Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Venner

måske et lidt mærkeligt emne, men here goes...

For lige at præsentere mig selv, så er jeg 40 år gammel og er rimelig 'sat' i livet med hensyn til uddannelse, arbejde osv.

Jeg har haft lidt forskellige erfaringer med stoffer, men da jeg gik rimelig hårdt til den da jeg var yngre specielt med hash, som jeg virkelig har røget meget, har jeg været lidt forsigtig med 'psychedelia'. Jeg havde en ven der begik selvmord da vi gik i gym, måske på grund af en speed psykose (kombineret med en masse andre stoffer) eller måske havde han det hele tiden i sig og selvmedicinerede - hvem ved? Men det gjorde at min lyst til at prøve det dengang forsvandt.

Helt ærligt må jeg sige at jeg måske føler mig lidt fastlåst i en måde jeg opførte mig på, da jeg var yngre, og som nok er temmelig meget påvirket af jeg var/er en rigtig stoner, så har altid holdt temmelig lav profil og været tilbageholdende - dog ikke så det er stort problem for mig, men kunne nok godt tænke mig at ændre mig. Jeg kender lidt til meditation og har i den forbindelse læst om Sam Harris' erfaringer med MDMA og kunne faktisk godt tænke mig at prøve det, dels for selve oplevelsen og dels også fordi det måske kan udvikle mig mentalt.

Jeg er ikke bange for at blive afhængig og ved også at hvis man tager det et par gange er risikoen minimal.

Hvad tror I? Er det for vanvittigt at begynde at eksperimentere med den slags eller kan det være en oplevelse der forandrer ens liv til det bedre?

Senest rettet af arsenal87 03 jun 2012 18:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes du skal gøre det hvis det er det du har lyst til. Du er jo et voksent, fornuftigt menneske og risikoen for at det går galt (i misbrugssammenhæng) er jo minimal for en forbruger i din "målgruppe".

Junior medlem

Jeg synes du skal gøre det hvis det er det du har lyst til. Du er jo et voksent, fornuftigt menneske og risikoen for at det går galt (i misbrugssammenhæng) er jo minimal for en forbruger i din "målgruppe".

Tak for svaret - og det gør jeg nok også. Havde dog en længere diskussion med en mine venner om det, der mente det var lidt vanvittigt. Læste i øvrigt også om David Nutt og hans klassifikationer af de forskellige stoffer.

Må jeg spørge om du har mange erfaringer med det?

Medlem

Synes det er en god ide, også fordi MDMA er et forholdsvist sikkert og harmløst stof.

Desuden synes jeg det vil være en god idé at læse lidt herinde, før du giver dig i kast med MDMA:

viewtopic.php?f=4&t=6450

Junior medlem

Synes det er en god ide, også fordi MDMA er et forholdsvist sikkert og harmløst stof.

Desuden synes jeg det vil være en god idé at læse lidt herinde, før du giver dig i kast med MDMA:

viewtopic.php?f=4&t=6450

Godt råd, jeg kan se der er et par timers læsning der :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har taget stoffet mange gange, prøvede det første gang da jeg gik i gymnasiet - jeg blev lidt glad for det og andre stoffer (forbrug steg til et par gange om måneden af diverse empathogener og psychedelia) men det var kun fordi jeg gik i 3.g og ikke havde andet fornuftigt at tage mig til, jeg går nu på universitetet og har ikke taget stoffet siden august og føler ikke at det på nogen måde er svært at lade være. Jeg stoppede ikke fordi jeg oplevede noget dårligt eller fordi jeg mistede kontrollen men blot fordi jeg gerne ville tage min uddannelse lidt seriøst og jeg er en alt-eller-intet-person. :)

Hvis vi skal snakke andet end afhænighedspotentiale så føler jeg at det viste mig en lidt anden side af verden, jeg føler at jeg er blevet meget mere empatisk og åben. Og så er det jo bare en superfed oplevelse.

Jeg glæder mig i hvert fald til at tage MDMA igen til sommer inden studierne begynder igen. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ikke noget vanvittigt i din idé, MDMA er et sikkert stof hvis det benyttes i forsvarlige doser. Det kan uden tvivl hjælpe dig til at åbne op, og hvis du er heldig kan det udvidede perspektiv det kan give dig på dig selv også ændre dig i hverdagen.
I hvilken sammenhæng, med hvem, har du tænkt på at tage det?

Junior medlem

Jeg har taget stoffet mange gange, prøvede det første gang da jeg gik i gymnasiet - jeg blev lidt glad for det og andre stoffer (forbrug steg til et par gange om måneden af diverse empathogener og psychedelia) men det var kun fordi jeg gik i 3.g og ikke havde andet fornuftigt at tage mig til, jeg går nu på universitetet og har ikke taget stoffet siden august og føler ikke at det på nogen måde er svært at lade være. Jeg stoppede ikke fordi jeg oplevede noget dårligt eller fordi jeg mistede kontrollen men blot fordi jeg gerne ville tage min uddannelse lidt seriøst og jeg er en alt-eller-intet-person. :)

Hvis vi skal snakke andet end afhænighedspotentiale så føler jeg at det viste mig en lidt anden side af verden, jeg føler at jeg er blevet meget mere empatisk og åben. Og så er det jo bare en superfed oplevelse.

Jeg glæder mig i hvert fald til at tage MDMA igen til sommer inden studierne begynder igen. :D

Interessant - godt at du kan styre det. Stoffer er jo også, som Baudelaire skrev, 'det falske paradis', men bedre end intet paradis :-)

Junior medlem

Der er ikke noget vanvittigt i din idé, MDMA er et sikkert stof hvis det benyttes i forsvarlige doser. Det kan uden tvivl hjælpe dig til at åbne op, og hvis du er heldig kan det udvidede perspektiv det kan give dig på dig selv også ændre dig i hverdagen.
I hvilken sammenhæng, med hvem, har du tænkt på at tage det?

hm... det har jeg ikke rigtig tænkt på, men måske i forbindelse med en 'bytur' med musik et eller andet sted? Måske tage det derhjemme (jeg bor på Vesterbro) og så tage et sted hen hvis lysten er der? Jeg ville enten tage det med en ven eller en veninde (men har dog ikke rigtig luftet tanken for nogen, jeg har en alder hvor det ikke så udbredt at gøre det).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg føler at jeg har fået en bedre forståelse for hvad der gør mig glad. F.eks. har jeg lært at jeg bliver rigtig glad af mere "meningsfyldte" samtaler med folk - ikke at jeg var sådan helt blank før men jeg lærte at åbne mig mere op for fremmede. :)
Hvis man er i stand til at se at ens lykke er kunstig - samtidig med at man identificerer de ting der gør en glad så er man godt på vej. Men hvis man bare tager det for at "få det fucking feeedt" så er man på vej ud hvor det bliver farligt. :)

Jeg synes du skal tage det derhjemme med en god ven/veninde. Pas dog på med veninder, der kan godt opstå "følelser" for hinanden som kan blive akavede dagen efter, snak evt. om at der ikke skal ske noget mellem jer - når I er indforstået med det sker det heller ikke.

Junior medlem

Jeg føler at jeg har fået en bedre forståelse for hvad der gør mig glad. F.eks. har jeg lært at jeg bliver rigtig glad af mere "meningsfyldte" samtaler med folk - ikke at jeg var sådan helt blank før men jeg lærte at åbne mig mere op for fremmede. :)
Hvis man er i stand til at se at ens lykke er kunstig - samtidig med at man identificerer de ting der gør en glad så er man godt på vej. Men hvis man bare tager det for at "få det fucking feeedt" så er man på vej ud hvor det bliver farligt. :)

Jeg synes du skal tage det derhjemme med en god ven/veninde. Pas dog på med veninder, der kan godt opstå "følelser" for hinanden som kan blive akavede dagen efter, snak evt. om at der ikke skal ske noget mellem jer - når I er indforstået med det sker det heller ikke.

ok et meget godt råd, umiddelbart tror jeg kun det ville være mig er tog det. Nu er jeg en 'veteran stoner' så jeg ville tro, at jeg den næste dag ville være i stand til at se det som noget der skete pga. MDMA, men du har nok ret i at det effekten kan overraske.

Rent faktisk stammer min nysgerrighed overfor det også fra en personligheds test jeg fik taget i forbindelse med en jobansøgning og efterfølgende samtale med en psykolog. Nu skal man selvfølgelig tage det med et gran salt, men der er jo nok igen tvivl om, at man person kan være introvert/ekstrovert. Jeg er nok faldet lidt for meget i introvert og det lyder lidt som om du måske er blevet mere udadvendt? Det kan jo være svært at sige om det var sket alligevel, men der sker jo nok noget med ens måde at betragte livet på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender faktisk en som i samme alder (lidt yngre måske) som dig prøvede stoffer første gang, han var også noget indadvendt og struktureret tidligere - job, uddannelse, helst ikke for mange afvigelser fra "planen". Han siger at han ændrede sig meget til det positive, han tog også ud at rejse osv. Tror dog mest det var pga. LSD at det skete, men MDMA åbner også folk lidt op. :)

Prøv det - der er ikke så meget du kan tabe. Men du skal ikke sætte forventningerne op til en kæmpestor åbenbaring - hvis du er i kontakt med dig selv er der jo nok ikke så meget nyt og overraskende at finde, måske blot en tydeliggørelse af noget du allerede har i dig selv. Hvis der ikke sker noget, så har du haft en fed aften.

Junior medlem

nej, du har nok ret i at man ikke skal forvente den helt store åbenbaring (men måske håbe på det :-) )

Og du har nok også ret i den anden pointe.

Hm... har nu også læst lidt mere her på forum og jeg kan godt se, at jeg ikke ved så meget om det, jeg troede faktisk ikke at E=mdma, men at det var blot var en del af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gør det hjemme første gang, så kan du altid ændre setting en anden gang, og hold dine forestillinger om hvordan det bør være, væk. Bare tag det som det kommer

Medlem
Brugeravatar

Jeg ser heller ingen harme i det. Vent altid 2 måneder mellem oplevelserne, og køb et marquis testkit til at teste dit produkt med (dette er vigtigt!). Kender kun til ez test i EU. Du må heller ikke redosere mere end 1 gang, da bivirkninger bliver kraftigere og kraftigere, og det er bedst hvis du slet ikke gør det. Og så husk naturligvis et glas vand engang i mellem.

Jeg vil også sige tag det derhjemme først. Eventuelt med nogle gode venner / din kæreste/kone hvis du har sådan en. Og hvis du gerne vil lære noget af det, så husk på dette under oplevelsen, så du ikke bare danser det hele væk :P

Det kunne være fedt hvis du skrev en trip rapport hvis du springer ud i det, jeg vil gerne høre om din oplevelse med det.

Men altså... MDMA fjerner alle dine forsvarsmekanismer, og lader dig beskue verden som den er, midlertidigt selvfølgelig. Det er også lettere at forstå hvorfor folk gør som de gør, og personligt synes jeg det har ændret mit liv positivt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]