Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er nu kommet på den ide at jeg skal have en bong :D
hvordan ser en god bong ud ? hvor høj skal den være ?

og hvordan laver man bong mix og er det lige meget om man ryger billig tjald altså noget til 30 kroner eller er det bedre og købe det dyre :-)?

Mvh nybegynderen :-)

Medlem

På bong kan man godt ryge det billige tjald, hvorimod det er lidt problematisk i en joint. Men jeg vil nok anbefale at ryge noget lidt bedre hash, end det til 30 kr.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København <3
En god bong: Der er mange faktorer der spilles ind. Vil du ha en slammer? En spritkølet? En akryl? Bambus? Glas?

Jeg har en 60 cm WeedStar som jeg er glad for, men det er også en bong oppe i det lidt dyrere prisleje. Men sådan en kan anbefales!
Jeg har også en lille "lomme-bong" - men det er ikke noget at råbe hurra for (tilgængel rimelig sjovt).
... Tror lidt at en bong er en rygers "stolthed" (som et hvis organ) og tror det bare er "sejt" at have en kæmpe en.

Man KAN ryge det billige tjald - men ligesom i joints, er det bare dejligere med noget god ryger. Både for smagen og skæverten. Har også erfaret at ren skunk er rigtig dejligt på min slammer.

For at lave et bongmix, skal du riste tobakken meget grundigt, på en pande eller i sølvpapir - nol ca. det halve af hvad du ville bruge i en joint i.

OBS: Hvis du køber dig en af glas, så husk at du engang imellem skal rense den med sprit og salt - ellers bliver den for klam...

Go ryger :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ModerJordsElsker:
Snakker du om denne her bong? Den virker relativt billig efter min mening. http://dinmor.dk

(En bong er ikke ulovlig, så håber at jeg er tilladt at linke det herinde)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København <3
Nej, Min er en bredere model (lmtd. edt.) med ashcatcher :joint:

Junior medlem

hvordan tror i den her er http://www.dinmor.dk :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
hvordan tror i den her er CENSUR

Jeg ville tage en 50cm WeedStar til samme pris derinde. Den du linker til har vist ikke sliphul og det er super irriterende synes jeg. Og så kan jeg ikke lide den gummifod der (på et tidspunkt begynder den at lække)

Junior medlem
Brugeravatar

Efter min mening er det at ryge bong meget mere slidt end det er at ryge joints :) du bliv mere dosk og fraværende af at ryge bong på dagligt plan :)

ModerJordsElsker:
Snakker du om denne her bong? Den virker relativt billig efter min mening.

(En bong er ikke ulovlig, så håber at jeg er tilladt at linke det herinde)

En bong er lovlig, men dit link er ikke :) du må ikke linke til forhandler links herinde

FIND BILLEDET OG LINK TIL DET ISTEDET SÅ DET IKKE ER FORHANDLERSIDEN I KOMMER IND PÅ!

Medlem

IMO så skal bongen have en hvis størrelse, for at den er behagelig at ryge på - ellers bliver røgen simpelthen for varm. Hvis du er villig til at ofre en slat, så kig efter en kølet (sprit, is). Du kan selvfølgelig også bare sørge for altid at have isterninger i fryseren :D
Dem du linker til skulle kunne gøre det, men som Voldsomt skriver: Ingen forhandlerlinks!

Derudover vil jeg også mene, at du skal kigge efter en med sliphul, selvom du kan få samme effekt ved at tage hovedet af, mens du suger.
Hvad angår kvali af rygeren, så er det altid bedst at gå efter den bedste kvali og så nolle mindre i, men for at få et godt fedtet mix, skal der alligevel bruges en god mængde nol, så noget 80'er og op synes jeg er passende; så bliver man heller ikke helt ødelagt efter hvert sug.

Rist dine smøger grundigt og nol nogle store klumper (hvis 80'er skal du bruge mellem 0,3 og 0,5 g pr. smøg), lav en sølvpapirsskål og rist tobak og nol til det begynder at ryge, smid mixet ud på et stykke papir og tryk det sammen med fingerene. Hvis mixet ikke er jævnt nok, rister du det lidt mere. Hvis det ikke kan sidde fast på hovedet, skal du overveje at komme mere nol i.

Men husk, som Voldsomt skriver: Ryger du bong dagligt, så laver du ikke andet! Man bliver simpelthen så basket og det tager alt for kort tid at blive skæv.
Derudover begynder det rum, du ryger i, hurtigt at lugte meget specielt - men det finder du ud af :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Rist dine smøger grundigt og nol nogle store klumper (hvis 80'er skal du bruge mellem 0,3 og 0,5 g pr. smøg), lav en sølvpapirsskål og rist tobak og nol til det begynder at ryge, smid mixet ud på et stykke papir og tryk det sammen med fingerene. Hvis mixet ikke er jævnt nok, rister du det lidt mere. Hvis det ikke kan sidde fast på hovedet, skal du overveje at komme mere nol i.

Man kan også ryge hash på bong uden tobak! Nulr hashen ud på en rist og sæt flammen til stille og roligt. Det smager bedre, man behøver ikke at have så meget røg ned i lungerne og man får ikke svimmelhed og kvalme af nikotinen.

Junior medlem

kan også se jeg har linket til den forkerte

http://dinmor.dk hvad siger i til den

Medlem
Brugeravatar

Bongrygning af skod hash = Fuuuucked lunger.

Det er altid bedst at købe god hash. Det kan sagtens betale sig da du jo skal ryge mindre for at blive skæv.

Junior medlem

det kan du have ret i :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Fjern de links folkens og se af at få læst op på reglementet! Det gælder også billeder med url'en som watermark.. Forhelved da..

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ingen forhandlerlinks folkens! Og heller ingen billeder af links til forhandlere...

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har selv gode erfaringer med en helt normal halv-meter bong lavet af glas :) Men ligesom med joints er det jo smag og behag der spiller en stor rolle i bong valget :) Ryg på en bong du finder god er mit bedste bud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Ingen forhandlerlinks folkens! Og heller ingen billeder af links til forhandlere...

My bad - Havde sku ikke lige spekuleret i der var vandmærke. Sorry

Junior medlem

Jeg foretrækker klart bong uden slammer/sliphul. De er oftest ikke store nok, og du kan slamme hovedet langt bedre ved at rive downstemmen op - det gøres også ret let med en ren glasbong.
Weedstar er et middelmådigt mærke (Ikke særlig høj kvalitet på glasset og produceret i Kina). Jeg vil langt hellere anbefale Ehle, G-Spot eller Roor hvis du har råd til det. Udover det er glasbong klart det bedste, da plastik eller træ absorbere noget af røgen og gør den klam at ryge på efter første brug - ligegyldigt hvor meget du renser den.
Kan også anbefale dig hashbeans videoer på youtube hvis bongrygning generelt interesseret dig :)

Medlem
Brugeravatar

Det er en rigtig god idé at købe en bong da man bliver mere basked af det

Junior medlem

Nå update..
nu har vi haft bongen i en uge snart og den har været på bordet et par gange :D
vi har allerede haft nogen gode oplevelser med den

go ryger!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]