Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

hvor mange har haft real trip på mescalin kaktuser??
Afstemning sluttede 01 okt 2012 19:15
peyote dyrke her hjemme 22%  22%  [ 2 ]
peyote fra udlande 0%  0%  [ 0 ]
trichocereus(san pedro) dyrke her hjemme 22%  22%  [ 2 ]
trichocereus fra udlande 56%  56%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 9
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hasselager
hej allesammen jeg kunne godt tænke mig og hører hvor mange der har haft et real trip på mescalin, bået hjemmedyrke og kaktuser fra udlande, og vi taler et trip hvor i virkelig er på trip ikke bare en fornemmelse af et trip,
og om det har være hjemmedyrke eller fra udlande hvad for en det var og hvopr meget i brugte,

for at vi kan få et billede af om lorte virker også vider,

vh trold

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
nej, virkningen af mescalin er jo bare en myte, ligesom Anne Frank. :-D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
vi taler et trip hvor i virkelig er på trip ikke bare en fornemmelse af et trip

Hvordan definerer du 'fornemmelse af et trip'?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg gætter på han mener placebo-effekt.

Medlem

ja jeg mener det hvor man fornemmer noget man ikke er sikker, jeg vil hører folk der virkelig har trippe og set alt muligt full on :)

nej tror ikke mescalin er en myte, men jeg tror der spiller nogen faktor ind som vi ikke har funde ud af i nu, før der bliver danne meget mescalin , men syns godt nok det er et svært enme,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså Trold. Jeg tror jeg har forstået din pointe, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Det du mener(måske en generel mening), er at meskalinholdige kakti dyrket i danmark har et meget lavt alkaloidniveau i forhold til en kaktus fra Sydamerika f.eks. Korrekt?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Har haft et rigtigt trip på to cuttings af T. Pachanoi importeret fra Holland. Trippet varede 14 timer fra indtagelse til jeg var langt nok nede til at kunne sove - bedste trip ever :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Har haft et rigtigt trip på to cuttings af T. Pachanoi importeret fra Holland. Trippet varede 14 timer fra indtagelse til jeg var langt nok nede til at kunne sove - bedste trip ever :)

Må man have lov at spøge, hvor store disse kaktusser var og evt. hvordan trippet var? :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jamen de var vel en små 30cm hver. Diameter husker jeg ikke, men de var rimelig chunky. Det gav 80 g tørret kød efter jeg havde forberedt dem.

Trippet:
Spiste det med yoghurt til midnat - noget af en kamp! Efter en time eller sådan kom den SLEMME kvalme, men holdt det i mig. Efter ca. 2,5 time uden virkning forventede jeg ingen virkning og tog hjem fra min vens lejlighed. Under turen hjem skete der noget, det havde en øko/organisk/let energisk feeling over sig. Gik derfor en tur i byen, da min trippende hjerne cravede det.

Peaket kom ud på morgenen, da jeg var kommet hjem igen (vel omkring 5 timer efter indtagelse) og havde lagt mig på sofaen med noget musik i mørket (det var en februarnat med sne). Husker ikke hvor længe peaket varede - en time eller to. Husker faktisk ikke peaket så godt (typisk mig på hallucinogener), andet end det var ret kaotisk. Jeg følte mig lammet og som fanget i en drøm, men kom ud på den anden side med godt humør, og kunne mærke trippet havde aftaget lidt.

Jeg havde nu bevæget mig ind i en lang comedown fase. Troede jeg kunne sove, da jeg kunne mærke jeg var ved at være overtræt, men det lykkedes mig først at sove ved 16-17-tiden.

Igennem hele trippet var jeg ramt af OEVs (tracers, vuggende genstande, mønstre på væggen osv.), CEVs (især under peaket), men den største foranding var klart i mit sind. Jeg havde en følelse at være meget nærmere forbundet med naturen, og foruden de mange filosofiske tanker undervejs, oplevede jeg en hidtil ukendt grad af indlevningsevne og oprigtig interesse i ting, uanset om det så var en gammel Gasolin' sang eller en hurtig forbizapning på TV2 News - fantastisk! I tiden efter trippet følte jeg også det havde gavnet mig, og (subtilt) ændret mit syn på flere ting.

Trippet var uden tvivl det bedste trip jeg har oplevet. Har erfaring med LSD, LSA, svampe, 2C-B, Salvia D., Ayahuasca (DMT) og ketamin.

Det var mit første langtidsvarende trip - meget langt onset, forholdvis hurtigt comeup og peak, og så et rigtigt langt comedown.

Men for at opsummere, så vil jeg kalde det et meget "organisk" trip :)

Medlem

oversoul hvor var de så¨fra og hvad for nogen ??

Medlem

blazr, ja jeg begynder desværre og tro at dem der er dyrke i danmark ikke er så kræftig som dem der er dyrke på varme bredegrader, men jeg har ikke nogen fakta og hænge det på,
der jo mange faktor der spiller ind ved kaktuser..

og tror der er en vis forvirring omkring kaktuser, at mange måske får nogen der er i familien men ikke dem der er stærkest..

men jeg har jo skrive om det her i længe vente infomantion. at der er tage prøver af danske kaktuser..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har desværre aldrig selv prøvet hverken meskalin eller meskalinholdige kakti, har derfor ikke stemt.

Uden at have særligt meget forstand på det kunne jeg sagtens forestille mig at lys og varme er faktorer der spiller ind i forhold til alkaloidproduktion. Men disse faktorer kan jo ændres på med kunstig belysning.
Umiddelbart vil jeg da skyde på at en kaktus dyrket i DK(vindueskarm f.eks) er fattigere på alkaloider end en fra Sydamerika, men jeg aner det virkelige ikke. Det er blot et gæt.

Men Trold, er der andre faktorer du tænker på? Hvis ja, hvilke?

//blazR

Medlem

Jeg har haft to virkeligt dejlige meskalins trips på hydroclorid saltet begge gange.
Omkring 200-300 mg hver gang.
Jeg har engang prøvet at drikke meskalin brygget men det smagte så dårligt jeg aldrig ville gøre det igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du mangler syntetisk meskalin og ren meskalin udvundet fra kaktus. Det var den mest udbredte måde at prøve et meskalin trip et stykke op i 90'. Det var nogle det til tider fandt en lille kaktus i Amsterdam eller på Staden. Der var meget få der kendte til San Pedro og venner her i DK før Sten Larris "Forbyde Hallucinogener? Forbyd Naturen at Gro" og Peyote var et næsten mytologisk væsen. Og ingen viste rigtig hvordan man skulle dyrke dem, så det tog adskillige fra ide til trip.
Så den stod på pulver og ampuller hvis man var en af de få heldige.
Der var nogle få episoder hvor div. Trichocereus dukkede op i blomsterhandlere eller supermarkeder.
Og det er så slut for historie timen for i dag, unger :whogives:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Yeah, bindegal - the real stuff! Men hvor mange er lige i stand til at fremtrylle ren meskalin.

@Trold: Jeg har engang dyrket på to san Pedro i min vindueskarm i 5 år. Jeg høstede da de var ca. 45 cm høje og vel omkring 4 cm i diameter. De blev aldrig vejet.
Jeg kogte dem med citron i flere timer efter en opskrift her på Psy.
Min ven og jeg tog dem i en svensk skov. Jeg trippede, men aldrig særlig hårdt. min ven trippede mindre end det, men havde forfærdelige mavekramper i flere timer.

Ved ikke om der kan konkluderes noget ud fra det, men vores tanke var, at kaktusserne ike var specielt stærke, og at vi skulle have haft noget mere/stærkere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Trold: Du er med i nordisk kaktus forening, der har levet en test af koncentrationerne af meskalin i kaktusser dyrket i Danmark. Hvis du vil finde ud af, om koncentrationerne rent faktisk er lavere, så er det nok bedre at spørge dem hvad deres resultater var, i stedet for at spørge folk om deres subjektive observeringer af deres trips styrke.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

oversoul hvor var de så¨fra og hvad for nogen ??

Hej Trold! De var fra en større hollandsk Smartshop. Lige hvordan de var dyrket ved jeg desværre intet om :(

Alshabab skrev:
Jeg har haft to virkeligt dejlige meskalins trips på hydroclorid saltet begge gange.
Omkring 200-300 mg hver gang.
Jeg har engang prøvet at drikke meskalin brygget men det smagte så dårligt jeg aldrig ville gøre det igen.

Jeg prøvede at indtage meskalin igen i påsken, men der røg det desværre op igen halvvejs. Den bitre smag er ret enestående!

bindegal skrev:
Du mangler syntetisk meskalin og ren meskalin udvundet fra kaktus. Det var den mest udbredte måde at prøve et meskalin trip et stykke op i 90'. Det var nogle det til tider fandt en lille kaktus i Amsterdam eller på Staden. Der var meget få der kendte til San Pedro og venner her i DK før Sten Larris "Forbyde Hallucinogener? Forbyd Naturen at Gro" og Peyote var et næsten mytologisk væsen. Og ingen viste rigtig hvordan man skulle dyrke dem, så det tog adskillige fra ide til trip.
Der var nogle få episoder hvor div. Trichocereus dukkede op i blomsterhandlere eller supermarkeder.

Det var nu ellers spændende læsning! Tak, bindegal!

UhrSump skrev:
Yeah, bindegal - the real stuff! Men hvor mange er lige i stand til at fremtrylle ren meskalin.

Hvis du har noget kød, kan du da tjekke denne video: http://video.google.com/videoplay?docid ... 1630252647

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror nu også meget af det der blev kaldt meskalin var TMA2 eller lignende analoger.

@Trold: Det er svært at give et enkelt svar på hvad folk får ud af San Pedro og venner, da der er mere end meskalin i kaktusserne. Her er et gammelt abstrakt fra en artikel om nogle af de ting der er fundet i Trichocereus peruvianus aka. Peruvian Torch:

"Cactus alkaloids. XXXVI. Mescaline and related compounds from Trichocereus peruvianus.
by J H Pardanani, J L McLaughlin, R W Kondrat, R G Cooks.
Lloydia The Journal Of Natural Products (1977)
Volume: 40, Issue: 6, Pages: 585-590.

Abstract

Agurell has previously detected (tlc, glc-ms) tyramine, 3-methoxytyramine, and two unknown alkaloids in the Peruvian cactus, Trichocereus peruvianus Br. and R. The presence of mescaline in other similar Trichocereus species prompted us to reinvestigate this species, which is commercially available in the United States. The nonphenolic alkaloid extracts yielded an abundance of crystalline mescaline hydrochloride (0.82% yield) and a trace of 3,4-dimethoxyphenethylamine (tlc-ms). Crystalline tyramine hydrochloride, 3-methoxytyramine hydrochloride, and 3,5 dimethoxy-4-hydroxphenethylamine hydrochloride were isolated from the phenolic alkaloid extracts; the last compound has not been previously crystallized from nature, although it is the immediate biosynthetic precursor of mescaline. Crystalline 2-chloromescaline hydrochloride was isolated drom the nonphenolic extracts; but, as determined by mass-analyzed ion kinetic energy spectrometry, this new compound is an extraction artifact. Both 2-chloromescaline and 2.6-dichloromescaline hydrochlorides were prepared synthetically from mescaline. This cactus species has a mescaline content equal or superior to peyote and should be legally controlled as an item of drug abuse."

Når man så også tænker på at der bliver lavet hybrider af de mest populære Trichocereus'erne (San Pedro og venner er nu San Pedro og bolle-venner!) så er det næsten umuligt at sige hvor aktiv og hvilken bivirkninger en kaktus har før nogen har afprøvet den.

Medlem

jeg er kun uden efter mescalin trip på ren kaktus, man kan jo selv styr stryken vis man laver det kemisk, men fra naturen side, er jo uden efter og finde ud af hvor mange der har trippe på de kaktuser de har haft. så jeg kan finde ud af om dem der har trippe på dem , er fra egen dyrkning eller kaktuser de har fået fra udlande, for og finde ud af om det kan betale sig og dyrke nogen her hjemme med hensigt på trip eller om man skal havde dem fra udlande...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Trold, hvis det var mig ville jeg utroligt gerne have kakti derhjemme, men dem tror jeg ikke jeg kunne nænne at slå ihjel for at indtage.

Tror jeg ville købe fra en smartshop til indtagelse..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]