Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 5-it hjælp
Medlem

Geografisk sted: hasselager
hejsa drenge og piger... jeg har fået 100mg 5-it som en prøve og det eneste jeg har kunne finde var en der skrev det minde om e. men doser også vider har jeg ikke kunne støve op og har lige spurgt min expert og han viste det hele ikke rigtig... så nu må jeg bede jer om hjælp til doser ??

mvh trold

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
http://www.bluelight.ru/vb/threads/6167 ... API-Thread - LÆS!

Medlem

okay kan læse mig frem til at folk starter ved 20-40mg og nogen 50mg til 100mg for hardcord oplevelse....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shulgin siger 20 mg. Hvad jeg får ud af den tråd, er at du ikke skal op i de hardcore doser, pga muskelkramperne.
Tror dog ikke det minder ret meget om emma

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender nogen der prøvede det fra en ret troværdig vendor sidste år, de siger de ville have haft det sjovere på tre øl og to kopper kaffe...

Medlem

jeg havde opiater i blode pga jeg får dem hverdag pga ryglidelse, også havde en 1mg entizolam... sidste på aften spiste jeg ca 40mg 5-it i en kapsle efter 3 timer var der ikke sked noget så spise de sidste 60mg og sad oppe i nu til kl 4 ca.. har ikke sove meget og har ondt i min kæber i dag... det det eneste jeg fik ud af det... har prøve fler rc nu på de anbefale doser og syns aldrig det virker,, så holder mig fra dem nu... så må jeg igang med min kaktuser og expermenter og finde ud af om der er forskel på dem alt efter hvordan de er komme til virkern og blive passe...

go fri dag eller sammen.-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shulgin siger 20 mg. Hvad jeg får ud af den tråd, er at du ikke skal op i de hardcore doser, pga muskelkramperne.

Det er af min opfattelse at Shulgin ikke brugte særlig meget kraft på at udforske 5-IT i højere doser. For det første, nævner han det ikke i en seperat entry, men kun som en kort kommentar i "extended comments"-feltet under aMT. Manglen på information & kommentarens længde taget i betragning virker det usandsynligt, at han overhovedet har givet det videre til sin gruppe af testindivider.

Måske fordi Shulgin selv ikke viste særlig stor interesse for serotonerge stimulanser og empatogener uden psykedelisk aktivtet. Han beskrev bl.a. MDMA som værende et 'let antidepressiv' for ham, og intet andet - mens det, som vi alle ved, har helt unikke, nærmest magiske egenskaber på andre.

Ved de doser, Shulgin nævner, er 5-IT bestemt blot en langtidsvirkende stimulans. Farve-intensiveringen synes dog at være til stede allerede ved 40 mg IME.

Tror dog ikke det minder ret meget om emma

:roll: Hvad du 'tror' er næppe nogen god grobund for reel information - medmindre du baserer dine spekulationer på hårde fakta og drager paralleler derfra. That said: Det er ikke MDMA. Det er et unikt stof, med ganske unikke egenskaber. Det kommer dog tæt på :)

Bl.a. beskrevet på dansk her:

Ophidian skrev:
En langtidsvirkende samt pænt euforiserende stimulans, som føles rigtig smooth og med et meget let come down. Det specielle ved det her stof er at man på trods af at være godt stimuleret alligevel føler sig total afslappet. Rigtig fed fornemmelse.

Sammenlignet med 6-APB:
Mystery skrev:
Selvom de ligger tæt rent stukturmæssigt, er de ret forskellige i effekt.
5-IT ligger meget tæt på MDMA virkningsmæssigt for mig, langt tættere end 6-APB, bk-MDMA og de andre nærlæggende analoger. Det er ikke helt så magisk, men virker tilgengæld i 10-11 timer (!), og har et noget mere smooth forløb både op og ned. Virkningen er - sammenlignet med 6-APB - langt mere konstant.

Det er ganske fantastisk.
Nu har jeg ikke lige fulgt med i hypen på bluelight for nylig, men det bestemt et af de bedste euforiske empatogener (i RC regi, set i HR-sammenhænge bør du nok tage MDMA i stedet) tilgængelige i øjeblikket IMO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]