Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej mennesker! :)

Min kæreste og jeg er indehavere af en dværgkanin på ca. 4 måneder. Han er tit i nærheden når vi ryger bong, selvom vi flytter ham i hans "kasse", så han ikke direkte bliver udsat for selve røgen. Vi har i forvejen 2 katte, som aldrig har givet særlig meget udtryk for at være påvirkede af røgen - de flytter sig, så snart en cigaret hænger i luften omkring dem.
Vi har googlet det og undersøgt det, men ingen steder kan vi finde nogen konkret udredning på om kaniner bliver påvirkede - det er uundgåeligt noget han mærker (kaninen), men kan det på længere sigt have en "mere kritisk" indvirkning på kaninen? Hans anatomi er noget anderledes end kattens, så er der nogen særlige områder man skal være opmærksom på? Og er der nogen der har erfaring med om han bare "er ligeglad og undgår røgen" når han ligger sig, efter røgen hænger i luften, eller er det noget der helt alvorligt går ind og gør noget ved ham?

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Kommer til at tænke på filmen Nordkræft. Du får dig en junkie kanin=P
Hvor slemt/meget og hvad der sker skal jeg ikke kunne udtale mig om. bort set fra det er skadligt at indånde røg, også for en kanin. Men selvf. bliver den påvirket..

Sjovt nok har min kat det med at komme op til mig når der skal ryges en fed, hvor i mod den løber sin vej hvis det er en smøg. Så det tydligt de får noget uid af det.

Medlem

Et er at i ryger cigaretter foran kaninen, og tvinger den til at inhalere røgpartikler. Andet er at i tvinger beruselse over kaninen.. Jeg synes det er en smule uansvarligt, men det er bare min mening :)

Hvis kaninen ikke viser tegn på lidelse/angst grundet THC'en, synes jeg dog godt det kan forsvares

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Altså det kan godt være jeg er fuldstændigt galt på den, men...

Mht. Røg, så indeholder den partikler(både ønskede og uønskede) - røg spreder sig og da det er varmt stiger det også til vejrs.
Deroppe bliver noget af det selvfølgelig, (men her er det så jeg kommer lidt i tvivl) om partiklerne(thc oa.) daler mod jorden igen?

Sæt evt. kakinen udenfor hvis I har mulighed for det :) Ellers så da i hvert være søde at puste i modsat retning af dyrene.

Min hund(ved godt det er et andet slags dyr :P) fik en gang spist en masse potsmør ved et uheld. Hun opførte sig mageligt, men om natten havde hun vejtrækningsproblemer i 10minutters tid.. Det muligvis også bare have været hoste af en slags. Hund er sund og frisk i hvert fald og har svjv ingen mén af det.

Jeg har også kat og hun kan godt finde på at sidde på mig hvis jeg ryger en joint, men så puster jeg hende heller ikke på hende selvfølgelig :)

//blazR

Medlem
Brugeravatar

Tvivler på den bliver skæv af et røget rum, medmindre i VIRKELIG giver den gas.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke lige med "second hand smoke" Men havde engang kaniner og hamp samtidig. De fik tiltider faneblade o lig. når jeg havde ordnet i den del af haven. Både fordi de var vilde med det og for at forbedre kødet. Kan ikke sige med sikkerhed om de blev påvirket af det, eller jeg bare var mere opmærksomme på deres adfærd, men jeg syntes de lavede mere ballade.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Svjv kan dyr godt blive påvirkede af passiv pot rygning. Jeg synes dog ikke det gør noget, hvis ikke man udsætter dem for massive mængder dagligt. Luft ud når i ryger og lad være med at ryge hver dag, så synes jeg i hvert fald ikke i er dyre plagere. Men det skulle nødig ende som i Nordkraft hvor hundene hyler når de ikke får deres daglige passive hashrøg.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Ved ikke specielt med kaniner men andre gnaver kan fint blive påvirket

Jeg havde for nogen år siden en rotte som var hooked på at ryge .. den kom selv hent til en når man røg og kunne den komme afsted med det så åd den klumpen og hvis der var noget grønt ..
Var tydeligt at se den blev påvirket

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes bare man skylder dyrene at skåne dem for sådan en påvirkning.
Dyreplageri

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dyreplageri

Den kometar er så tåbelig på på så mange måder, så hvis jeg skal svare på den må jeg bruge en tone som jeg ikke syntes høre til her på forumet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
direkte dyreplageri synes jeg ikke det er. Hvorfor synes du kommentaren er tåbelig?

Medlem
Brugeravatar

Dyreplageri

Den kometar er så tåbelig på på så mange måder, så hvis jeg skal svare på den må jeg bruge en tone som jeg ikke syntes høre til her på forumet.

Du mener altså det er reelt at ryge, eller for den sags skyld drikke dyr fulde.
Ville du også sidde og ryge fede hvis der var en baby i rummet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dyreplageri

Du mener altså det er reelt at ryge, eller for den sags skyld drikke dyr fulde.
Ville du også sidde og ryge fede hvis der var en baby i rummet?

Det gjorde du mod dig selv :roll: Ved du ikke at "for børnenes skyld" er et drug forums version af Godwins lov?

Medlem
Brugeravatar

A hvad?

Insane psychedelia user!

http://da.wikipedia.org/wiki/Godwins_lov

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt loven. Jeg troede bare forummet var et sted hvor man diskuterede ansvarsfuld brug af diverse stimulanser.
Men åbenbart ikke.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Dyreplageri

Jeg synes jeg før har set beskyldninger om dyreplageri i lignende tråde herinde. Det er en latterlig og useriøs beskyldning som ikke hjælper trådstarter en skid - det er ikke det svar han leder efter. Trådstarter lader i øvrigt til at tænke på dyrets velbefindende ellers havde han nok ikke startet en tråd om sin kanin.

/Dega

Senest rettet af Bo Dega 25 jun 2012 14:08, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Den der med at dyret selv opsøger en når man ryger en fed er lidt langt ude..

ud over det ved vi ikke hvordan dyret har det når det føler sig beruset, især katte har det med at skjule de er svage eller har det dårligt hvis de kan komme til det.
vi ved ikke om det føles ubehageligt for dyret (en form for kvalme - svimmelhed, smerter mm) vi ved det ikke, og vi skulle måske selv forstille os at vi pludselig fik cannabis (eller andre stoffer for den sags skyld) effekt uvidende om hvad vi havde indtaget eller hvorfor, pludselig var vi bare beruset- det kunne især for personer/dyr der aldrig havde prøvet at indtage euforiserende stoffer før være særdeles ubehageligt, altså bare pludseligt at blive påvirket uden videre, og jeg synes det er på stadie med at give en person et narkotika hvor de er uvidende om det, og jeg synes det er dybt uansvarligt og brian agtigt at gøre sådan noget respektløst imod andre levende væsner, ja om katten så skulle hoppe op på skødet af dig når du ryger en fed burde du være voksen nok til at smide katten ned igen og tænke på andre end dig selv, evt åben et vindue ;)
men ja det er jo bare min mening....... jeg vil ikke kalde det direkte dyreplageri, men tåbeligt og tankeløst.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Sidder du med lysten til at indtage stoffer? Men du er lidt betænksom ved aktionen, da din hund ligger og sover i hjørnet. Lad da være med at spørge dyrenesbeskyttelse.dk eller psychedelia.dk om råd, vejledning eller information. Tror du ikke bare du skulle lægge stofferne på hylden og passe bedre på dine dyr. Du har tydeligvis ikke styr på situationen. Dyreplager/narkoman!! :mrgreen:

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Den der med at dyret selv opsøger en når man ryger en fed er lidt langt ude..

ud over det ved vi ikke hvordan dyret har det når det føler sig beruset, især katte har det med at skjule de er svage eller har det dårligt hvis de kan komme til det.
vi ved ikke om det føles ubehageligt for dyret (en form for kvalme - svimmelhed, smerter mm) vi ved det ikke, og vi skulle måske selv forstille os at vi pludselig fik cannabis (eller andre stoffer for den sags skyld) effekt uvidende om hvad vi havde indtaget eller hvorfor, pludselig var vi bare beruset- det kunne især for personer/dyr der aldrig havde prøvet at indtage euforiserende stoffer før være særdeles ubehageligt, altså bare pludseligt at blive påvirket uden videre, og jeg synes det er på stadie med at give en person et narkotika hvor de er uvidende om det, og jeg synes det er dybt uansvarligt og brian agtigt at gøre sådan noget respektløst imod andre levende væsner, ja om katten så skulle hoppe op på skødet af dig når du ryger en fed burde du være voksen nok til at smide katten ned igen og tænke på andre end dig selv, evt åben et vindue ;)
men ja det er jo bare min mening....... jeg vil ikke kalde det direkte dyreplageri, men tåbeligt og tankeløst.

Sikker på hvis min kat ikke kan lide det, ville den gå sin vej (præcis ligeosm når jeg ryger en smøg). Så sys nu nok det tegn på den kan lide det, eller måske bare duften af det. Eller måske endda det bare handler om, mit humør/Stress når jeg ryger, så den bedre kan lide mg der. D:

Uanset hvad sidder jeg jo ikke og puster det direkte i hovdet på den. Og jeg er da voksen nok til at tænke på den. Ellers ville jeg ikke dele med den. :P
Mener også der er mange dyr der godt kan lide at spise gamle gæret frugt, som de bliver fulde af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]