Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Go' søndag aften.

Jeg har brugt den sidste times tid på at undersøge nettet for svar på et spørgsmål, som jeg synes mange vælger at undlade i snakken når vi taler om hash og cannabis generelt; tilsætningsstoffer og urenheder.

Som de fleste nok ved, er dette ofte et problem med pulver stoffer som coke, amf., mdma (især piller) osv. osv.. Det er ofte tilsætningsstoffer og andre urenheder som får skylden, når personer bliver syge eller ligefrem dør af stoffet.

Hvad jeg dog ikke hører så meget om, er hvor udbredt det er at tilsætte "cutting"-stoffer i hash såvel som cannabis (pot/skunk). Dette gøres ofte sådan at dealeren kan tjene flere penge, og des flere mellemmænd, desto mere urent plejer stoffet at blive. Grunden til at jeg spørger er, at jeg de sidste to gange jeg har købt skunk her i aarhus, har fået hovedpine som følge af at have røget. Der kan selvfølgelig være en masse andre årsager til det, men det fik mig alligevel til at tænke; cutter dealere hash og cannabis op her i danmark? Og i så fald med hvad, og hvor ofte sker? Er der lavet nogen undersøgelser omkring det? Og hvad er Psychedelia.dks oplevelser med det?

P.s., jeg er allerede godt i gang med en pause fra cannabis; så undgår vi 10 indlæg med folks råd ;)

Medlem
Brugeravatar

http://www.gritweed.co.uk/

Medlem
Brugeravatar

http://www.gritweed.co.uk/

Fedt. Du skulle vel aldrig vide det er udbredt i danmark?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener, at jeg hørte noget om det. Nogle havde set noget lignende i Aarhus. Ellers var det noget med, at de sprayede deres skunk, så det skinnede mere. Under alle omstændigheder ville jeg bede om smagsprøve først og så måske købe for et par hundrede mere, hvis du har dårlig erfaring med den dealer.
Eller finde en du kan stole på. Så det findes og også i Danmark, men jeg har aldrig stødt på det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

jeg ved ikke rigtigt om det er så udbredt. eftersom det bliver mere udbredt at folk vil have bedre ryger. før kunne de fleste sagtens nøjes med en standart og der var mere af det på markedet men idag er der ikk så mange der vil ryge det mere men vil have noget bedre af den årsag det er renere og det har resulteret i at det meste hash idag er såkaldt ryger altså renere hash .
men med hensyn til din hovedpine kunne det også skyldes at det ikke er tørret ordentligt jeg for selv tit hovedpine hvis der er meget klorofyl i altså hvis det er meget grønt

Medlem

Hvis man støder på nogle som sælger lorte skunk og det er fysisk muligt vil jeg opfordrer til at give vedkommende en røvfuld!

Men generelt tror jeg at cannabis er så let tilgængeligt i DK at det ikke kan betale sig at proppe en masse lort i.
Selvfølgelig er den der hårde standard der fås i jylland sikkert fyldt med plastik og andet lort. Men ellers tror jeg ikke at hashen er specielt uren.

Medlem

Hvis man støder på nogle som sælger lorte skunk og det er fysisk muligt vil jeg opfordrer til at give vedkommende en røvfuld!

Men generelt tror jeg at cannabis er så let tilgængeligt i DK at det ikke kan betale sig at proppe en masse lort i.
Selvfølgelig er den der hårde standard der fås i jylland sikkert fyldt med plastik og andet lort. Men ellers tror jeg ikke at hashen er specielt uren.

lige præcis

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor tror du ikke at hashen er specielt uren? Selvfølgelig er den uren hvis de ikke er ren thc du ryger. Det siger lidt sig selv. Du eller nogen anden har ikke en kinamands chance for at vide hvad der proppet i den hash du ryger. Dyrk dit eget så ved du hvad du har med at gøre :-)

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor tror du ikke at hashen er specielt uren? Selvfølgelig er den uren hvis de ikke er ren thc du ryger. Det siger lidt sig selv. Du eller nogen anden har ikke en kinamands chance for at vide hvad der proppet i den hash du ryger. Dyrk dit eget så ved du hvad du har med at gøre :-)

Nu er det jo ikke sådan at en høst har/kan have THC på 100%, cannabis er mere end THC. Mig bekendt er median værdien ca på 10-15% og den maksimale THC ligger på de 22-23%

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
www.dinmor.dk --> et eller andet sted i dette program, viser de hvordan de laver "primo" hash i Marokko, inden det bliver presset. Ved ikke om det kan kaste lidt lys over sagen, men værsgo folkens :). Hvis det her er imod reglerne på sitet, kan programmet findes andre steder på nettet > søg på "dinmor.dk" så burde der komme lidt frem! :)

Medlem

Læs det med fed.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Får ofte hovedpine hvis det er under 90'er (er det egentlig ikke bare en form for index?). Skunk eller hash doesn't matter. Jeg har også hørt den med glas?spray. Og som SWIM skriver; vist nok i Århus området, men hæng mig ikke op på det - mener der er en tråd om det herinde.

Medlem

Får ofte hovedpine hvis det er under 90'er (er det egentlig ikke bare en form for index?). Skunk eller hash doesn't matter. Jeg har også hørt den med glas?spray. Og som SWIM skriver; vist nok i Århus området, men hæng mig ikke op på det - mener der er en tråd om det herinde.

90'er kommer sjovt nok af at den skulle koste 90/g.
Det samme gælder 80'er osv.

Men man kan vel godt kalde det en form for index, selvom det svinger meget. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
SWIM har hørt om et par stykker der har blandet Sukker i deres Hash og smidt på deres topskud for at de så bedre ud.
de havde vidst også fået nogle smæk efter.
så der jo også at spytte i sin hash (håndgejlning) men det er jo ikke rigtig giftig??

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik også altid hovedpine af skunk fra Aarhus. Min erfaring er, at dem der leverer ofte tager røven på dig i Aarhus

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Har aldrig haft problemer med skunk fra århus. men det har aldrig været det stærkeste jeghar fået derfra

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København <3
Jeg mener, at jeg hørte noget om det. Nogle havde set noget lignende i Aarhus. Ellers var det noget med, at de sprayede deres skunk, så det skinnede mere.

Citat:
'Grit Weed' has become the colloquial name for a general form of contaminated herbal cannabis that has been treated with a variety of unknown sand / grit like substances which appear to have been added to the plant prior to harvest in order to increase the weight of the plant’s yield.

Der er mange teorier. Disse to har jeg også hørt før. Har også hørt at man vendte vådskunk i sukker og/eller pulveriseret glas, for at snyde køberen til at tro at det er trikomer og selvfølgelig så det vejer mere. Dette ville man selvfølgelig kunne se med en lup, men det er jo sjældent man tager sådan en med på indkøb.

Omkring hash har jeg hørt rygter omkring at det sku være cuttet op med alt fra rottegift i Kashmir til bildæk i Afghaner. I gode Afghanere skulle der efter sigende være blandet opium i, da det er så stor en exportvare i Afghanistan at det er billigere end cannabis trikomer og samtidig "slår hårdt".

Jeg tror ikke engang at dealerne ved hvad fanden der er blandet i det importhash de sælger. Spørgsmålet er om de så selv blander yderligere gøgl i og i så fald hvad de blander i? Og hvad der kunne være i i forvejen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg har engang lavet nogle småkager, hvor jeg opløste hashen i fedt og vand. Der kom et ufattelig klamt lag af noget gråt stads imellem fedtlaget og vandlaget.
Er der nogen som kan kaste lys på hvad dette grå lag kan være? For det så ikke særlig lækkert ud at hverken ryge eller spise.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
jeg tror pålægger de danske pushere mere intelligens end de har.
de store dealere står ikke selv og blander ting og sager i.
de sælger lortet dyrere så er de penge jo nemt tjent ind.

Junior medlem

Brød, jeg kender det godt, der kommer sådan et lag med noget grums når man laver hampesmør. Jeg gik ud fra det måtte være plantemateriale der ikke opløses, men jeg er ikke sikker :) Hvorfor opløse hash i fedt OG vand?
:joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]