At man bliver lidt urolig er da bare positivt. Jeg får det selv som dig - man bliver spændt! Jeg tvivler på, at det har noget med stoffet at gøre, da det jo ikke har nogen effekt, før det rent faktisk virker - det tager jo tid om at blive optaget. Det er bare ren spænding over det faktum, at du har taget en substans, som skal give dig en (forhåbentlig) fed oplevelse.
Jeg tager ikke MDMA særlig tit, og i de sidste par dage/timer op til, er jeg altid meget spændt/exited over den kommende forhåbentlig fede oplevelse. Så jeg giver dig helt ret i, at man er mentalt påvirket af spænding.
Når det så er sagt, så er jeg stadig sikker på, at kroppen bliver påvirket af en eller anden kemisk/biologisk reaktion lige der omkring hvor MDMA-molekylerne for alvor begynder at lege med serotoninsystemet og receptorerne, som medvirker, at man føler sig ekstra ængstelig/forvirret/urolig i en kort periode på 5-10 minutter.
Dette bliver også bekræftet inde på erowid, hvor der står:
"the onset of MDMA is very quick. Often at the point one realizes that perhaps they are starting to notice effects, they are already 'launching' quickly towards the peak. This quick and extremely sharp 'launch' can be unnerving, feeling a bit like it's too quick and hard to know when it's going to end, but the feeling generally only lasts a few minutes until the full effects are reached."