Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har røget et halvt år hver dag en dag fik jeg det dårligt hvor jeg begyndte at ryste og blev svimmel og fik hjertebanken og en klump i halsen det var lige som om jeg ikke kunne trække vejret og troede jeg skulle dø. dagen efter havde jeg det okay og troede bare jeg havde fået nedtur så røg igen dagen efter og det samme skete igen og dagen efter så stoppede jeg i 3 dage og røg en joint og fik det dårligt igen og dagen efter fik jeg dårligt igen selvom jeg ikke havde røget og nu er det en måned siden og jeg får det stadig dårligt og i den tid jeg har røget har jeg ikke taget mit ADHD medicin og er nu begyndt på det igen i ca. 10 dage og det har hjulpet men jeg for det stadig dårligt men det er først når jeg tænker på det.
nogen som har oplevet noget lign. eller kan hjælpe med nogle svar?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg tror at du under alle omstændigheder skal lægge hashen på hylden i et godt stykke tid.

Insane psychedelia user!

Det lyder som om at du får angstanfald hver gang du ryger. Det er ikke det samme som en psykose, men absolut heller ikke sjovt. Drop cannabissen og få styr på dit indre liv. Det kan godt tyde på der er et eller andet du ikke helt har styr på..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Enig med Fjas. Det er ikke mere end nogen måneder siden jeg selv oplevede noget lignende, hvor jeg fik voldsom hjertebanken når jeg røg og en ekstrem lyst til at ligge ned, men ikke på en behagelig måde. Og jeg havde ikke taget mere end et par sug på en joint, alene.
Jeg vidste så også godt at der var nogen ting i min tilværelse der skulle rettes meget op på, og det stod jeg og tænkte på imens jeg røg. Det var heller ikke det smarteste, men det kan ikke bare tilsidesættes på kommando.
Det skal lige siges at det skete flere gange over nogen måneder, og altså ikke kun enkelt gang.
Hvis man har noget uafklaret man tumler med, så kan det resultere i en mega nederen skævert. Det er et dårligt udgangspunkt at ryge på.
Prøv at undersøg om der er noget i din hverdag der ikke spiller, og som giver sig udslag i form af glimt af angst. Du behøver slet ikke være psykotisk fordi du får det dårligt af at tænke på det, din virkelighedsopfattelse og realitetssans er vel ikke ændret? Man kan vel kalde det en form for traume, og det er ganske normalt når man har været udsat for ubehageligheder.

Junior medlem

Hej Nico. Jeg har været udsat for præcis det samme som dig. Jeg tog til lægen med det og hun sagde det var en halv hashpsykose. Jeg havde røget cirka hver dag i et halvt år. Så begyndte jeg at få det dårligere og dårligere hver gang jeg røg. jeg kunne næsten trække vejret . Og kunne bare ikke sidde stille, ville bare lave noget for at være igang. Årsagen til dette viste sig at være min økonomi som var dårlig. Jeg fik afvide det var angst. I mellem tiden mens jeg holdte en pause på 2-4 uger. Fik jeg anfald rimelig tit. Jeg fik afvide at det eneste der kunne fjerne angsten var at ryge en gang mere. Grunden til at jeg fik angsten var for mange tanker om mit liv. Jeg prøvede at ryge en gang for at tjekke om det var rigtigt. Efter et par hiv af en joint fik jeg det underligt igen, og efter lidt mere forsvandt det lige så stille. Det handler bare om du skal have en pause på 1-2 måneder. Håber det her hjælper, men ved hvordan du har det :-)

Junior medlem

det lyder fuldstændig det samme som mit min økonomi er ikke god og jeg fik også af vide ved lægen at jeg havde en halv hashpsykose men hvordan fandt du ud af at du bare skulle ryge en gang mere?

Insane psychedelia user!

Det er noget vrøvl at man skal ryge en gang mere!

Få styr på din økonomi, skab dig et liv du er tilfreds med. Som du selv kan stå inde for. Mærk efter dybt inde i dig selv, efter om du har det godt. Når du har det, kan du begynde at tænke på at ryge igen.. Tro mig det hænger sammen og cannabis er ikke kuren.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det handler bare om du skal have en pause på 1-2 måneder.

Det er altså den endegyldige sandhed? Hvad med at finde ud af om man skal have styr på sin livssituation? Jeg er enig i at en pause er en god idé, men det er noget skråsikkert at sige at pausen alene er nok. Og at det 'bare' er det der skal til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En halv hashpsykose ? Okay, den har jeg ikke hørt før.
Lyder som andre har sagt som angst, der er ikke noget ved det der lyder som noget nær en psykose, men stadigvæk vil det være det mest fornuftige at lægge hashen på hylden og som halose og fjas siger, se om du kan få styr på dit liv.

Måske du så slet ikke vil have lyst til at ryge cannabis igen, eller måske vil du senere prøve at ryge og vil igen få det nedern. Men det er jo heller ikke jordens undergang ikke at kunne ryge sig skæv.

Junior medlem

Jeg skriver heller ikke at en pause er nok. Overhoved ikke!
- Du skal tage den tid det tager, at komme over det.
Men jeg hørte det fra en ven, som har været igennem næsten det samme. han gjorde det på den måde med at ryge igen, og det hjalp også ved ham :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Jeg lider selv af Angst Nærmere betegnet Panik angst, du beskriver i dit indslag faktisk meget godt et angst anfald, det føles som om man ikke ka få luft, men hva sker der der efter? går du i panik? det er meget typisk for en med panik angst at først ku føle noget forkert ved ens helbred foreksempel at man ikk kan trække vejret ordentligt derefter går man i panik og det bliver være og være, jeg har selv været indlagt inden jeg fandt ud af hvad jeg fejlede da jeg konstant gik i panik fordi jeg troede jeg skulle dø, tag at snak med din læge om dine symptomer, er sikker på de vil tyde en vis sammenligning mellem dine og angst patienters anfald, de har både medicin og anden behandling du ka ha glæde af :) håber alt løser dig....., ExTanOr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]