Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at starte på en grow-log af mit første grow, som er 10x feminized Skunk#1 frø i jord, stående i et 120x120x200cm grotelt, under 400w MH/HPS :)

Der vil løbende komme lidt posts med nye billeder, eller hvis jeg støder ind i nogle problemer jeg godt vil have råd eller hjælp til. Men minimum en gang om ugen vil jeg feede jer med nogle lækre pics!
Håber i vil følge med! og spørsgmål og kommentarer er i mere end velkomne til at komme med, alt hjælp tager jeg glædeligt imod :)

nå..men først og fremmest, hvad er der sket:

Frøene blev sat til spiring d. 5/3, og her godt 3 uger efter, er de netop i går blevet ompottet fra plastikkrus til 11l. potter i en blanding af biobizz all-mix og alm. blomstermuld (havde ikke nok all-mix).

Jeg har først nu fået fat i et kamera, og her er nogle billeder af mit setup med de 10 potter:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

De første par uger her, har jeg haft lidt problemer med for lav luftfugtighed, og planterne har været udsat for lidt varme stress. Men efter at have fået nogenlunde styr på det, ved at anskaffe mig en humidifier, og ved at få min kanalventilator til at trække luft ud under lampen, frem for i toppen af lokalet, håber jeg nu på at de vokser lidt hurtigere end før hen :)

Nogle af planterne hænger lidt "med mulen", og nogle er sågar ved at få lidt gule pletter i kanten af deres blade. (tror dette er mangel på gødning, men jeg venter lige et par dage for at se om det blir værrere, før jeg giver dem noget.)
Ved ikke helt om det kan ses på nogle af billederne?

Jeg kører med en kanalventilator som udsugning, som sidder i toppen af teltet, og så har jeg passiv intake. Måske det vil blive bedre med en intake blæser også?

Et andet problem er min bordventilator som jeg har købt til cirkulation af luften i teltet, er for hurtig! så jeg skal lige på udkig efter en mindre, så jeg kan få noget vind på de små skattere.

Det var vidst hvad der var :) Peace out!

Dedikeret medlem

de mangler næppe gødning endnu ;) tværtimod kunne det være formeget vand :)

Junior medlem
Brugeravatar

de mangler næppe gødning endnu ;) tværtimod kunne det være formeget vand :)

Jeg har lige taget dem op af et plastikkrus, som var helt tør, så det burde ikke være overvanding :-)
men hvor hurtig reagerer planterne på vand? Jeg hældte vand i potterne inden jeg satte planterne i potten,
og jeg lod vandet rende igennem :-) kunne jeg have gjort det anderledes?
Tak for comment!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Justerer du PH-værdien i det vand som du vander dem med?
For hvis ikke er det højest sandsynligt derfor nogle er misfarvede.

Jeg tvivler på din bordventilator er for kraftig, cannabisplanten kan seriøst tåle nogle tæsk, ved godt at det kan se voldsomt ud når de er så små som de er nu :)

Junior medlem
Brugeravatar

Justerer du PH-værdien i det vand som du vander dem med?
For hvis ikke er det højest sandsynligt derfor nogle er misfarvede.

Jeg tvivler på din bordventilator er for kraftig, cannabisplanten kan seriøst tåle nogle tæsk, ved godt at det kan se voldsomt ud når de er så små som de er nu :)

Ph er justeret ja, men egentligt fedt at vide de kan tage nogen tæsk!
Jeg er godt nok bange for de knækker, når de står der i led orkan :-) hehe
De har været udsat for en del stress, så måske det bare er efter omplantning..
Jeg gir det lige et par dage og følger udviklingen :-)

Dedikeret medlem

bare giv dem prygl med den blæser det kan de sagtens tåle :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Det var da et pænt setup du har lav et dig der :D
glæder mig til at se dine planter vokse :) så følger med på sidelinjen ;)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

fedt setup homes. glæder mig til at se din fremgang med projektet. på billederne ser det ud som om du bruger telt. Er det rigtigt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kig i topic navnet :) :D :joint:

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Junior medlem
Brugeravatar

Det var da et pænt setup du har lav et dig der :D
glæder mig til at se dine planter vokse :) så følger med på sidelinjen ;)

//Zh4d0w

Jo tak :-) fedt du kigger med!
MN7440 skrev:
fedt setup homes. glæder mig til at se din fremgang med projektet. på billederne ser det ud som om du bruger telt. Er det rigtigt?

Jeg bruger et 120*120*200 Secret Jardin telt..It really
ties my room together ;-)

Junior medlem
Brugeravatar

Så har jeg fået taget en 3 billeder af dem som ikke har det vildt godt..Specielt én har et blad der er ret ødelagt :( måske nogen som har en idé om hvad jeg skal gøre?
Jeg tror ikke på det er overvanding, men måske for lidt gødning? - De fleste planter har det bare godt, så det ville også være underligt hvis det ikke var et mere generelt problem. Men hjælp tages med glæde imod :)

Billede Billede Billede

EDIT: Det er ikke fordi den ene plante vokser skæv, det er bare fordi blæseren står ret kraftigt mod den :)

Dedikeret medlem

Det lyder måske lidt banalt, men hvis du roterer potten med den vindblæste plante 90grader hver dag, bliver den ikke så skæv. :)

Mht din plante kunne du jo prøve at give dem en meget fortyndet gødningsopløsning og se hvordan de reagere på det. Måske bare 1mL/L evt dryppet med en pipette / lille sprøjte under bladene, du har jo nogle store potter og der er ingen idé i at aflejre gødning i hele jorden. Specielt ikke hvis det ikke var løsningen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Tror ikke at det er mangel på gødning, når jeg zoomer ind kan jeg ane at pidsen af bladende er lidt "brændte" i det. Det er som regel et tegn på overgødning, der er jo som regel gødning i det jord mand køber. Men det er svært at vurdere når de er så små som de er.

Men hvis de andre ikke viser tegn på at de mangler noget, er der ikke andet at gøre end at vente. lidt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man må sku aldrig give en plante gødnings opløsning på/ Under bladende :O !!!
Næringsstoffer kan KUN optages gennem rødder, det andet ville være "synd" for planten

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er en god ide at vende dem engang om dagen. Det er alligevel en ret stærk blæser :-)
ellers må jeg nok bare vente et par dage, og give en meget mild gødningsblanding, og så se om det blir bedre..
Håber de blir reddet, så det kan være færdig til Roskilde :-)

Dedikeret medlem

Man må sku aldrig give en plante gødnings opløsning på/ Under bladende :O !!!
Næringsstoffer kan KUN optages gennem rødder, det andet ville være "synd" for planten

Jeg hentyder til jorden under blandene, da det er den eneste del af jorden i de store potter der der endnu indeholder plantens rodsystem.

Udover det kan planter godt optage næring gennem deres blade, jeg er dog ikke en fan af det. Det kaldes Foliar feeding. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay det tager jeg i mig igen ;)
så er der vidst lige noget jeg skal brokke mig over, på min skole (gartner skolen i Beder) det har vi ikke lært en skid om :O
:joint:

//Zh4d0w

Junior medlem
Brugeravatar

Så kommer der lige endnu en opdatering fra mine små skattere :)
De er blevet noget størrere, og det eneste jeg har gjort er at give dem vand en enkelt gang.
umiddelbart ser de sunde nok ud synes Jeg, dog er der et par stykker som har lidt lys "afblegning" på bladene, men jeg poster lige nogen billeder, og så håber Jeg i kan hjælpe med at finde ud af hvad det kan være :)

først et billede af den jeg er bekymret for: Billede
Her er et godt overblik over teltet: Billede
og så lidt ekstra pics: Billede Billede Billede Billede Billede

peace out!

Dedikeret medlem

Nu er jeg ikke så bekendt med C. Sativa og mangel symptomer, men det kunne godt ligne at den får for meget gødning, den du er nervøs for. Det virker dog lidt spøjst når nu du ikke gøder. Evt kunne du google lidt på mangel symptomer for cannabis og se om noget ligner. Det engelske term ville være "nutrient deficiencies" :)

Ellers er det nogle fine små tætte buske!

Junior medlem
Brugeravatar

Nu er jeg ikke så bekendt med C. Sativa og mangel symptomer, men det kunne godt ligne at den får for meget gødning, den du er nervøs for. Det virker dog lidt spøjst når nu du ikke gøder. Evt kunne du google lidt på mangel symptomer for cannabis og se om noget ligner. Det engelske term ville være "nutrient deficiencies" :)

Ellers er det nogle fine små tætte buske!

Jeg prøvede at kigge lidt på nettet, og fandt et billede der tydede på det var insektangreb..Men ved nærmere kig på planten kunne jeg ikke se noget tegn på dyr.. Nu har jeg givet dem vand og gødning for første gang, fordi en del af planterne har gule blade nederst. Så nu venter jeg og ser hvad der sker :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]