandede mange eller oplade dem, hvilket også vil trække strøm og skabe det samme problem som du ønsker at undgå. Hvis du endelig skulle finde på en smart løsning ville jeg anbefale dig solceller, men endnu engang tror jeg det blir en endnu dyrere fornøjelse at få installeret end batterierne. Mig bekendt findes der ingen trylle løsning.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Du kunne også investere i en have vindmølle, ved ikke om det kan betale sig ? :)

Medlem
Brugeravatar

Se hvad en generator der laver nok strøm til dit forbrug koster, hvis du kan have sådan en stående. Ved ikke lige hvor dyre de er eller hvor meget benzin de bruger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
SO far vil jeg nok sige at det billigste er at hive igennem stikkontakten, batteri kan i princippet kun rigtig betale sig hvis elprisen reguleres afhængigt af tiden på døgnet (fx. i england er strøm som regel billigere om natten end om dagen). Herhjemme er prisen dog fast da vi ikke har et konkurrencemarked på området. Bilbatterier er for små til formålet, de giver kun 12v DC der skal opjusteres til 220v AC. Langt de fleste af de adaptere kan kun hive 150-200 watt igennem, som regel nok til en laptop eller lignende...

Solceller koster knaster, og man skal vist også have tilladelse til at installere dem permanent... tilladelsen koster sikkert ligeledes dyrt

Benzingenerator kan ikke betale sig grundet de høje priser på benzin, Generatoren skal som regel fyldes efter 24-48 timer. Ligeledes skal du være ops på at hvis du bor i parcehus, rækkehus eller lejlighed at en sådan kan forstyrre naboerne pga. larmen.

Hvis du laver et lille grow i et skab eller lignende, skal du ikke være bange, slet ikke hvis du i forvejen kun bruger lidt strøm (mange studerende og aleneboende har fx. kun en lille computer, et tv, komfur og køleskab + lys, andre har fx. elvarme der sluger som ind i helvede), det vil ikke vække den store opsigt pga. dem der sluger relativt meget strøm (jeg bruger snildt 1000 kWh på et år pga. et par computere der står 24/7, og nej, jeg slukker ikke ting på standby...)

Medlem

Tillader mig at benytte dette emne til at høre om hvad folk egentlig gør med den meget gennemtrængende lugt?
Det tænker jeg er noget af det første man bliver opdaget på :)?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Tillader mig at benytte dette emne til at høre om hvad folk egentlig gør med den meget gennemtrængende lugt?
Det tænker jeg er noget af det første man bliver opdaget på :)?

Som regel et kulfilter på udsugning hvis man har det...

Alternativt kan man maskere lugten, bl.a. ved at brænde røgelse

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvorfor er det så svært at forstå at den måde vi ALLE har valgt at købe el på er den BILLIGSTE og MEST PRAKTISKE.

Det du siger svarer til at du vil stå og tage bad i 1/2 liters kildevandsflasker, istedet for at tænde bruseren.

viewtopic.php?f=17&t=40483

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

brug stikket da det er det billigste. og medmindre du vil have et kæmpe grow igang, så ligger de ikke mærke til at du bruger lidt ekstra strøm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]