Det er langt hen af vejen en mental ting. Du skriver at du troede at du skulle dø, dvs. at du havde angst på et eller andet plan. Det er meget normalt at pulsen stiger når man bliver bange, og det er to ting der forstærker hinanden. Du bliver bange - hjertet begynder at pumpe, hvilket gør dig endnu mere bange - det er en ond cirkel. Ekstrem angst kan også få en til at hyperventilere hvilket får hjertet til at pumpe endnu hurtigere pga. den manglede ilt i blodet.
Så hvordan stopper man den onde cirkel? Jeg har fundet ud af at det eneste der virker for mig er at lukke øjene og koncentrere mig om mit åndedræt. Dybe, langsomme kontrollerede vejrtrækninger. Helst i helt mørke uden musik, liggende.
Du kan evt. samtidig fortælle dig selv (inde i hovedet) at det er okay at være bange, og alt er præcis som det skal være. Bliv ved med dette til det går over.
Tit synes jeg man kan ændre en ubehagelig oplevelse til noget meget smukt på den måde.

Mvh.
EDIT: hyperventilation reducere ikke ilt niveauet i kroppen, men reducere koncentrationen af kuldioxid hvilket gør at man får mindre blod til hjernen. Det kan afhjælpes med at tage en pose for munden og inhalere den samme luft nogle gange.
My bad

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.