Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Jeg købte for et halvtårs tid siden 10 skunk frø, med den hensigt at sætte mig ind i det og plante dem indendøre. Jeg er ikke helt sikker på hvilken type frø det er, men skunk er det ihvertfald.

Jeg fandt hurtigt ud af at det kræver en masse dyrt udstyr at plante dem indenfor, så jeg besluttede mig for at vente til sommer, så jeg kunne plante dem udenfor.

Det er nu ved at være tid, og jeg er lidt i tvivl om processen. Jeg går ikke så meget op i at få et stort udbytte, jeg vil bare have et par nemme flotte planter. En god ryger eller to ville selvfølgelig ikke skade, har bare ikke tid til at gå og klippe dem til osv.

- Er det bare med at plante dem ude og se hvad der sker?
- Skal de plantes inde først og derefter sættes ud?
- Er det nødvendigt at de bliver passet/klippet til osv. når de er udenfor, eller er det kun for at maksimere profit at folk gør det?
- Hvilke ting skal jeg holde øje med når jeg planter dem?

Håber at der er nogle der kan hjælpe!

:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal lade dem vokse lidt indendøre inden du sætter dem ud. Prøv at søge på youtube eller google, der er lavet vildt mange guides om det.
Du kan også godt lave vindueskarmspot. Det kræver ikke det store udstyr. Personligt ville jeg gøre det, da guerilla grows af og til bliver opdagede af andre rygere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er på ingen måde et krav, at starte dem op indenfor, jo mindre der stadig er risiko for frostgrader udenfor. Du kan tage dig nogle forholdsregler for at sikre dig, at dine planter klare sig, men i den sidste ende er du selv herre over, hvor kompliceret du laver det. Du kan lave det til raketvidenskab eller du kan bare stikke et frø i jorden. Hvis du ikke allerede har gjort det, så læs http://dcfonline.dk/cf gerne flere gange.. ;)

Cannabis entusiast

Junior medlem

Tak for svarene! Som jeg har forstået det på ''Udendørs'' afdelingen på linket du sendte, er det mest normale at plante planterne i bed. Helst med meget gødning og/eller andre tilsætninger.

Er det muligt bare at købe nogle potter, smide noget købt jord i, så frøene og derefter ligge dem udenfor?

''Hvis det er et nyt bed, eller jorden er meget sandholdig og tør, er det en god idé at tilføre noget gødning et par måneder i forvejen (gerne sæsonen inden).'' - Betyder det at jeg er for sent på den?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg tror det CF mener er at man skal klargøre den jord man allerede har i sit bed, det kan du springe over hvis du planter dem i pottemuld. Jeg har lige plantet mine udenfor efter at have haft dem under 3*20W sparepærer i et par uger. Jordblandingen jeg brugte var 40% spagnum 10% sand og 50% pottemuld, så vil jeg håbe at det fungerer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene! Som jeg har forstået det på ''Udendørs'' afdelingen på linket du sendte, er det mest normale at plante planterne i bed. Helst med meget gødning og/eller andre tilsætninger.

Er det muligt bare at købe nogle potter, smide noget købt jord i, så frøene og derefter ligge dem udenfor?

''Hvis det er et nyt bed, eller jorden er meget sandholdig og tør, er det en god idé at tilføre noget gødning et par måneder i forvejen (gerne sæsonen inden).'' - Betyder det at jeg er for sent på den?

Det kommer an på, hvordan du vælger at plante dine frø.. Nogle foretrækker at plante i bed, andre i potter og nogle blot i jordhuller som er fyldt op med pottemuld. Fald nu lige ned på jorden for det er jo kun et frø du har at gøre med. Behandel frøet som alle andre frø og så skal du virkelig lave lort i den, før det fucker op.. Du kan sagtens købe noget pottemuld, en 11 L potte og smide frøet der i.. Du kan gøre noget ekstra ud af jordblandingen, men én speciel jordblanding er ikke mere rigtig end den anden.. Dog vil du nok kunne score lidt ekstra på udbyttet i den sidste ende.

Overstående citat gør sig jo kun gældende, hvis du vil plante hampplanter i din gamle bedstemors udpinte kartoffelhave.. :)

Ps: Husk at CF-guiden kun er vejledende! Tingene som står i guiden er på ingen måde livsnødvendige for at en hampplante kan gro..

Cannabis entusiast

Junior medlem

Det lyder jo dejlig nemt, tak endnu engang! Det er luxus med nogle hurtige og informerende svar :-)
Jeg regner med at smide dem i jorden her i april eller i starten af maj.

Nu er jeg jo ikke den skarpeste kniv i skuffen mht. dette emne, så ved ikke lige om man kan besvare følgende spørgsmål:
Hvad kan jeg regne med? Som sagt ved jeg kun at det er skunk frø, så størrelserne varierer sikkert meget, men risikerer jeg at de bliver nogle ordentlige motherfuckere selvom jeg ''overlader'' dem til naturen?

Har læst mig til at hanner ikke kan bruges og skal fjernes asap, og ved også at planterne jo kunne være ofre for at insekter/snegle går amok på dem. Hvad kan man kigge efter mht. området man planter i, for at undgå dette?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad kan jeg regne med? Som sagt ved jeg kun at det er skunk frø, så størrelserne varierer sikkert meget, men risikerer jeg at de bliver nogle ordentlige motherfuckere selvom jeg ''overlader'' dem til naturen?

Har læst mig til at hanner ikke kan bruges og skal fjernes asap, og ved også at planterne jo kunne være ofre for at insekter/snegle går amok på dem. Hvad kan man kigge efter mht. området man planter i, for at undgå dette?

Det er umuligt at sige, hvor meget du får af udbytte.. Jeg plejer at give det flabede svar, at du skal regne med 1 gr, så bliver du ikke skuffet :) Der spiller så mange variabler ind i pasning af hamp, når det kommer til udbytte, så det er fuldstændig umuligt at give et estimat. Jo mindre du kender dine frø og kender genetiken bag dem, er det også umuligt at sige om det bliver nogle store monstrer. Nogle strains kan blive op til 3.5 m, hvor andre ikke bliver højere end 0.5 m..

Ang. et sted at plante dine frø og hvad du skal kigge efter, så svarer du ligesom selv på dit spørgsmål.. :) Insekter og snegle skal du lige netop kigge efter..

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]