@Randomname
Auto'er bliver faktisk hurtigere færdige ved 18/6 eller 20/4 end de gør ved 12/12, de blomstre nemlig ikke før af 12/12, og blomstringen tager længere tid.
Nej det er klart, men hvis de får 18 timers lys uden at give større udbytte, eller gøre det hurtigere, end en almindelig C. Sativa gør med 12 timers lys, virker det lidt spildt.

BisMann skrev:
Du finder ikke ret mange rene sativaer der blomstre på 7-9 uger, men du mener formegentlig også hybrider af Cannabis Sativa, og Cannabis Indica. Ellers har du helt ret, et par ugers vegge og 12/12 for resten giver stort set samme resultat som autoblomstrene vækstmæssigt, ved de fleste normale hybrider, tager en smule længere, men yielder som regel mere, og i bedre kvalitet.
Jeg er glad for at høre at min tanke kan blive bekræftet af en erfaren hamp-dyrker. Det er da også måden de fleste kommercielle prydplanter dyrkes på.
Jeg beklager, men jeg er ganske overbevist om at Sativa/Indica/Ruderalis og de mange forskellige former for industriel hamp alle blot er mere manifesterede og ren-avlede varianter af C. Sativa, som de forskellige varianter i dyrker idag (white widow, white rhino etc.), og altså hverken er en art eller underart.
Det er vist en diskussion til et andet emne, men det er årsagen til at jeg konsekvent blot benævner hampplanter som C. Sativa.

Så vidt jeg har forstået, har en ruderalis en svagere produktion af cannabinoider. Vil det ikke også sige at varianter der er krydset med en ruderalis har en svagere cannabinoid produktion end en plante der ikke har ruderalis træk i sig?
Det ville da også tale for at dyrke 'almindelige' C. Sativa'er.