Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

@Blackiechan
Jeg har haft mine mistanker, og bare det at du kan se det på billederne, giver mig en idé om at det måske var på tide :D
Det er ærligt talt pengepungen der har holdt mig fra, at gå ud og købe nødvendighederne. Jeg må se om ikke jeg kan få et lift, til en genbrugsplads - gratis er en pris jeg kan forholde mig til! Tak for hjælpen.

Medlem
Brugeravatar

__Update.

Alting går forsat sin stille gang, planterne hygger sig lader det til. Nye grene med blade, dukker så småt op over alt. Idag da jeg tjekkede til damerne (believe, and it wil come to be), hang de ret meget med bladene. Jeg gav dem så rent vand, ca. en liter til deling, samt hævede lampen en 5-10 cm. Nu ser de fine ud igen, lampen er rykket tilbage og de er lige røget i mørkeperiode. Derfor kan jeg desværre ikke tilbyde jer dugfriske billeder, men i skal jo have noget at se på! Så her er der lige et par billeder fra igår aftes..
Billede
Billede
Billede

Det kan ske at jeg uploader et par friske billeder efter lampen tænder igen (22), indtil da; hav det dejligt :smokin

- Jay

Junior medlem

det var ikke kun ud fra billederne det var også fordi jeg har stortset samme setup, og startede stortset samme tid og mine var rootbound da jeg transplantede her for en uges tid siden. Udover det ville jeg lige anbefale et par grow film jeg selv synes er rigtig gode (skal siges at jeg ser alt hvad jeg kan finde om det) Ultimate grow 1,2 og 3 med Jorge Cervantes og grow like a pro with nico escondido og ready set grow 1 og 2. Alle sammen på youtube eller under google videos. Håber det kan bruges hvis du ikke allerede har set dem

Vh

Medlem
Brugeravatar

Ser skide godt ud :) Følger lidt med på sidelinjen da jeg selv skal til at have et skabsgrow til at køre ;) Kommer fra kun at have plantet udendørs, så det skal nok blive spændende!

Medlem
Brugeravatar

@Blackiechan
Okay, men jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogle rødder i bunden af potterne, men jeg har ikke lige hevet dem op for at se efter. Jeg regner med at have jord og leca sten inden slutningen af ugen, så der bliver de nok omplantet. De skal vel nok lige klare den et par dage, tror du ikk? :)

@Nof
Tak skal du have. Håber du finder noget du kan bruge i hvertfald, held og lykke til dit kommende grow :wink:

Junior medlem

Okay jo det er helt fint.. husk at skylle leca stene inden brug da de er fyldt med snavs.. og transplant så det passer med at når du er færdig skal de "sove" så de har hele natten til at komme sig igen og giv dem evt lidt mindre eller filteret lys i et par dage

Medlem
Brugeravatar

@Blackiechan
Alright, tak for hjælpen.

___Update

Jeg går og venter på at jeg får muligheden for, at få købt ind, til at ompotte planterne. Regner med at få købt ind enten imorgen eller fredag. Imidlertid ser jeg ikke den vildt store udvikling fra planterne, højst sandsynligt fordi at planter altså _er_ rootbound. Jeg har også lagt mærke til at enkelte planter har fået et par gule blade, det er alle sammen nedre blade, og jeg er ikke sikker på hvad det skyldes. Måske får de simpelthen bare ikke lys nok, og dør? I følge CF guiden kan jeg læse mig til 3 mulige årsager:
1: Overvanding (virker ikke realistisk, men skal nu alligevel lige nævnes)
2: Varme stress (enkelte fritstående gul/brune pletter)
3: Nitrogen mangel (starter med de ældste blade, bliver først bleg-grønne og gulner så helt jævnt
Hvis i vil være så venlige at hjælpe mig med at stille en diagnose, ville jeg være taknemmelig.
Billede
Billede

Og lidt almindelige billeder..
Billede
Billede
Billede

- Jay

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Bare pil de blade af, der kommer masser af nye. Jeg ender altid med at have trimmet alle blade og sideskud af den nederste halvtel af mine planter, når de kommer i blomst. SoG, ~20 planter på 1.2 m2, omkring 50 cm høje ved høst. Det er kun den øverste halvdel der får ordentligt lys, og de buds der kommer i bunden bliver ikke rigtig til noget, så af med den og lad planten fokusere på der hvor du får noget ud af dem. Når bladet bliver gult på den måde er det fordi planten hiver næringen ud af bladet. Du kan godt vente med at pille det af indtil det er helt visnet hen, men det betyder nok ikke noget for udbyttet i sidste ende om du gør det idag eller næste uge.

Hvor længe har du tænkt dig at vegge dem? Har du overvejet at tage kloner umidlbart inden du blomsterer dem? Klonerne kan du have under en stor sparepære eller et par lysstofrør og så har du næste generation klar.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

@Bubber
Tak for det.
Jeg regner med at vegge dem omkring en uges tid endnu, måske 10 dage, før jeg sætter dem i blomst. Jeg regner med at tage kloner på dem, men jeg havde tænkt mig at vente til senest muligt. Jeg ved nemlig ikke hvor jeg skal gøre af dem, mens denne generation vokser færdig. Jeg ved heller ikke hvor lang tid det tager, Seedsman skriver 9-10 uger, men hvad tror du?
Jeg havde tænkt mig noget i stil med en DWC bubbler, i to flyttekasser (sat sammen, ovenpå hinanden), med 1x30W/2x20W sparepærer og en computerblæser. Muligvis en sjat hvid maling, hvis jeg kan finde noget give-away. Jeg skal trodsalt kun bruge 9 gode kloner til mit næste kvindekloster, derfor satser jeg ikke på at skulle lave det store projekt ud af kloningen, i denne omgang. Any thoughts?

__ Update!

Jeg har ligget på den lade side, i know - i'm sorry. Det har bare gjort ondt at se dem stå i de der alt for små potter, men jeg fik endelig gjort noget ved det i forgårs. Lørdag og søndag synes jeg næsten ikke der var nogen forandring at spore, det var som om de bare ventede på at få mere plads. Blomsterjord med omtrent 25% lecasten, et ca. 5 cm. lag af leca i bunden som dræn, og så var de glade damer, pludselig i nye betræk. Det ku' de godt lide.

Her to tilfældige planters upskirt billeder, fra mandag
Billede
Billede
Rootbound, ya think??
Sådan så de så ud i løbet af ompotningen, som i kan se så hænger en anelse. Jeg tror det er min ivrige hang til at ville slukke deres nitrogen-tørst, og dermed måske har overgødet (og -vandet) en smule.
Billede
Her er de så alle sammen færdige, og skal til at sove.
Billede
Mandag aften
Billede
Og sådan her så de så ud i eftermiddags, guderne være lovet :)
Billede
Billede
Kunne det her være preflowers?
Billede

- Jay

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
planten på det sidste billede vil jeg satse på værende en hun :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg var 99,9% sikker - thank you :D

Går ud fra at jeg skal på jagt med kameraet om lidt og lede efter flere lækre pollenfangere!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis jeg var dig ville jeg hellere finde saksen frem for at klippe hannerne i stykker når du spotter dem ;)

Medlem
Brugeravatar

Feminised seeds & faith - håber på ikke at se nogle hanner i flokken...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nå så trækker jeg ydmygt min kommentar tilbage :(
men stadig hold saksen klar, der kan sagtens være en herma iblandt når det er femi :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg holder den i bæltehylstret, locked'n'loaded, bare hvis nu ;)

Medlem
Brugeravatar

___Update!

Alt lader til at gå fint, de brokker sig ikke over gødning længere, vanding er blevet en del nemmere og størrelsen er helt absurd. De fik højeste dosis grow gødning sidste vanding, og de lader til at labbe det i sig - nu er mit problem bare mangel på gødning haha. Men jeg regner med at sætte dem i blomst meget snart, der er bare én ting jeg lige vil ordne først; kloner. Er det ikke et fint tidspunkt at klone fra dem nu? En anden ting jeg undrer mig lidt over er, hvor mange kloner kan jeg tage fra hver plante?

Fotoserie over de sidste par dages udvikling. WARNING: Drooling may occur! :D
Billede
Billede
Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det ser godt ud. Du skal ikke vegge dem meget længere, for de vokser også de første stykke tid de er i blomst.

DWC boblere er så vidt jeg har forstået til hele plantens livscyklus fra klon til slut og ikke kun til at roote kloner i. Jeg bruger et lille minidrivhus, jiffypots og rodhormon, altsammen fra den lokale planteskole. Low tech, billigt og meget pålideligt. En sparepære over og så sprayer du dem med vand morgen og aften.Tag omkring 12 kloner og vælg de bedste ud. Kloner fra bunden er mest træede og nemmest at få til at lykkes. Og de er de skud der er mest fornuftige at fjerne.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hvis jeg var dig, ville jeg lave noget LST på dem nu, give dem noget tid til at tilpasse sig og så smide dem i bloms, på den måde bliver lyset bedre udnyttet og din høst bliver større.

Medlem
Brugeravatar

@Bubber
Jeg tror jeg vil gøre som du foreslår, det virker som om det vil være billigere. Det var slet ikke meningen at de skulle vegge så lang tid, men shit happens - forhåbentlig forøger det bare mit yield lidt :)

@SteeLx^
Jeg ville gerne lave noget LST, men jeg vil egentlig hellere lave et helt "normalt" grow, som mit første. Bare for at lære langsomt, og grundigt, kan man vel sige. Men det ville klart have været en mulighed.

___Update

De runder nu, lige omkring 50 cm hver, og trænger vist rimelig meget til at komme i blomst. Jeg har besluttet mig for at tage omkring 12 kloner, men jeg mangler at købe ind til det. Håber på at det bliver gjort imorgen eller dagen efter. De lader til at have det godt, de fik endnu en omgang gødning forleden dag og alting er som det skal.

Jeg ville gerne stille et spørgsmål, til den der nu kan besvare det. Når jeg tager klonerne på mine planter (lige inden mørkeperioden), kan jeg så også skifte til HPS pæren, ved samme lejlighed? Eller bliver det for meget stress, på én gang? Det jeg mener er; MH til HPS = stress + tage kloner = stress. Og jeg synes at læst noget med at det tager planten næsten en uge bare for at komme over lysstresset, ved pæreskift? På forhånd tak for hjælpen.

I forgårs
Billede
Idag
Billede
Billede

- Jay

Junior medlem

Ser sku godt ud :)

Hva er det for nogle frø du har brugt?
Jeg startede selv for 9. dage siden med kabala frø. De ligner utrolig meget dine og er vokset lige så hurtigt, jeg bruger dog 600w hps

Ser frem til at se flere billeder :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]