Shulgin siger 20 mg. Hvad jeg får ud af den tråd, er at du ikke skal op i de hardcore doser, pga muskelkramperne.
Det er af min opfattelse at Shulgin ikke brugte særlig meget kraft på at udforske 5-IT i højere doser. For det første, nævner han det ikke i en seperat entry, men kun som en kort kommentar i "extended comments"-feltet under aMT. Manglen på information & kommentarens længde taget i betragning virker det usandsynligt, at han overhovedet har givet det videre til sin gruppe af testindivider.
Måske fordi Shulgin selv ikke viste særlig stor interesse for serotonerge stimulanser og empatogener uden psykedelisk aktivtet. Han beskrev bl.a. MDMA som værende et 'let antidepressiv' for ham, og intet andet - mens det, som vi alle ved, har helt unikke, nærmest magiske egenskaber på andre.
Ved de doser, Shulgin nævner, er 5-IT bestemt blot en langtidsvirkende stimulans. Farve-intensiveringen synes dog at være til stede allerede ved 40 mg IME.
Tror dog ikke det minder ret meget om emma

Hvad du 'tror' er næppe nogen god grobund for reel information - medmindre du baserer dine spekulationer på hårde fakta og drager paralleler derfra. That said: Det er ikke MDMA. Det er et unikt stof, med ganske unikke egenskaber. Det kommer dog tæt på
Bl.a. beskrevet på dansk her:Ophidian skrev:
En langtidsvirkende samt pænt euforiserende stimulans, som føles rigtig smooth og med et meget let come down. Det specielle ved det her stof er at man på trods af at være godt stimuleret alligevel føler sig total afslappet. Rigtig fed fornemmelse.
Sammenlignet med 6-APB:
Mystery skrev:
Selvom de ligger tæt rent stukturmæssigt, er de ret forskellige i effekt.
5-IT ligger meget tæt på MDMA virkningsmæssigt for mig, langt tættere end 6-APB, bk-MDMA og de andre nærlæggende analoger. Det er ikke helt så magisk, men virker tilgengæld i 10-11 timer (!), og har et noget mere smooth forløb både op og ned. Virkningen er - sammenlignet med 6-APB - langt mere konstant.
Det er ganske fantastisk.
Nu har jeg ikke lige fulgt med i hypen på bluelight for nylig, men det bestemt et af de bedste euforiske empatogener (i RC regi, set i HR-sammenhænge bør du nok tage MDMA i stedet) tilgængelige i øjeblikket IMO.