Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Det er første gang jeg dyrker hamp og vil gerne have nogle erfarne råd med på vejen :D
Jeg har valgt en highway delight som er 5 uger gammel. Bladene har et gult skær, så jeg ved ikke om det evt. er overvanding eller for lidt gødning? Jeg har vandet den ca. hver 2-3 dag når den føltes tør med ca 1 l vand og givet den 1-2 ml bloom gødning. Den står i alm pottemuld i en 20 cm potte med dræn og den står under en sonlight agro 400 w pære. På forhånd tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
har du givet det bloom gødning i den vegetative periode :/

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Det vigtigste for sunde flotte planter er korrekt PH-værdi, og så en mild omgang gødning for det meste, nogle få planter tåler dog store mængder.

Som Zh4dow siger, så bruger du vel ikke bloom gødning i vegetations fasen?

Junior medlem

Jeg fik et skema sammen med gødningen, der sagde at man skulle gå i gang i 3 uge. Men synes bare ikke at den er blevet så høj i den vegetative fase. Hvordan måler jeg ph værdien?
Jeg prøver lige at få nogle billeder ind så i kan se hvordan den ser ud.

Junior medlem

hvordan får jeg fjernet gps`en fra billederne? når jeg trykker på linket med steelbytes i guiden og kommer ind på siden, siger den at den ikke eksisterer?!

Moderator
Brugeravatar

Prøv at kig under her her http://botnisse.org/cf/problemer.htm og se om du kan finde noget der ligner dine planter, og læs så efter tæksten omkring det. Tror ikke det er pH problemmer når det er et jordgrow, mange pottemulds sække er tilsat buffere i fornuftige pH områder.

Har du kun gødet med bloomgødning? Er frøplanterne kun 5 uger gamle vil de formegentlig stadig være i veggeatationsperioden, eller lige ved at skifte. Et bud kunne derfor være at de har brug for nitrogen som der, er mere af relativt end de andre nærrinstoffer, i 'grow'/'vegge' gødning. Et andet er at de har fået for meget, gødning, særligt af de andre nærringstoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg fik et skema sammen med gødningen, der sagde at man skulle gå i gang i 3 uge. Men synes bare ikke at den er blevet så høj i den vegetative fase. Hvordan måler jeg ph værdien?
Jeg prøver lige at få nogle billeder ind så i kan se hvordan den ser ud.

Du ved godt du ikke selv kan styre, hvornår planten går i blomst? Det er afhængigt af soltimerne og ikke gødningen du giver dine planter :D Og hvis det faktisk er bloom gødning du har fingrene i, så skal det forståes således at det er 3 uger efter planten er gået i blomst. Man giver aldrig bloomgødning i veggefasen :)

Edit: Ang. pH-værdien så tag en smule jord i bland det op med vand i en lille skål eller zip lock pose, hvis det skal være på ægte narko-manere. Brug derefter en pH-strip eller lign. til at lave målingen.

Cannabis entusiast

Junior medlem

Jo den havde jeg drejet hehe. Men ja okay det lyder jo også mere rigtigt. Så må jeg få skyllet potten igennem hurtigt? Men det er bare som om den er gået lidt på standby, dvs. at den ikke rigtigt blir højere og er lidt gulig på de største blade. De mindre blade længere nede ser ikke så slemme ud synes jeg selv med min amatør viden hehe. Kan det vøre nitrogen mangel? Og hvis det er, hvordan får jeg så redet det bedst mulig? Håber stadig den kan bli til noget....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]