Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Er du sikker på det ikke er nervøsitet og ikke frygt det bunder i? Nu er det jo ikke for at punke dig til at tage stoffer eller opfordre dig til det, hvis du virkelig frygter badtrip, det er jo kun dig der kan mærke hvad du føler. Og som SortSnog siger, hvis du er bange for trippet er det nok ikke så optimalt, men hvis det er nervøsitet er det lidt noget andet, imo. Jeg tror alle er lidt nervøse første gang. Igen skal det lige nævnes at jeg ikke er hardcore tripper med hundredvis af trip bag mig. :)
Mærk efter, se om du føler dig klar til det, uanset hvordan dit trip udarter sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
hvad nu hvis det er mig som får et badtrip der gør mig til en som jeg ikke er?

Hvem er du? Som Arpheus skriver, så kan du få megen indsigt af LSD. Her kan du møde både gode og dårlige sider af dig selv. Sider som du vel og mærke, måske slet ikke var klar over du besad. Grundet din alder synes jeg ikke du skal søge ned i sindets afkroge. Kast med noget sne istedet for :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
efter lige at have læst det meste af svarene herinde, så virker det for mig som om der er et generelt svar: vent til du er ældre. Og jeg vil sige nøjagtig det samme. Det virker mere som om du prøver at bortforklare hvorfor du sagtens kan klare turen, men så er der samtidig en masse småting, som de andre også hiver fat i, som siger det modsatte om dig, at du ikke er klar.

Hvad er idéen med at bruge et harm reduction forum hvis man ikke lytter alligevel?

vent til du er ældre. 20+ vil jeg anbefale. Det er ikke unormalt at man er forvirret om hvor man er på vej hen af når man er teenager, men at tage psykedeliske stoffer for at finde ud af det, virker som en rimelig dum idé. Alt dette vil også give meget mere mening når du er blevet ældre, og du vil være så meget mere glad for at du ventede. Det var jeg selv i hvert fald.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg kan se dette fra begge sider, både dem der spørger hvorfor man søger svar på et HR forum, og så ikke tager rådene til sig. Men så igen, han har jo sat sig for det, og burde HR'en så ikke gå på at JustChill får nogle gode redskaber til at behandle evt. badtrip?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg glemmer ikke mit første trip, hvor vi startede med at sidde en større flok omkring et bord. Ca. en time efter var alle spredt i lejligheden, en lå på gulvet og blev genfødt en anden sad og kiggede ind i væggen og mumlede et eller, en tredje stod og kiggede i spejlet, en fjerde var væk. Det viste sig at den fjerde havde oplevet sin egen død og var taget hjem til sig selv. To gik rundt på græsset udenfor og var færdige af grin. Jeg kan ikke huske hvor mange vi var i lejligheden, men vi var en del og det var sjovt at se, hvordan gruppen var spredt ud i alle retninger.

Jeg var den absolut yngste og det endte med, at jeg sad og hjalp og støttede de andre. Jeg tror det var fordi jeg ikke var så lukket endnu og fyldt med forsvarsmekanismer og lig i lasten. Efter en periode med trip hver weekend var der ikke flere mærker tilbage i "kliken" og jeg tog ikke noget et par år. Da jeg prøvede det næste gang, 2 år ældre, fik jeg den værste nedtur.

Jeg har oplevet folk der var rædselsslagne før trippet og hvor nedturen næsten stod skrevet i panden på dem, som havde de fedeste oplevelser, fuldstændig fri af angst og andre meget afbalancerede mennesker, som blev kastet ud i vild krise.

Det er meget svært, at forudsige hvad der sker og det var også en af grundene til, at man stoppede med at bruge det i terapeutisk øjemed (og så desværre også pga. elendige terapeuter og metoder).

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
det var idag jeg skulle trippe første gang, men jeg fik tænkt over hvad i skrev. mig og min ven har valgt at trippe seperat hvor at den som ikke tripper skal babysitte for den anden så kan passe bedre på hinanden.
vi har rykket det til en gang i næste uge hvor at vi begge har tid så han kan starte med at tripsitte for mig.

vi har begge læst tråden igennem et hav af gange nu og gøre det igen op til trippet da jeg er glad for at i har smidt en masse guldkorn her inde :)

Mvh Justchill

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig helt forstået det med en tripsitter. Men hvis i gør det sådan, så smid ham ind i et værelse tæt på. På den måde forstyrrer han dig ikke

Måske kan i finde noget brugbart her, om det at sitte http://www.maps.org/resources/respondin ... periences/

Medlem
Brugeravatar

Nå, hvordan gik det så?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, hvordan gik det så?

vi har gang på gang udskudt det indtil videre. planen er nu at vi en dag i ferien tage frimærket hjemme ved mig og går udenfor i skoven som ligger 100 meter derfra. Dér bliver vi så længe vi nu orker. vi har også brugt tiden på at find en masse god musik til trippet og skaffet diverse remedier til trippet (:

Medlem
Brugeravatar

Det værste du kan være, er bange! Du har da ikke et så tåbeligt liv at du ikke kan tage et trip? Det er næsten umuligt! Som en anden som refererede til en artikel, så vil jeg næsten sige at Syre fordeler aktiviteten i hjernen så at den/de depresive dele bliver udjævnet af centraliseringen af aktivitet så at resten af hjernen bliver stimuleret istedet for kun den foreste lobe, hvor at den formodede depriosion vel skulle samles. It's an EAAAAZZEEEEE! I promise! Hvis du ikke er Skizofren, så bliver du det formodentlig heller ikke af et trip. Det som sagt værste du kan gøre er at være bange for at gøre det!

Det handler om ansvar! Det kan ikke gå galt om det ikke må! Behold fornuftet! Ansvar Ansvar Ansvar! Du kender det godt! Det er den hårde lære og den kommer du ikke udenom!

Selvfølgelig er vi kun mennesker, men i det øvrige liv så vil folk også forlange at du tagter ansvar og gør du det ikke, så er det ikke andres skyld end din egen at dit liv får konsekvenser af det.

Du vil se dig som et stærkt menneske hvis du klarer det her!

Jeg vil ikke pådutte dig at tage det ene eller det andet, men DÉN indstilling skader dig!

Det bedste man kan gøre er at ikke engang gøre det så specielt! Et syretrip på en strøgtur, f.eks. Det får man allermest ud af. At simpelthen indvie det i sit liv som et værktøj og ikke lade det være en frelse, at man lige pludselig skal få alle sandheder leverede i sylten og kende sin skæbne for resten af livet på et sølle trip. - DET SKER IKKE! Du skal dog selvfølgelig lære midlet at kende bedre først!

Whatever du tænker, så skader din rædsel dig allermest!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
>Justchill: Jeg har været sammen med mennesker der var RÆDSELSSLAGNE inden de tog trippet, men som fik det fantastisk. Det skal nok gå og det lyder som om i gør det rigtige, tæt på hjemmet og ude i naturen.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvordan gik det Justchill? Jeg står selv og skal prøve lidt LSD i næste weekend :) Har en lille paranoia men ellers føler jeg mig i rimelig gode hænder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan gik det Justchill? Jeg står selv og skal prøve lidt LSD i næste weekend :) Har en lille paranoia men ellers føler jeg mig i rimelig gode hænder.

vi venter stadigvæk på at få det gjort :)
hvis vejret arter sig i næste weekend kan det være at vi vælger at gøre det dér :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Så kan vi lige veksle erfaringer! Smutter til KBH for at prøve det. Vejret burde ihvertfald være okay der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]