Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
min kat er ude 5-6 timer om dagen, så det er ikke af kedsomhed, at den elsker at sove i et tæt røgfyldt værelse :D, skal lige siges jeg aldrig ryger smøger indendørs. er enig i man ikke skal holde kat, hvis den ikke har mulighed for at komme ud mindst én gang om dagen.

Du er godt nok ikke for klog at høre på.
Måske kan din kat lide at sove på dit værelse fordi dig og dine venner er der, og i kæler med den og det finder den trygt og rart ? røgen tror jeg sagtens den kunne ha undværet...hvad i alverden for dig/jer il at tro at katten nyder røgen ? eller rusen ? ja så er man sgu da et primitivt fæ !

Admin
Brugeravatar

Sagen om "katte-fjolset" er da hykleri af værste skuffe. Hvis folk oprigtigt mener, det er så forkert, burde de leve i stenalderen, være vegetarer og ikke holde husdyr. Masser af dyr mishandles hver dag, fordi vi skal ha fødevarer, ny medicin og holde kæledyr i fangenskab. Jeg siger ikke, "katte-fjolset" handler rigtigt. Men hykleriet i forbindelse med den sag er da til at brække sig over. Hvis man spiser kød, benytter sig af medicin eller i det hele taget bare betaler skat, er man med til at støtte mishandling af dyr. Jeg synes, folk burde se tingene i et lidt større perspektiv.

-Jimmy Carter

Medlem

Den plejer som regl heller ikke at ligge inde ved mig ( vil helst ligge i fred og ro ) men når der så bliver fyret op og der går en smule røg gennem dørsprækken så er den der med det samme. Ligesom der pointen ligger din store klaphat.

Medlem

til Tricome..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis det endeligt skulle vise sig at katten rent faktisk er blevet afhængig af cannabis, (hvilket jeg finder en anelse usandsynligt) eller at du føler mistanke til at den er tiltrukket af røgen, burde du være en ordenlig og fornuftig katte ejer, og holde den væk, istedet for at finde det underholdende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sagen om "katte-fjolset" er da hykleri af værste skuffe. Hvis folk oprigtigt mener, det er så forkert, burde de leve i stenalderen, være vegetarer og ikke holde husdyr. Masser af dyr mishandles hver dag, fordi vi skal ha fødevarer, ny medicin og holde kæledyr i fangenskab. Jeg siger ikke, "katte-fjolset" handler rigtigt. Men hykleriet i forbindelse med den sag er da til at brække sig over. Hvis man spiser kød, benytter sig af medicin eller i det hele taget bare betaler skat, er man med til at støtte mishandling af dyr. Jeg synes, folk burde se tingene i et lidt større perspektiv.

Forskellen ligger vel i, at i dine eksempler, er det en nødvendighed for vores overlevelse/udvikling.. Det kan samme kan ikke siges om bongmeisteren der ryger katten skæv, det gør han bare for underholdningens skyld. Men er enig i at der er meget hype i det, det er sager som disse der tager al opmærksomheden fra de rigtige problemer her i verden

Dedikeret medlem

Aaaah, i alle disse tilfælde bestræber man (læs: de fleste) sig på at behandle sine nyttedyr så godt som muligt, og at slagte/aflive dem så humant så muligt.. Din retorik svare jo lidt til at "Fordi mennesker bliver dræbt i væbnede konflikter hver dag, er det legitimt for mig at gå ud på gaden og dræbe folk for sjov" - selvom det selvfølgelig er et overdrevet eksempel. I både dine og mit eksempel er der jo en grund til at det finder sted - hvorimod at tvinge en kat til at inhalere røg, eller generelt behandle dyr/mennesker dårligt (eller dræbe) blot fordi man har lyst, aldrig vil kunne være acceptabelt.
For mig at se vil det altid være tanken bag handlingen der er den væsentligste, ofte er de mere brutale ting nyttedyr bliver udsat for et eksempel på nødvendighed og ikke fordi de folk der udføre handlingen synes det er sjovt eller optimalt.

Nu det hele alligevel blev lidt off topic, vil jeg da tilføje at jeg ikke ser noget forkert i en indekat - såfremt den aldrig har været ude i sit liv.. Der er endda katte (og hunde) racer der er så avlede på at de knapt kan fungere udenfor alligevel.
Hvis det endeligt skulle vise sig at katten rent faktisk er blevet afhængig af cannabis, (hvilket jeg finder en anelse usandsynligt) eller at du føler mistanke til at den er tiltrukket af røgen, burde du være en ordenlig og fornuftig katte ejer, og holde den væk, istedet for at finde det underholdende.

Hvorfor burde man det? Fordi det er din mening? Ligesåvel som at du kan finde nydelse i cannabis, ved du da ikke om katten den kan. Det er da det ultimative hykleri at nægte din kat noget som du (formodentligt, udfra scenariet) selv indtager jævnligt. Så længe det er dens eget valg og ikke et spørgsmål om at den lokkes eller opdrages til det, er det vel ikke mere forkert end at købe alverdens syntetisk katte legetøj den kan tygge i og æde små stykker af.. Hvis vi endeligt skal være katte-helse-freaks. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg synes at vi skal blande bongkatte billedet udenfor. Det bringer en masse negativ stemning på bordet, jeg ser nok til det billede i på facebook og har egentlig givet op i debatten.

Nok med det! Min egen kat er ofte meget interesseret i min taske, hvis der ligger noget pot/skunk i den. Hvorvidt den har været skæv før kan jeg ikke huske, men det skulle ikke undre mig at nogen har prøvet at ryge den skæv.
En metode (ikke afprøvet) til at lade katten vælge selv er at puste røgen samme sted hele tiden, katten vil være smart nok til at gå hen til røgen, hvis den vil have del i det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Brød
Kan jo også være den kan lide lugten?

@Imp
styr dig din ærkeveganer. Du tager den lidt for langt ud ved at nævne skat- come on, så kan du også sige, du bekæmper dyremishandling ved at ryge dig til en ordentlig kræftsvulst, og bruge af skattekronerne til behandling på trods af du formentlig aldrig kommer til at yde til samfundet igen.

Admin
Brugeravatar

Indrømmet, jeg satte det måske lidt på en spids :)

Men det var mest for at understrege min pointe. Jeg kan ikke forstå, at der er så stort røre over den sag, når der sker så meget andet forfærdeligt i verden. Så er "katte-fjolset" vel et af vores mindre problemer. Som sagt synes jeg heller ikke, det er okay, hvad "katte-fjolset" laver. Men jeg kan ikke forstå, der skal gøres et kæmpe nummer ud af det i avisen og på facebook. Det er ude af proportioner.

Citat:
styr dig din ærkeveganer

:D
Jeg spiser vist mere kød end gennemsnittet. Jeg har ikke noget problem med at dyr skal leve under dårlige forhold, for at jeg kan få en stor, rød bøf.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

@Brød
Kan jo også være den kan lide lugten?

Så vidt jeg er bekendt skulle katte være ganske forfærdelige til spise af hamp planter, hvis de får muligheden for det. Så det er nok ikke helt skævt (høhø)..
Imp skrev:
Som sagt synes jeg heller ikke, det er okay, hvad "katte-fjolset" laver. Men jeg kan ikke forstå, der skal gøres et kæmpe nummer ud af det i avisen og på facebook. Det er ude af proportioner.

Er det ikke standard at folk går helt amok over situationer hvor folk formålsløst mishandler dyr? Jeg er da også ganske enig med dem, men der skal måske liidt mere til at "få mit pis i kog" så at sige. :)

Medlem
Brugeravatar

Håber sandelig ikke folk er sådan nogle fjolser at de puster røgen i hovedet på deres dyr.
Sådan noget svineri!.

HØRT !
jeg har desværre set mange primitive hashrygere uden alt for meget indhold i livet, prøve at ryge deres dyr skæve under tvang, jeg prøver altid at forklare dem hvilket svineri det er, og at det muligvis er en forgiftning man giver dyrret, frem for en behagelig rus.

Folk der bevist påvirker sine dyr i det ene eller andet, burde anmeldes for dyreplageri
og have sig en tæt omgang prygl.

Har desværre også en bekendt som har gjort dette. Jeg har sagt har skal lade være og sagt det er fucked. Jeg har dog ikke anmeldt ham. Men jeg er helt enig i at det ikke er forsvarligt at ryge sine dyr skæve. De har en hel anden hjernekonstruktion end vores, at tro de får samme virkning er idiotisk.

Medlem

En af mine venner havde engang en schæferhund den var vild med pot,den åd en god del af de planter vi havde lagt til tørre i garagen og den var helt vild når vi røg i haven.Den så ud til at nyde det så jeg tror godt at dyr kan få en god rus af cannabis de skal selvfølgelig bare ikke tvinges til det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]