Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey :cheers:

Mine lowryders farer derudad i deres blomsterface. De er godt nok blevet så store, at de bliver nødt til at have nogle pinde til at holde dem oppe (en af dem er særligt lidt ranglet - de ligner sku slet ikk lowryders overhovedet mere). Ikke fordi de ikke kan stå selv, men er bange for, at når budsne bliver endnu større at de så får planterne til at bøje.

Jeg er en broke makker, så har fundet nogle fine bambuspinde i den vilde natur. Mit spørgsmål er så, om disse kan bruges? Her tænker jeg om der kunne være klamme dyr der ønsker at fortærre mine planter. Pindene har ikke nogen misfarvninger eller noget som helst, de er helt udtørret og var uden nogen blade overhovedet da jeg trak dem op af jorden.

Måske jeg lige skulle vaske dem i noget disinficerende først? Hvad synes i :hm:

Holla

I kan da godt lige se et billede af dem, det er godt nok 5 dage gammelt og der er sket en hel del siden :P CRYSTALS BABY

Billede

Dedikeret medlem

Medmindre der er mug eller anden synlig svampe infektion virker det absolut urealistisk at der skulle være nogen risiko ved at bruge dem. Bambus er perfekt som støtte til planter. :)

Medlem
Brugeravatar

Derudover vil det nok være en god ide at få en blæser på, hvis du ikke allerede har det. Det øger planternes stabilitet meget :)

Junior medlem

Som du kan se er mit gro skab sku lidt snævert så der er kun 1 lille og 1 stor pc blæser som får planternes toppe til at stå og vibrerer. Før var der en lækker blæser på men planterne er som tidligere nævnt blevet los grandos.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis du virkelig får problemer med pladsen derinde og skud der sidder lidt længere nede intet lys får skulle du måske overveje at smide damerne en tur til frisøren ;) så kunne det også være du fik plads til en blæser.

Junior medlem

Nu har jeg godt nok fået af vide af en uddannet botaniker, at cannabis blomster ikke er dem der direkte kræver lys, men derimod i de store fanblade. Det er i virkeligheden dem der giver energien/næringen fra lyset til budsne. Det er mit første grow så jeg ser hvordan det går med hans råd ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Du skal selvfølgelig heller ikke klippe alle de store blade væk, bare en del af dem. Men alt med måde :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville være noget forsigtig med at klippe nogle af planternes solfangere (fanblade) af. Så hellere prøve at gi' lys til nogle af de lavere topskud ved hjælp af snor eller lig. Ang. bambus så ville jeg også undgå dem hvis jeg kunne, man ved aldrig med spindemider eller lig. Hvis du bruger dem er det en god ide lige at spritte dem af eller vaske den godt med noget klorvand. Elektrikerrør (som i øvrigt geniale til alverdens ting) er eller andet plastik ville være en mere sikker løsning. Eller er jeg måske Rasmusmodsat helt for morgenstunden i dag?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]