Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folks. Jeg har fået fat i en stak af disse plastre, de virker som sagt som depot over 7 dage. Jeg har ikke den synderlige erfaring inden for opiater ud over tramadol et par gange og en 10 pak oxynorm, som jeg ovenud nød over en lille periode ;) Ville bare høre om i har nogen idé om hvad jeg ville få ud af at plastre et af disse på min hud. Vil jeg gå rundt og være sløv og træt i en uge, eller giver de en form for euforisk effekt? har ingen erfaring med stoffet buprenorphin. P.S Jeg har ikke lyst til at experimentere med at tygge / putte det op i bagdelen eller lignenede, ville bare høre om det ville give en nice chiller bare at putte det på huden :)

på forhånd tak for hjælpen :)

Medlem
Brugeravatar

hvis jeg skal være ærlig så synes jeg du skal holde dig væk fra det ,evt smid dem ud. det er så nemt at blive afhængig og så svært at komme ud af igen.

Junior medlem

jeg er så absolut vidende om opiaters skræmmende afhængighedsnemhed, bare mere nysgerrig om effekten af disse, om der overhovedet er nogen ud over smertelindring

Medlem
Brugeravatar

jeg tænker bare at hvis det der plaster varer i 7 dage, det er lang tid, og din krop vænner sig hurtigt, jeg siger ikke at du er lige så dum som jeg selv har været, jeg ønsker bare ikke for andre at de skal blive afhængige. jeg siger det ikke for at genere dig- slet ikke.
i starten da jeg tog det subutex altså, der blev jeg rolig og afslappet samtidig med at jeg blev i godt humør og mere snakkende, på en behagelig måde og jeg blev også lidt mere opkvikket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg ville også anbefale dig at nøjes med at have sådan et plaster på max 2 døgn ad gangen for at undgå at det bliver en vane.

Dog kan jeg fortælle dig at buprenorphin kun er en partial agonist, dvs. at stoffet ikke stimulerer opioid receptorne i hjernen lige så meget som en full agonist f.eks. morfin, metadon, kodein oxycodon.

Overgangsfasen fra påvirket til ædru foregår mere smooth end med de ovennævnte opiater pga. af dette. Derfor er buprenorphin velegnet til udtrapning fra opiater og jeg vil skyde på den er lettere at slippe igen end f.eks. metadon.

Rusen er afhængigt af dosen; opløftende, euforisk, bedøvende og munter. Dette er en af de mere stimulerende opioider, altså en mere udadvendt og funktionsdygtig rus. Der er dog nogle der finder den mindre euforisk end andre opioider. Personligt er det min favorit opioid!

Der er lavet undersøgelser der viser at netop buprenorphin fungere som en ganske effektiv anti-depressiv. No shit. (:

Medlem
Brugeravatar

jeg glemte at fortælle at de første gange jeg tog det, der fik jeg lidt kvalme af det og kastede op, efter jeg havde kastet op fik jeg det helt fint igen.

Junior medlem

Tak for de fine hjælpende og saglige kommentarer fra jer begge, er ked af at høre du har haft det så slemt med opiaterne sannea, har selv haft det med alkohol og delvis benzodiazepiner, det er ikke sjovt over hovedet :( - Hvis man nu har sådan et plaster på i ca 1-2 døgn, og så tager det af igen, vil de resterende 5 dages "virkning" så forblive i plasteret hvis man tager det på et andet tidspunkt?

Medlem
Brugeravatar

tak for tanken :) ja det er bestemt ikke rart , ked af at høre at du også har haft problemer , man skal passe på, for lige pludselig sidder man bare i saksen.
jeg tog mine piller under tungen, så ved ikke om det vil virke igen, hvis du tar det af og senere hen vil bruge de 6 sidste dage, men burde det ikke det?
jeg synes du skal overveje meget kun at ha det på en enkelt dag til at starte med.

Medlem

Ja, det aktive lægemiddelstof ligger beskyttet i en membran og som det fremgår på pakningen bliver der frigivet 5 microgram pr time, så ja, de resterende mg vil stadig være at finde i membranen, og plasteret kan sagtens tages af og på - har prøvet det :) Havde dog ingen synderlig effekt af det, følte mig lidt gladere måske, men ingen eufori eller fysisk ro som sådan.

- Opiaden

Junior medlem

Okay, tak for de hjælpende kommentarer ;) Nu har plasteret siddet på i ca 8 timer, har absolut intet mærket, der står dog også at der går 12-24 timer før virkning indtræffer, så nu må vi se :)

Medlem

Har lidt min tvivl til om du kommer til at mærke det store til det.. Personligt oplevede jeg kun at humøret blev øget en smule, det klassiske ved opioider, hvor problemer og hverdagens stress bliver lagt en kende til side, men intet nær euforisk, men vi reagerer jo alle samme individuelt på de forskellige stoffer der nu er tages af ;) Så kan jo være effekten kommer før eller siden. God koger, hvis den kommer!

- Opiaden

Medlem
Brugeravatar

måske kunne du ikk mærke noget pga dosis måske var for lav.

Junior medlem

efter et døgns tid tog jeg plasteret af og smed det i skraldespanden. Mærkede ikke en skid til det, så kan godt være jeg har været for utålmodig, men anyhow, er sikkert også sikrere bare at holde mig fra det morfin'esque stads rekreationelt

Medlem

Lyder egentlig ikke som en dum beslutning.. Det kan hurtigt blive en vane, ellers er forholdsreglen objektivt set at man holder 2 måneders pause mellem hvert 'trip', for ikke at risikere at man skulle løbe ind i den onde cirkel. Det selvfølgelige som nævnt før, et meget objektivt syn på morfins afhængighedspotentiale, da det er meget individuelt hvordan vi reagerer på stoffet og hvilket forhold vi får til det, men det er som regel altid godt med nogle gode regler til at holde én i nakken :)

- Opiaden

Medlem
Brugeravatar

uden at vide det med sikkerhed,så tror jeg din dosis har været for lav , men det er jo lidt svært at øge dosis når det er et plaster. ihvertfald synes jeg det var en god beslutning at du smed det ud.

Medlem

Bedre beslutning end dem der bliver desperate og opløser det i the i hvert fald.. Buphrenophine er yderst potent i forhold til alm. morfin, så man skal være meget varsom med doseringen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]