Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rabalderstræde
I starten troede jeg det var overvanding, da to af mine planter hang meget med bladende.. Men efter jeg fandt ud af at de åbenbart krævede vanding lidt oftere end de andre undrer det mig :hm:
Den eneste forskel er at, den potte som de to planter står i har huller i bunden, og det har de andre ikke. Indlysende nok vil de kræve mere vand da det render ud i den anden ende, right?
Men jeg ser ALDRIG noget vand liggende under potten, de når åbenbart at opfange det hele?? Kan de gennem deres tidligere behandling have tilegnet sig mere "tørst" end de andre planter? Jeg har to forskellige strains, den ene er Durban Poison (omtalt, højest sandsynligt en hybrid) og en Afghan (ikke Kush).

Ser frem til et svar, eller bare en hypotese :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Det kommer jo også an på, hvor store potterne er og hvor meget du vander med. Hvis du giver 1 dl til en 12 liters potte, ja så giver svaret sig selv :)

Jeg plejer altid at vande, så vandet løber ud af drænhullerne. Så ved jeg, at jorden er gennemvædet...

Lyder mærkeligt, at du ikke har drænhuller i nogle af potterne... Det burde der være!

Junior medlem

for meget varme!!

DU KAN IKKE dyrke uden dræn huller, min ven :)

Junior medlem

Det er i reglen rigtigt, men strengt taget kan det godt lade sig gøre. Man skal bare være EKSTREMT påpasselig med kun at vande dem lidt. Jeg dyrkede en plante i en glascontainer som jeg havde tapet siderne til på* og fyldt med sten i bunden. Rødderne strækkede sig så langt ned at selv vandet ved stenene med tiden blev optaget, og ved overvanding tog jeg glasset og vendte det på siden, så vandet løb op i jorden igen, og gentog med noget mellemrum indtil det meste var væk. Da den var størst fik den 2 shots vand hver tredje dag, ca. 10% af den jord den havde til rådighed. Den plante endte med at give omkring et gram respektabel ryger og 50 frø, hvoraf mindst 20 var levedygtige. Det kan dog på ingen måde anbefales at gøre sådan. At omplante dem i nogen potter med drænhuller vil spare dig en masse hovedpine =)

* Det var mit første, spontane grow, fra nogle frø der var kommet med i en pose ryger. Så det var en uigennemtænkt fejl, men med godt resultat.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]