Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Hej Psy-folk :D

Jeg skal igang med et auto grow her snart, som vil være mit andet grow i år og mit andet nogensinde :o !

Jeg vil have 7-13 planter, som skal gro i en murerspand eller to. Mit spot ligger i en lille lysning i skoven, som ligger adskillige kilometer fra min hverdag.

Først (inden 14 dage) vil jeg købe de ting jeg mangler, bl.a. frø og så forspirre dem. Derefter plante dem om i nogle spaghnum potter. Efter 1-1½ uge i en kølig vindueskarm vil jeg plante dem ud i "potterne". I vegge-fasen vil jeg lave et minidrivhus over potterne med noget jernstativ og plastik, det fjerner jeg igen når planterne så småt går i blomst eller af andre uforudsigelige grunde :)
Selve spottet ligger i en lille lysning, hvor daglyset desværre ikke er helt optimalt, men jeg håber der er nok :?.
Og som sagt ligger skoven langt væk, så jeg vil nok kun besøge det højst 1 gang om ugen...

Noter:

90l murerspand(e) - Til gro-medium (Øko godkendt jord, benmel, leca, perlite)
Frø - 1 Royal Creamatic
. . . - 3-5 Royal Bluematic
. . . - 3-5 Quick One
Hønsenet - Til at beskytte mod diverse sultne dyr
Stativ/plastik - Til at lave et minidrivhus, som man kender fra diverse marker og højbede

Evt. Vandbeholder :hm: ?
Evt. Dåseøl - Imod snegle og til hygge :cheers:

Men siden det er mit første seriøse grow, har jeg selvfølgelig en masse spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med!

- Vand, vand og vand.. Jeg har ikke mulighed for at besøge stedet mere end 1 gang om ugen, uden at det vækker opmærksomhed. Jeg kan heller ikke transportere store mængder vand, da der er cirka 4 kilometer vej over marker osv. Det vil vække alt for meget opmærksomhed!
- Er der nogle som har erfaring med at dyrke i murerspande, f.eks. om det vil være en plan at skære bunden ud?
- Spottet ligger også klods op ad en ræve grav (5 meter fra), som er i brug. Det er også i disse tider at ræven får hvalpe, så jeg vil helst ikke forstyrre (for meget) :!: . Men er det endelig et problem, at der naturligt vil være en masse ræve-aktivitet omkring growet?
- Som det sidste, er der så nogle som har erfaring med disse strains eller i det hele taget har gode råd omkring auto'er?

Hvad tænker I om hele idéen? :wink:
Håber i vil tage tid til, at svare på de spørgsmål i kan! :mrgreen:

Ps. Jeg har selvfølgelig læst DCF-guiden massere af gange og synes selv jeg ved en del, mangler bare erfaring.
Pps. Hvis det hele går godt, vil denne tråd blive til et growlog med billeder osv. I bedste "Justchill" stil :mrgreen:

Rookie1 :peace:

Moderator
Brugeravatar

De gange jeg har brugt murespande, har jeg enten taget en hobbykniv eller et hulbor/hulsav og lavet hul med, men du kan godt bare skære bunden af. Det gør dem bare mindre mobile, og så holder den dårligere på vand, tilgengæld vil rødderne nemmere kunne komme ud af potten og ned i jorden under.

Mht. vand kan du lave vandreserve, ved enten at grave et hul, og dække det med pressening og ligge nogle sten i bunden og i kanterne så det holder formen, eller grave en murespand ned i jorden og lade den være vandopsamler. Selvfølgelig vil det også kunne tømmes i meget tørre tider, men bedre end ingenting. Dæk evt. vandreserven af med noget grønt/brunt stof der er vandgennemtrængeligt, så solen ikke bager direkte ned på bunden af vandreserven og tømmer det i løbet af kort tid.

Kønsbestem auto'erne efter 2-4 uger fra spirret frø og frasorter hannerne deromkring medmindre du vil lave frø/ bruger feminized.
Selvfølgelig vil det være bedre at have en potte til hver plante, men siden det er rimelige store murespande der er tale om, går det nok.

Jeg ville nok lade være med at lave minidrivhus, da det er for opsigtsvækkende. Ellers lyder det som en fin plan.

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for feedback!
Glemte at skrive, at det er feminiserede frø som jeg vil købe :).
Hvor mange planter, vil du/I tror der kan stå i en potte :?:

Moderator
Brugeravatar

Nu har jeg ikke helt styr på overflade dimensionerne på sådan en 90 liters, men en 10 stykker skal der nok være plads til. Men altså det er en vurderingssag, jo mere plads og jord der er dedikeret til hver plante jo bedere. Vil sige en radius på 10-20 cm omkring hver plante, vil være passende til auto's. Var det mig ville jeg nok vælge at sætte en række 12 liters murespande, og så evt. sætte to i hver, adskilt i jorden af et plastik 'væg' så et rodnet ikke overtager for meget plads på bekostning af det andet. De er også billigere, nemmere at tage med sig og virker ikke så bombastiske at se på i naturen.

Medlem
Brugeravatar

Så blev det en tur i havecenter og nu ligger der 6 frø til spiring :D :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]