Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heej Psyc´s folk, nu har jeg efter 1½ års brug af forumet bestemt mig for selv at lave en bruger :D
Mange tak til webmasters og braniacs for at holde det forum oppe det er den bedste rådgivning man kunne ønske sig!

På forhånd undskylder jeg for stave fejl, OrdBlind FTW!

Nå men lad mig ligge ud med at forklare hvordan mit skab ser ud og hvad min idé med skabet er,(intil videre)

Og Ja jeg Syntes Paint er for nice ! ^^

Billede

Uploaded with ImageShack.us

er der noget jeg har glemt ? og tror i ud luftningen vil virke ? Jeg bruger nogle Duka El 800 standard vindtilttoere.

har ikke bestemt mig for hvilken sort jeg vil dyrke i nu men tænker jeg vil prøve at dyrke 3 forskellige, 2 i hver del af skabet, skal bare lige finde nogle planter der gro og blomstre nogenlunde ens,

øverste del af skabet ( Stiklinge rummet ) er 55 cm i højden og 180 cm bred og 70cm i dybten
de 3 rum er samme størrelse, 60 bred 70 i dybden og ca 150cm i højde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor ikke pille de to skillevægge ned ? evt. erstatte dem med træ"stolper" til at holde vægten af det øverste.

og hvorfor ikke bruge mylar / hvid plast på bagsiden også ? eller hvid maling ?

Junior medlem

Jeg har også overvejet at pille skille vægene ned for at få mere lys rundt mellem planterne, men er ræd for at skabet braser under projektet,

ja mylar på bagvægen er nok en god idé, skabet er sådan spondplader der er belagt med sådan noget træ ligene plast, ved at man ganske vist godt kan få maling der kan binde men det koster bare 200kr for en kvart liter, og sort/hvid mylar er 20kr for 200x100 cm :)

forresten kan man godt koble 3 x 250w hps til en Ballast på 250w ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

forresten kan man godt koble 3 x 250w hps til en Ballast på 250w ?

Nej du skal have en ballast til hver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror ikke du skal frygte det braser sammen, hvis du smider en bærende stolpe eller to ind i stedet.. og så et par vinkelbeslag, så burde det være fint.

Junior medlem

tak Duck,

og du har nok ret cake.

tror i mine planter ville kunne klare sig med 2x 250 watt, (altså hvis jeg fjerner vægene self) har nemlig ikke 1200kr til 3 ballaster :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil de sagtens kunne. og hvis det nødvendigt kan du jo bare tilføje en 250 mere senere hvis det er det du brænder for :)

Junior medlem

Wuhuuu Tak for Hjælpen skal nok lige holde jer opdaterede med billeder når jeg når så langt at jeg syntes det er hver at vise frem ;)

Junior medlem

Hej Igen!
kan i Hjælpe mig igen, skal finde ud af hvad jeg skal bruge af kul-filtere,
og om i har gode erfaringer med et bestemt sted. Eller enlig mest bare noget effektivt og billigt! :)

som sagt ville jeg selvfølgelig smide billeder op af projektet som det forløber sig.
(kommer lidt billeder af skabet og de produkter jeg har brugt senere)

Ps. kan jeg undgå andre bruger der henvender sig angående, de billeder som jeg linker skulle uploaded på til (Hvis din hamp). . . istedet
jeg prøver nemlig at lave et sammenhængende topic omkring mit grow der hjemme :)

Titel:
Junior medlem

:D

Senest rettet af Kagepande 07 feb 2012 01:18, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

rettelse af skabet med lidt hjælp fra et par vise Sensei´s (point Cake, Psy)

Billede

Junior medlem

billeder af mine små skunk stiklinger

Billede

Billeder Af min pot plantet den 21jan.

Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er du gået igang med at bygge? Jeg synes du skal lave om på forholdet mellem stiklinge- og blomstringsrum, så det f.eks. hedder 70/135, ellers ender du alligevel med at lave lortet om om et halvt år, fordi du får for lidt plads til dine seedlins/kloner.

Du vil køre 2x 250 watt? Det er (2x250) / (0,7x1,8) = 397 watt/m2, hvilket egentlig virker meget fornuftigt, men jeg ville gå efter flere mindre planter, end de seks du har på tegningen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Hey bubber!

tja bygge og bygge skabet var her da jeg flyttede ind ;)

som vist på billedet er det øverste rum med lysstofrør til Stilkling /(kloner)

Som sagt er det mit første grow, Og jeg kan ikke begynde at planlægge langt frem i tiden da min kontrakt til lejemålet udløber om 3 måneder.

der er der er 8 forskellige skunk planter de sidste 2 er godnok lige plantet (Og ikke femilesid) også har jeg 9 pot planter som kan få lov til at tage det lys min skunk ikke skal bruge. . .

Lige 2 hurtigt spørgsmål:

* nogle af jer der har erfaring med at beskære pot planter flere gange ? og er det vær at beskære de skunk sorter som allerede er klonet med "20 forskellige planter"

*Jeg har Købt mig FloraMicro Og FloraGro til det vegetativ stadige også PH down pulver form.
også skulle jeg gerne få noget perlite hjem her en af dagende, Mangler min Jord så noget ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
3 måneder fra nu? Så har du sga da pænt travlt, hvis du skal nå at blomstre dem færdige og få dem ud af huset :shock:

Du kan beskære lige så tosset du vil, men der skal selvfølgelig være en pointe med det. Jeg topper ikke mine indendørs planter, men trimmer rigeligt væk nedefra når de har været i blomst et par uger.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Det er noget pis. . . jeg satte planterne i blomst da de var ca 8 uger gamle men nok ca. 60-70 cm højre udover de 2 pot planter som målte ca. 120cm har lige høstet den ene da den så ud somom den ikke tog imod vand længere og var begynd sin tørrings proces af sig selv.

har haft mange problemer med at planterne smider blade(gule blade ofc.) men skyldes dette overvanding eller forhøj gødning ? vander planterne ca. 1 gang dagligt med ca. 1 dl. vand med Flora gødning blanding (10liter med 3 ml grow 6ml micro og 9 ml bloom, har dog reduceret til halvdelen af gødningen da jeg frygtede dette var problemet.

kan nogle af jer vise folk give lidt guidens :)

forresten så uploader jeg billeder af growet fra start til slut når jeg høster :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]