Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nu er vi så småt ved at være der henne af, hvor jeg skal begynde at dyrke. Men vil lige være på den sikre side med at have styr på det hele.

Jeg regner med at gøre:

1: finde et godt spot i en skov ( hvilket jeg har )
2: planter frøet, og kigger til det er par gange om ugen? ( vander om nødvendigt )
3: efter en 6-7 uger vil jeg begynde at høste
4: vand tørring.
5:smide det i poser, og grave det ned forskellige steder.

Hvad siger i til min plan? det er første gang jeg skal dyrke.

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det kan være problematisk at plante i skov, da skovbund ofte har en lav pH-værdi, hvilket slår kimplanterne ihjel lige så snart, de kommer ud af frøet..

2: planter frøet, og kigger til det er par gange om ugen? ( vander om nødvendigt )
Du kan eventuelt forspire frøet indenfor imellem to stykker våd køkkenrulle. Så er du fri for at gå og vente på en eventuel død plante. :) Hvis du planter frøet i en lille potte, eventuelt en afskåret mælkekarton, kan du med fordel forhindre overvanding.

Vil du høste 6 - 7 uger efter du har smidt frøet i jorden? For så får du sgu ikke andet en kimblade og stængler.. Regn med at kunne høste imellem august - oktober, jo mindre du bruger autoflowering frø.

Har aldrig stiftet bekendtskab med denne teknik personligt, men har hørt mange berette om, at vandtørring fjerner mere eller mindre al smag ens høst har. Det kommer til at smage kedeligt, hvilket dog kan være positivt, hvis man ikke nyder smagen af god urt :)

Dette vil jeg ikke anbefale, da du risikere at der går mug i din høst. Hvis du dog stadig vælger denne metode, skal du være sikker på at din høst er helt tør, hvilket dog heller aldrig har stået øverst på min ønskeseddel. Ingen gider at ryge pot der smuldre som tørret krydderurter ;)

Ud fra dine metoder, tyder det på at du bor hjemme? :)

Læs CF-Guiden, hvis du ikke allerede har gjort det.. Gerne flere gange ;)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med at grave det ned er i hvert fald en dårlig idé. Du risikerer nemt at miste en masse lækker pot. Kan du ikke placere det ved forskellige venner eller lign.?

Medlem

Og lade dem stå med lortet, hvis politiet skulle kigge forbi? Siger ikke det sker, men det er ens pot og derved også ens eget ansvar, medmindre dine venner self er med på den.. Dyrkede selv i en skov sidste år, og med fine resultater, men hvis du har mulighed for det, så tag potter med derud som planterne kan stå i, og dæk dem til med mås og løv, så de falder i ét med naturen..

Senest rettet af Yni 15 mar 2012 13:45, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Det kan være problematisk at plante i skov, da skovbund ofte har en lav pH-værdi, hvilket slår kimplanterne ihjel lige så snart, de kommer ud af frøet..

Du kan eventuelt forspire frøet indenfor imellem to stykker våd køkkenrulle. Så er du fri for at gå og vente på en eventuel død plante. :) Hvis du planter frøet i en lille potte, eventuelt en afskåret mælkekarton, kan du med fordel forhindre overvanding.

Vil du høste 6 - 7 uger efter du har smidt frøet i jorden? For så får du sgu ikke andet en kimblade og stængler.. Regn med at kunne høste imellem august - oktober, jo mindre du bruger autoflowering frø.

Har aldrig stiftet bekendtskab med denne teknik personligt, men har hørt mange berette om, at vandtørring fjerner mere eller mindre al smag ens høst har. Det kommer til at smage kedeligt, hvilket dog kan være positivt, hvis man ikke nyder smagen af god urt :)

Dette vil jeg ikke anbefale, da du risikere at der går mug i din høst. Hvis du dog stadig vælger denne metode, skal du være sikker på at din høst er helt tør, hvilket dog heller aldrig har stået øverst på min ønskeseddel. Ingen gider at ryge pot der smuldre som tørret krydderurter ;)

Ud fra dine metoder, tyder det på at du bor hjemme? :)

Læs CF-Guiden, hvis du ikke allerede har gjort det.. Gerne flere gange ;)

Tak for dine gode forklaringer hjalp virkelig meget! :) ja bor hjemme, det er et auto frø så derfor det kun tager 6-7 uger. Men lad os nu lige se, jeg regnede med at grave det ned når tørringen var færdig. Grunden til jeg har valgt vand tørring, er at jeg har hørt det ikke lugte hvilket jo er det bedste så de gamle ikke finder det.

Og til de to andre svar, ja var jo en mulighed men hvis deres forældre finder det. Jamen så får de jo skylden for noget der ikke er deres.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har en ven som bare smed lowryder frø i enden af en mark som var godt gemt og solen lyste på. Han satte dem sidste år i april måned med lidt god afstand og så kiggede han til dem et par gange om ugen. Efter en 7-8 uger var de klar til høst.

Mener ikke han gjorde andet. Dette var så med feminized frø. Pænt simpelt.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har en ven som bare smed lowryder frø i enden af en mark som var godt gemt og solen lyste på. Han satte dem sidste år i april måned med lidt god afstand og så kiggede han til dem et par gange om ugen. Efter en 7-8 uger var de klar til høst.

Det er sku sweet at høre at nogen har held med at dyrke et guerilla grow ( da jeg selv er i gang med et ) der ikke blev fundet, spist af snegle, gik mug i osv. håber jeg er lige så heldig :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager

7-8 uger? arh dér...

lowryders tager 7-8 uger fra frø hvis de bliver dyrket i hydro, aero eller NFT systemer. ikke på herrens mark :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og lade dem stå med lortet, hvis politiet skulle kigge forbi? Siger ikke det sker, men det er ens pot og derved også ens eget ansvar, medmindre dine venner self er med på den.. Dyrkede selv i en skov sidste år, og med fine resultater, men hvis du har mulighed for det, så tag potter med derud som planterne kan stå i, og dæk dem til med mås og løv, så de falder i ét med naturen..

Jeg havde da store mængder salvia divinorum til at ligge hos andre, da min mor ikke skulle finde det. Deres forældre var okay med det. Mine venner fik noget cannabis og de trips de nu ville tage på salvia for det.
Kender ikke så meget til det, men tror sgu man skal være uheldig, hvis politiet lige pludselig dukker op. Er aldrig sket for nogen jeg kender, udover dem, der virkelig sælger stort.
Selvfølgelig kan man ikke hjælpe dem med pletten på straffeattesten, men man kan betale bøden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]