Hej Psy!
På mit kollegiekøkken blev vi enige om, at det da kunne være meget sjovt hvis vi fik en lille køkkenhave med forskellige krydderurter til madlavningen. For god ordens skyld plantede vi også lidt cannabis ved siden af
Bygningen vi bor i har køkkenvinduer mod vest, så planterne får rigtig meget dejlig eftermiddagssol fra den ene side. For nylig blev vi enige om, at planterne for det første trænger til sol fra deres anden side, og i øvrigt bare mere sol i det hele taget. Måske trænger de også til en større potte.
Da vi for nogle uger siden stillede dem ud på altanen var det en af de første dage med sol i København. Der blæste det bare også ret meget i sjette etages højde, og det opdagede vi en kende for sent. Mange af planterne havde fået seriøst wind burn og det stod ret skidt til med det. Nu har de været inde og stå i køkkenet i nogle uger for at forkomme sig, men jeg har i dag sat dem udenfor på prøve! Spændende! Men de er som sagt stadig syge; visne og gule, hængende blade

. På billederne ses de med den syge side ud mod altanen. Min strategi er at give dem lidt ekstra sol på den måde.
Jeg har to spørgsmål:
Hvorfor visner bladene? For lidt vand? For lidt sol?
Er altankassen for lille? Vi har konkrete planer om at bygge en altankasse af træ til at have hængende, men skulle jeg måske alligevel punge ud til en større potte til i hvert fald halvdelen af planterne sådan "nu"?

Tak for jeres svar!