Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Hej allesammen..

Jeg er så småt ved at være klar til mit første grow og har investeret en hel del tid i at søge information vedr. dyrkning, men kunne godt bruge et par gode råd fra folk der har praktisk erfaring med det.

Jeg håber i kan hjælpe mig :)

Jeg har har læst lidt ,bl.a. her på psychedelia, om hvor mange planter der bør være på et givent areal, men er stadig lidt i tvivl da de fleste tråde har omhandlet dyrkning i potter.

Jeg har valgt at bruge et højttryks aeroponics anlæg, hvor gro-kamrene har dimensionerne 600 X 800mm..
Det skal stå i et secret jardin DRII 90X90X180 grotelt med Co2 tilførsel og under enten en 600W HID eller LED.
Arterne der skal dyrkes er halvt af hver: Lemon OG Kush fra DNA Genetics og Vanilla Kush fra Barney´s farm..

Hvor mange planter ville det være fornuftigt at lave plads til i systemet..:?:

Jeg har desuden været i tvivl hvad angår lyskilden, jeg havde egentlig bestemt mig for at teltet
skulle trækkes af en blanding af LED og CLF, men er kommet i tvivl da der er så meget forvirring på markedet for LED, og er nu tilbage til den klassiske HID lampe...

Jeg vil prøve at opstille begge muligheder her, og håber nogen af jer har gode råd eller eller anbefalinger.. :idea:

Jeg har sat et max på ca. 600W til lys, da jeg bliver nød til at holde el-omkostningerne nede..

LED versionen:
Hvis jeg skulle bruge LED og CLF var planen at købe 2 stk. Apollo 6 LED´er,
der tilsammen trækker 396 "rigtige" Watt.. De har optiske linser for bedre penetration og lyset gives af ialt
180 stk. 3W Epistar dioder.
Desuden skulle LED lamperne understøttes af 2 stk. 85W Elektrox Duel spectrum CLF.

HID versionen:
Hvis jeg skulle bruge HID var planen at købe en 600W Adjusta watt digital ballast(250W/400W/600W),
en Blockbuster luftkølet reflektor og selvfølgelig HPS/MH pære.

Jeg ser frem til at samle lidt guldkorn op:)

På forhånd tak
Chloroplast

another needy hole

Dedikeret medlem

HPS FTW!!

Held og lykke med det ;)

Medlem
Brugeravatar

Okay, er også bange for at smide 6500,- væk på LED, når jeg kan få HPS for det halve:/

Tak for det:), jeg vil holde alle intresserede opdateret når jeg starter grow´et..

Ps. Har du nogen idé om hvor mange planter der burde være i mit 90x90 telt..?

another needy hole

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
6500 er mange penge at smide efter lys, du kan evt. vælge at investere i en digital ballast og derved presse lidt ekstra ydelse ud af en HPS.

Det er overkill at smide en 600W pære op i et 90 x 90 telt. Der vil en 400 watt være nok.

Angående antal planter på 90 x 90, vil jeg mene at 9 er passende, for ekstra yield kan du overveje topning eller LST.

Co2 vil jeg jeg også mene er unødvendig, da du ikke lyder til at have erfaring med dyrkning. Bare sørg for at få noget erfaring inden du køber ting som Co2, bare sørg for der er god udluftning i det rum de står i.

Nu skriver du at du gerne vil have et aeroponics anlæg, det er også et ok valg, men jeg vil anbefale dig at kigge på et mere simpelt hydro system, som evt Ebb & flow. Der er ingen grund til at gøre det dyrere og mere kompliceret.

Men ellers lyder det som om du har læst på sagerne, held og lykke med dit første grow!

Medlem
Brugeravatar

Hej SteeLx

Planen var også en digital ballast, hvis ikke det skulle være LED:) Hvis 600W er for meget, kan den heldigvis også køre på 250 eller 400W..

Co2 og meget andet udstyr er allerede købt, ialt for små 11K indtil nu:S

Hydrosystemet har jeg selv designet og er et højttryks aeroponics på 130 psi.

Så er det ikke helt dumt at jeg havde regnet med at dyrke 8 planter:)

Tak for svaret:)

another needy hole

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]