Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
hej. jeg står i den situation at jeg har fået noget tramadol hos min læge pga smerter, jeg har spist 300 mg , jeg får også 200 mg Seroquel som jeg skal indtage hver aften lige inden sengetid. men jeg er kommet lidt i tvivl om det er en god ide at indtage det i dag efter jeg har taget tramadol også ?`håber på et svar inden sengetid :) på forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Hvorfor spurgte du ikke din læge om det......?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fordi at jeg først kom til at tænke på det senere?

Medlem

Tvivler desværre på at der er en læge at finde på det her board.. Ring derned og hør

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Håber du fandt ud af det, man kan altid ringe til vagtlægen og høre.

Til andre der skulle være i tvivl:
Midlet må ikke bruges, hvis man samtidig bruger visse typer lægemidler, heriblandt visse midler mod HIV (proteasehæmmere), visse antibiotika (clarithromycin og erythromycin) samt visse midler mod svamp.
Seroquel® kan nedsætte virkningen af levodopa (middel mod Parkinsons sygdom). Epilepsimidler (carbamazepin og phenytoin) nedsætter virkningen af Seroquel®.

Jeg tvivler dog på at det er en god idé at blande de to da begge virker sløvende.

Ring altid til lægen/vagtlægen/giftlinien, det er ikke sikkert nok at satse på hvad folk på internettet siger - og selv hvis de påstår at de er læge, så kan det være hvilken som helst psykopat der sidder bag tastaturet. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til Opiaden - der behøves da heller ikke være en læge til stede for at der er nogen der kan svare på det?
det lyder lidt som om Boardet her er blevet noget mere useriøs siden for nogen måneder siden da jeg brugte det,
men sådan går det jo når Psychedelia.dk's crew ikke vil ansætte de rigtige personer der kan finde ud af at rydde op :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Din læge burde selvfølgelig ha styr på hvad du får og mulige interaktioner, men det kan man ikke være sikker på. Jeg synes det er fint du spørger her, men idéen om at ringe til vagtlægen for at få råd er altid god.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

at min læge burde fortælle mig hvordan og hvorledes det kan vi sagtens blive enige om, meen med det system der er hos de danske læger så er canchen for det jo ikke så stor :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det vildeste er den kampagne de kører lige nu, hvor de opfordrer til, at man tager en ven eller et familiemedlem med til lægen eller på hospitalet. Hold da kæft en falliterklæring.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
hej. jeg står i den situation at jeg har fået noget tramadol hos min læge pga smerter, jeg har spist 300 mg , jeg får også 200 mg Seroquel som jeg skal indtage hver aften lige inden sengetid. men jeg er kommet lidt i tvivl om det er en god ide at indtage det i dag efter jeg har taget tramadol også ?`håber på et svar inden sengetid :) på forhånd tak

hvis din læge er pålidelig så vil han fortælle dig om der er en risiko ved at blande med andet medicin, ellers så står det vel i 'forbrugsvejledningen' eller hvad den hedder..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]