Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej psy
Her for et par uger siden i en kæmpe brandert besluttede jeg mig for at jeg ville ryge noget skunk. ved godt det nok ikk lige var den smarteste ide men efter 20 plus genstande så er det ikke lige dømmekraften der er størst. jeg for så rullet mig min joint 1-1.5 gram. skal lige siges at jeg har nul toleranse da jeg ikke havde røget i 4 måneder af personlige grunde. jeg fik så røget den men efter 5 min fik jeg det utrolig dårligt og fik den ondeste hjertebanken jeg nogen sinde har prøvet. virklig sån man tror man skal dø. jeg får mig så lagt mig ind på sofaen og de næste 5 timer blir brugt på at tro jeg skal dø og mit hjerte pumper et maraton. endelig falder jeg så i søvn. vågner så næste morgen og hjertet banker stadig ret underlig og det fortsætter den så med i et par dage efter. jeg tankte at jeg bare havde fået et badtrip vis man kan kalde det det. og tænkte ikke så meget over det. det er nu ca en måned siden. så her igår besluttede jeg mig for at ryge en lille skunk joint igen. jeg fik så røget den og sån ca 15 min senere begyndte den samme hjertebanken igen. jeg fik så snuplet mig vej til min sofa igen den samme hjertebanken begynder så igen men varer kun 2 timer heldigvis. og så til idag jeg vågnede jeg og havde det fint men så ca ved middagstid begynder jeg at få en lille smule hjertebanken igen fortsætter så det meste af dagen. nogen der ved hvad det kan skyldes og om jeg ville kunne indtage hash/skunk igen da det er noget jeg virklig ikk har lyst at stoppe helt med det. skal os lige siges at skunken er blevet opbevaret et halvt skummelt sted ude i en lade ude ved en homie. har kun indtaget alcohol hash og tramadol vis det har nogen betydning. vil osse lige undskylde for stavefejl da det ikke lige er min stærkeste side.

hilsen the missing link

Insane psychedelia user!

Det lyder som angstanfald. Det er ikke nogen ualmindelig bivirkning ved overdosering af cannabis. Hos nogen er det også en bivirkning selv ved helt små doser.
Måske er cannabis bare ikke dit stof.

Du skriver du ikke har røget i 4mdr af personlige grunde. Hvis det er grunde som i problemer kan det være at du ikke er helt ovre dem på det ubevidste plan, og at cannabissen ripper op i det.

Jeg tvivler på at det er forkert opbevaring der er skyld i dit ubehag.

Under alle omstændigheder er det nok en god ide ikke at ryge når du får det sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg oplever ofte hjertebanken ved cannabisrygning, det er dog ikke særlig intenst - men stadig irriterende.

1-1,5 gram skunk uden tolerance? Hvorfor er så meget overhovedet nødvendigt?

Junior medlem

Sunshine det var ikk nødvendigt jeg tænkte mig slet ikk om og kan godt se det var en fejl.

Junior medlem

Fik røget ca en 1/3 af en skunk joint og et hoved på en bong de første 30 min gik det rimlig ok og blev da os skæv af det men efter et styk tid før jeg så hjertebanken igen og panikker lidt. En af mine venner hjælper mig ind i hans seng og efter ca 50 min for jeg det fint igen og fungerer normalt. Hvad Vil være jeres råd til mig skal jeg prøve at fortsætte og se om det hjælper det er jo blevet bedre hver gang. Eller skal jeg lade angsten vinde og bare prove at droppe det vil jo helst fortsætte og se min angst i øjnene og bevise over før mig selv at det bare er psykologisk. Tanken om at angst skal kontrolere mit liv og mit forbrug af cannabis gør mig fandme sur jeg gider ikke lade angsten vinde jeg Vil selv bestemme hvad jeg Vil gøre.

Medlem

Prøv at holde en pause på 2-4 år.

Det hjalp for mig. Jeg stoppede i 4 år og har ikke problemet længere.

Junior medlem

Lyder som et godt råd men som det er nu tror jeg ikke på at jeg kan holde en pause på 2 år

Medlem

panoptes skrev:
Prøv at holde en pause på 2-4 år.

Det hjalp for mig. Jeg stoppede i 4 år og har ikke problemet længere.

Har oplevet præcis det samme dog bare med hash,men der skulle ikke være nogen forskel på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har ganske enkelt bare røget way too much, 1,5g skunk det havde jeg godt nok også fundet ualmindelig ubehageligt! At du så også havde drukket 20 genstande, er du vimmer hvor må du have været blæst!

Du har ganske enkelt overdoseret.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Tror at det som Panoptes siger, er at det er en god ide at tage en pause på et par år eller mere hvis det er et tilbagevendene problem som hverdagsryger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er langt hen af vejen en mental ting. Du skriver at du troede at du skulle dø, dvs. at du havde angst på et eller andet plan. Det er meget normalt at pulsen stiger når man bliver bange, og det er to ting der forstærker hinanden. Du bliver bange - hjertet begynder at pumpe, hvilket gør dig endnu mere bange - det er en ond cirkel. Ekstrem angst kan også få en til at hyperventilere hvilket får hjertet til at pumpe endnu hurtigere pga. den manglede ilt i blodet.

Så hvordan stopper man den onde cirkel? Jeg har fundet ud af at det eneste der virker for mig er at lukke øjene og koncentrere mig om mit åndedræt. Dybe, langsomme kontrollerede vejrtrækninger. Helst i helt mørke uden musik, liggende.

Du kan evt. samtidig fortælle dig selv (inde i hovedet) at det er okay at være bange, og alt er præcis som det skal være. Bliv ved med dette til det går over.

Tit synes jeg man kan ændre en ubehagelig oplevelse til noget meget smukt på den måde. :)

Mvh.

EDIT: hyperventilation reducere ikke ilt niveauet i kroppen, men reducere koncentrationen af kuldioxid hvilket gør at man får mindre blod til hjernen. Det kan afhjælpes med at tage en pose for munden og inhalere den samme luft nogle gange.

My bad :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]