Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 04:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Hej folkens

jeg er ved at forberede mig til mit første møde med det psychedeliske univers og har sammen med en god ven (brugeren dymphna herinde fra - http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=50&t=37458&p=506673&hilit=hbwr+p%C3%A5+roskilde#p506673)
fået fat i et frimærke som vi fik af vide var nok til 2 personer.

vi har den sidste uge læst triprapporter og søgt lidt rundt omkring for at kunne sikre os en god og sikker oplevelse.
vi havde forestillet os at tage ud i naturen godt pakket ind og have lidt frugt og vand med, da det nok er sundest at få noget i skrutten selvom det skulle være svært at få spist noget på LSD. så havde vi også tænkt os at have stille nogle spørgsmål som vi vil finde svaret på under vores trip da jeg ikke vil trippe kun for at se farver og sådan.

vi havde også tænkt os at tage en ipod med hvorpå der gerne skulle være noget musik som vi kunne høre når trippet for alvor sætter ind, gerne noget stille og roligt. Fx noget gammeldaws hip hop. ved ikke helt hvad der er godt til et trip.

rent mentalt har jeg dog nogle betænkeligheder.

jeg føler mig tryg i min krop og føler at jeg er den som jeg gerne vil være, dog vil jeg selvfølgelig gerne udvikle mig. jeg er bare ikke sikker på hvor meget LSD kommer til at ændre min personlighed?

jeg stoppede også med at ryge cannabis daglig her sidste søndag og har lige udstået en uge uden, det har dog ført til mindreværdskomplekser og hvad der ny ellers hører til et rygestop. vil mindreværdskomplekset kunne føre til et badtrip?

vi har aftalt at hvis en af os på dagen ikke føler sig klar til at trippe så skal vi ikke holde os tilbage med at udskyde til vi føler os klar og at vi til trippet skal skaffe valium så vi kan falde lidt ned hvis vi kommer ind i et badtrip. er der andet vi skal huske på?

Edit: det kommer forresten til at sne i århus den 27. januar vil det kunne ødelægger trippet når vi nu skal opholde os udenfor? vi bliver selvfølgelig kun ude så længe vi kan holde det ud

lidt info om mig forresten:
jeg er 17 år, fylder 18 om få måneder.
jeg går i 1.g i gymnasiet.
min familie er oprindeligt fra Iran men jeg er født i danmark.
jeg bor i Århus

jeg håber i kan hjælpe mig med at få et godt trip.

Mvh Justchill

Senest rettet af justchill 22 jan 2012 15:29, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg føler mig tryg i min krop og føler at jeg er den som jeg gerne vil være, dog vil jeg selvfølgelig gerne udvikle mig. jeg er bare ikke sikker på hvor meget LSD kommer til at ændre min personlighed?

Det kan ingen svare dig på. Hvis du indser at du normalt lever et meget overfladisk liv, kan du måske godt føle at tæppet bliver revet lidt væk under dig, men det ser jeg ikke noget negativt i. Det er netop der meget af udviklingen kan ligge.

jeg stoppede også med at ryge cannabis daglig her sidste søndag og har lige udstået en uge uden, det har dog ført til mindreværdskomplekser og hvad der ny ellers hører til et rygestop. vil mindreværdskomplekset kunne føre til et badtrip?

Det tvivler jeg på. Jeres dosis(hvormeget pusheren end prøver at hype det), er nok rimelig lav og burde give et overkommeligt trip. Men ligesåvel som at hashstoppet kan give dig negative tanker om dig selv under trippet, kan det måske også hjælpe dig til at få det endnu mere på afstand.

Edit: det kommer forresten til at sne i århus den 27. januar vil det kunne ødelægger trippet når vi nu skal opholde os udenfor? vi bliver selvfølgelig kun ude så længe vi kan holde det ud

Det kan jeg ikke se. Måske i kan blive lidt våde, men så kan i jo gå indenfor. Sneen er smuk, og jeg kan kun se positivt i at den er der, når det nu alligevel skal være vådt og koldt :)

PS. Du nævner selv det med at have frugt med. Hvis der er noget du forestiller dig kunne være lækkert under trippet, så sørg for at have det med. Smagsoplevelserne og det at have lige præcis det man lyster er sgu en stor ting under et trip :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig

Jeg synes det er blevet en smule ''mainstream'' at skulle bruge diverse psykedelika til at udvikle sig med? Først og fremmest kunne det jo eventuelt være at man selv skulle prøve at udvikle sig uden at være påvirket af stoffer.
I de fleste tilfælde, virker det rimelig godt (efter min mening). Det er lidt som om at psykedelika er blevet en eller anden helgen, der nok skal sørge for at hvor overfladisk man nu end måtte være, så skal det nok hjælpe en på rette vej, og gøre en til et meget bedre og mere forståenede menneske.

Har oplevet fede ture på LSD, hvor jeg har lært en hel del om mig selv. Men jeg har skam også oplevet de mest uhyggelige timer i mit liv. Så vær nu forberedt.
Jeg kender tilfældigvis A du skal trippe med, og ville nødig se ham i et 7 timers langt bad trip, hvor han ikke har den fjerneste anelse om hvad han skal gøre af sig selv.
Det kan godt være et halv mærke ikke virker til at være meget, men i nogle tilfælde er der altså bare folk der bliver sendt meget længere væk end andre.
Så pas på hinanden, og bliv afklaget med jer selv om i egentlig virkelig har brug for psykedelika til at udvikle jeres sind med.
Og det med hvor meget LSD kommer til at ændre din personlighed, kommer helt an' på trippets gang, og hvordan det hele kommer til at stå til. Så det er der ingen der kan svare dig på.

Mvh. Klister

Medlem
Brugeravatar

Du er ung og langt fra færdigudviklet hverken fysisk eller psykisk, husk på det. Det er rigtig at LSD kan hjælpe en på vej til en bedre forståelse af sig selv, men så enkelt er det altså heller ikke og du skal nok ikke forvente at der vil ske den store ændring af dit verdensbillede efter et halvt mærke. Du siger også at i planlægger nogle spørgsmål som i vil finde svar på under trippet, igen sådan virker det altså heller ikke helt. LSD eller andre psykedeliske stoffer er ingen let genvej til større forståelse, det kræver et kæmpe arbjede at få vendt de oplevelser man får til noget brugbart.

Medlem
Brugeravatar

Sagen med LSD er at du i stort set kun kan være bange for dig selv. Det er dig selv som kommer frem og DINE sanser og sider du oplever intensifieres. Hvis du er bange for at det skal gå galt på Psykedelia, så er du også bange for dig selv! Burgte du være det, synnes jeg at du skal spørge dig selv om! Er du på nogen måder et truende individ for dig selv eller andre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Din alder var ikke nævnt i dit oprindelige indlæg. Jeg vil anbefale jer at vente et par år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg trippede selv LSD et par gange som 19 årig, og inden havde jeg eksperimenteret en del med svampe og cannabis. Alligevel følte jeg efter et par trips at jeg var lidt "for ung" til at eksperimentere med LSD.

Det er et uhyre potent psykedelika som virkelig kan rive dig rundt.

Ville ligesom sortsnog også anbefale dig at vente et par år. Generelt med hele den psykedeliske stofgruppe faktisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil også anbefale at vente nogle år endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tak for svarende folkens.
jeg kan se at i er enige om at jeg er for ung...
det kan måske lyde dumt men føler ikke rigtigt at jeg kommer nogen vegne før jeg har prøvet LSD.
det er som om jeg mangler noget input af nogle nye sanseindtryk. ikke fordi jeg føler mig mere voksen end jeg er, eller prøver at blive det.

E.o.c: nej er ikke bange for mig selv har det bare som at jeg gerne vil være sikker på hvad jeg går ind til i stedet for at lige pludselig stå midt i et trip som jeg ikke har kontrol over.

sortsnog: ja tænkte nemlig også at snefnug må være rare at gå rundt og mærke på huden i når det går for sig :)

klister: ja jeg vil heller ikke have han genoplever sit roskilde LSA-badtrip. men netop fordi han jo har prøvet psychedelika før føler jeg mig meget tryg ved hans tilstedeværelse under trippet, han ved jo mere om det end jeg gør ;)

peter pan: det var nu heller ikke for at tage en genvej til noget, men det er vel godt at få en ny vinkel på tingene.

Admin
Brugeravatar

Man kan sagtens få nye sanseindtryk og udvikle sin personlighed uden stoffer :)

Jeg tror også, du vil få mere ud af at vente et par år med de psykedeliske stoffer. Der er ihvertfald masser af tid til det i fremtiden. Jeg var selv en teenager, da jeg prøvede LSD. Og det var da sjovt og spændende dengang. Men på nogle punkter har man bare ikke brug for at bryde sin hjerne med sådan noget, når man er i den alder. Det kan ihvertfald godt gøre livet som teenager mere kompliceret, end det behøver at være. I øvrigt synes jeg, det er så meget federe at tage psykedeliske stoffer, når man er mere sikker på, hvem man er. Det føler mange, de er i de fleste af deres teenageår. Men når man ser tilbage, kan man godt se, man måske ikke var så moden, som man gik og troede dengang :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan sagtens få nye sanseindtryk og udvikle sin personlighed uden stoffer :)

Jeg tror også, du vil få mere ud af at vente et par år med de psykedeliske stoffer. Der er ihvertfald masser af tid til det i fremtiden. Jeg var selv en teenager, da jeg prøvede LSD. Og det var da sjovt og spændende dengang. Men på nogle punkter har man bare ikke brug for at bryde sin hjerne med sådan noget, når man er i den alder. Det kan ihvertfald godt gøre livet som teenager mere kompliceret, end det behøver at være. I øvrigt synes jeg, det er så meget federe at tage psykedeliske stoffer, når man er mere sikker på, hvem man er. Det føler mange, de er i de fleste af deres teenageår. Men når man ser tilbage, kan man godt se, man måske ikke var så moden, som man gik og troede dengang :)

måske skal jeg så heller ikke lægge mere i det at det skal være sjovt og spænende. jeg spurgte nu ikke så meget for at i skulle advare mig om min alder da i sikkert lige så godt som mig ved at jeg gør det alligevel, ikke for at være arrogant eller noget men det er noget jeg har sat mig for at gennemføre. det var mere for at jeg kunne folks vudering af hvad der kunne optimere settings og hvad der ville kunne gå galt :)

Medlem
Brugeravatar

det kan måske lyde dumt men føler ikke rigtigt at jeg kommer nogen vegne før jeg har prøvet LSD.
det er som om jeg mangler noget input af nogle nye sanseindtryk. ikke fordi jeg føler mig mere voksen end jeg er, eller prøver at blive det.

E.o.c: nej er ikke bange for mig selv har det bare som at jeg gerne vil være sikker på hvad jeg går ind til i stedet for at lige pludselig stå midt i et trip som jeg ikke har kontrol over.

sortsnog: ja tænkte nemlig også at snefnug må være rare at gå rundt og mærke på huden i når det går for sig :)

klister: ja jeg vil heller ikke have han genoplever sit roskilde LSA-badtrip. men netop fordi han jo har prøvet psychedelika før føler jeg mig meget tryg ved hans tilstedeværelse under trippet, han ved jo mere om det end jeg gør ;)

peter pan: det var nu heller ikke for at tage en genvej til noget, men det er vel godt at få en ny vinkel på tingene.

Ja, men det var det jeg mente lidt, også. Det du oplever på psychedelia er dig selv. Du bør spørge dig selv hvor henne du står lidt inden. Prøv at tænk over dit liv og gør klar over hvordan du for tiden føler dig. Det er ikke som at spille på lotto at tage sit første trip. Du må ikke være bange for at det ender galt. Det er det værste du kan gøre. Du må bestemme dig for at det ikke MÅ gå galt og betro dig til ansvar. Det er det eneste det enlig til syvende og sidst drejer sig om - at tage ansvar - også under selve trippet. Dog lyder du umidelbart fornuftig nok. Du kan sagtens selv bestemme hvad du vil med det og hvordan du ønsker et trip at være, selv.

Medlem
Brugeravatar

Ja, men det var det jeg mente lidt, også. Det du oplever på psychedelia er dig selv. Du bør spørge dig selv hvor henne du står lidt inden. Prøv at tænk over dit liv og gør klar over hvordan du for tiden føler dig. Det er ikke som at spille på lotto at tage sit første trip. Du må ikke være bange for at det ender galt. Det er det værste du kan gøre. Du må bestemme dig for at det ikke MÅ gå galt og betro dig til ansvar. Det er det eneste det enlig til syvende og sidst drejer sig om - at tage ansvar - også under selve trippet. Dog lyder du umidelbart fornuftig nok. Du kan sagtens selv bestemme hvad du vil med det og hvordan du ønsker et trip at være, selv.

Jeg må melde mig uenig her, jeg tror mange til en vis grad bange for at deres første trip skal ende i et bad trip og selvom det optimale er at være helt tryg ved det så er det de færreste der har det sådan første gang. Jeg tror heller ikke bare man kan bestemme sig for at det ikke må gå galt, i stedet mener jeg at man må acceptere at det er en mulighed. Har man først accepteret det så vil et evt. bad trip også være mere overkommeligt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
>Peter Pan: Enig. Muligheden for et bad trip er altid potentielt til stede, uanset dosis, og kan man ikke acceptere den mulighed, så er det vist bedst at lade være.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så jeg går ud fra at det er godt at jeg ved muligheden er dér men at jeg selv skal arbejde for at det ikke sker?
er der noget specielt jeg kan gøre for at få det bedste mulige jomfru tip?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Beklager hvis jeg kommer med gentagelser, men jeg vil foreslå flere ting. Ha helst en god ven ved din side, som kan sørge for at holde dig fri for ansvar. Der kan dukke forskellige ting op, mennesker der banker på døren, trivielle daglig dags ting og alt mulig andet. Du skal være fuldstændig fritaget fra at forholde dig til de ting og en god ven skal være din garanti.

Du skal vælge et fredeligt sted, hvor du er uforstyrret af ydre stimuli og føler dig tryg. Hvis du kan være i et hus, med adgang til have, så er det perfekt. Du har adgang til en have og naturen er fantastisk på trip. Sørg for at have masser af mad, gerne frugt og god drømmeagtig musik. Papir og noget at skrive eller tegne med kan også være en god ide, hvis du får lyst til det.

Hvis du kan lukke øjnene, vil det være godt. Det giver optimale muligheder for at udforske dig selv og alt det du indeholder. Samtidig forhindrer det nye nu'er i at blande sig i alle dem du har i forvejen, særligt alle dem du ikke er klar over og som måske kan være de problematiske. Det giver fred til at få de erindringer frem, som gerne vil frem og du bliver ikke ført ad nye stier. Dårlige følelser, tilstande, billeder og andet skal have lov til at være. Bare lad dem være. Hvis du ikke tvinger noget i en bestemt retning, vil det falde på plads af sig selv og du vil have muligheden for at få afsluttet noget, som er problematisk for dig, eller problematisk ved at være menneske og i live, noget du måske slet ikke var klar over.

Lad være med at forcere noget, prøv at give slip og have tiltro til dig selv og naturens gang. Angst for sindssyge er helt normalt. Der er ikke noget at være bange for, hjernen samler sig af sig selv og jo mindre du blander dig, jo bedre.

Du skal ikke tvinge dig selv til at have øjnene lukkede, har du brug for at åbne dem, så gør det. Den materielle verden vil fremstå i et helt nyt og spændende skær, som måske kan give dig nye, fantastiske indsigter og perspektivere dit syn på verden.

Kan du udstyre din ven med et benzodiazepin med lang halveringstid som for eksempel diazepam (stesolid, valium mm.) eller nitrazepam, så vil det være godt, men det skal kun bruges i et absolut nødstilfælde, som aller sidste udvej. Prøv først at lade de dårlige oplevelser være og lade dem udspille sig selv. Sidder du fast, så kan det hjælpe at tage et bad, drikke vand, spise frugt, kigge på smukke billeder eller blomster (træer, græs, sol, måne, mm. hvis du har adgang til have), eller høre noget god musik. Prøv ikke at have angst for angsten, prøv at lade det være og stol på processen. Får du dårlige oplevelser, så prøv at se det som en enestående mulighed for store indsigter, bevidstgørelse og erkendelser.

Når trippet bevæger sig mod sin afslutning, er det vigtigt, at du ikke sidder fast et dårligt sted. Det skal din ven være med på. Nu skal du videre, evt. ved at bruge de forslag jeg skrev ovenover. Lykkes det ikke, så synes jeg det er på sin plads at tage dit benzodiazepin. Det vil ikke være ubehageligt, tværtimod. Du vil falde til ro, men uden at trippet dræbes. Det er på ingen måde farligt at bruge et benzodiazepin i den rette dosering, i den her situation. Hold dig til en almindelig lav dosering. Hvis virkningen udebliver, så tag en dosis mere, selvfølgelig forsigtigt og først når den fulde virkning af første dosis er indtrådt. Læn dig tilbage slap af og du vil få trippet afsluttet på en god måde.

Det var hvad jeg hurtigt kunne finde på. Jeg tænker videre og ser om jeg kan finde på mere.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at søg herinde på trippe musik. Så burde der komme en hel del tråde frem

Du kan evt. bumpe en af musiktrådende

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg tror at Arpheus og Peter Pan har fat i den lange ende mht. badtrip, at det er noget der kan ske, sådan er det, og det bedste der er at gøre ved det er at vide hvad man skal gøre i situationen.
Nu er jeg ingen haj eller gammel psykedelisk veteran, da jeg kun har et trip (svampe though, dog med en kende for meget joint indover) bag mig. (Udover hash og amfetamin...)
Men jeg vil sige, selvom du sikkert nok har læst det herinde før, at det med at blive ved med at fortælle dig selv at det "bare" er LSD'en, svampene eller whatever, som gør du har ubehagelige tanker eller hvad det nu skulle være.
På mit svampetrip (lige efter jul), endte det med jeg begyndte at badtrippe lidt, troede mine to venner holdte mig uden for / ignorerede mig, "reddede" det mig at jeg blev ved med at sige til mig selv: "Der er ikke noget galt, du snakker en masse mundlort, som dine venner ikke rigtig kan svare på, det er svampene der gør det", hvilket hjalp mig meget.
Og så selvfølgelig også at jeg sagde den af mine venner som kun havde røget joint, at jeg havde det ikke godt, så han ændrede set og setting, ved at tænde lys overalt, sætte musik på, og vi var også ude at gå en tur.
Nu blev det godt nok lige en mindre stil jeg fik skrevet her, og meget om mit første trip, jeg burde måske få skrevet mig en triprapport i stedet for at fylde din tråd med personlige tanker, men det var lige sådan det blev, jeg havde det i hvert fald sådan at jeg hellere ville have for meget at læse, end for lidt, inden mit første trip. :)
Men den korte af den lange, så er det det råd som man altid får: Vid hvad du skal gøre, hvis det skulle ske du eller din ven begynder at badtrippe, og i skal begge vide hvad i kan gøre for at prøve at ændre situationen.
God tur. :D :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for de gode råd Arpheus, det hjælper at vide at man selv kan stille noget op.

luftkaptajnen: ja jeg ar kigget lidt omkring og har fundet noget syrerock "Thulebasen - monster" ved ikke helt om det egner sig (:

Powerstranger: jeg er sku meget glad for at du gider skriver dine tanker hér, det er lettere at forholde sig til personlige erfaringer end at læse om det på fx wikipedia ;)

jeg er så godt som sikker på at min ven ikke får badtrip da han har haft sådan et før og har forberedt det her trip rigtigt længe. af en eller anden grund føler jeg bare den dér med at, hvad nu hvis det er mig som får et badtrip der gør mig til en som jeg ikke er? det er ikke en altoverskyggende frygt, men bare en lille paranoia som sidder i baghovedet og fortæller mig at alt går galt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, lad være med at trippe hvis du går med de tanker. Jeres dosis er ikke høj, men det er simpelthen ikke et optimalt set at gå ind til et trip med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]