Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hampesmør
Medlem

Står og skal til en indflytterfest, og vil lave en lille overraskelse i form af lidt hashkage.

Der står jeg skal bruge hampesmør i opskriften, og efter hvad jeg kan læse mig frem til på nettet skal man bruge pot eller skunk. Så tænkte på: Kan man bruge alm. hash/pollenryger? Kan man evt lave en kombi af hash og skunk? Og hvordan laver man hampesmøren?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ja, brug bare hash. Du smelter smøret ved lav/mellem varme og opløser hashen deri. Det skal have lidt varme, så varm det igennem :)

Medlem

Hvor meget smør pr g hash?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1 g hash til 50 g smør plejer jeg at bruge.. Men det er ikke noget du skal tage så nøje. Men kør efter rigeligt smør, så er du på den sikre side...

(Baudelaire 1860).

Medlem

Har bare læst forskellige steder at man skal bruge 2-400 g pot, eller 25-50 g topskud til 500 g smør?
Hvordan kan det være man skal bruge så lidt hash så?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Afhængigt af hvor godt dit hash er, så kan man beregne mellem 0,2 og 0,5 g pr. person... Det kan du så gange op...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
har bagt hash kage med 3.5 gr god ryger til 250 gr smør og der var nok til at 15-20 ku blive skæve. bare husk på at der går mellem 30-45 min. før virkningen rammer så ikke du pludseligt har spist alt for meget :) desuden har jeg hørt at man skal undgå for store mængder sukker i sin kagen, d sukker skulle virke nedbrydende på thc'en. Du evt. bage en kage med chokolade stykker i og reduret mængde sukker, synes personligt at hash og chokolade harmonere godt i kage.

ps. cookies er også rigtig lækre

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Moderator
Brugeravatar

Bananhashkage er også ret lækkert. De forsøg jeg har haft med oral cannabis indtag, siger mig at det er bedre at bruge hash end pot, da det er nemmere at fordele i dejen vha. smør og man undgår tørre blade i sin kage, som imo. gør kageoplevelsen lidt dårligere. Sørg i øvrigt for at købe hash af en god kvalitet, overvej at du skal skal spise det, fremfor at brænde det af. Jeg vil anbefale en god pollum eller upresset ryst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Bananhashkage er også ret lækkert. De forsøg jeg har haft med oral cannabis indtag, siger mig at det er bedre at bruge hash end pot, da det er nemmere at fordele i dejen vha. smør og man undgår tørre blade i sin kage, som imo. gør kageoplevelsen lidt dårligere. Sørg i øvrigt for at købe hash af en god kvalitet, overvej at du skal skal spise det, fremfor at brænde det af. Jeg vil anbefale en god pollum eller upresset ryst.

Med hensyn til pot kan du jo si bladene fra smørret når du har varmet det op. Og dermed undgå blade i din kage :) Det plejer i hvert fald at virke fint når jeg har gjort det sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
En anden metode er:

- Smør og pot/skunk koges sammen med vand, det skal så koge op. Ved at koge det med vand binder thc'en sig bedre til fedtstoffet(I dette tilfælde smøren).

- Derefter sis pot/skunk fra vand og smør(put evt. et viskestykke i sigen for en finere filtrering)

- Nu fryses resten af suppedasen ned så vand og smør adskilles.

- Dette skulle gerne resultere i flot grøn hampesmør, og en helt almindelig isklump.

- Hampesmøren kan nu bruges til madlavning efter eget behov.

Kan ikke lige huske doserings målene og koge/fryse tiden, men har en hel film som med ''Chef Magic'' i hovedrollen hvor han laver mad og kage med både græs og Hash. Hvis nogen er interesserede har jeg filmen på min computer!

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
^ det er også sådan jeg plejer at gøre... virker rigtigt godt fordi man ikke behøver holde så meget øje med det. Jeg ville nok anbefale at lade det stå lidt i køleskabet inden nedfrysningen, da man så sikkert får mere af smørret med op øverst.

Plejer at grinde materialet rigtigt godt først. Hvis man går helt amok kan man også varme sit materiale ved 122 C i 30 minutter før man koger det med smørret. Dette gør at det inaktive THCA laves om til THC (decarboxylation). På den måde kan bruge smørret på et stykke brød f.eks. uden man behøver at varme det op. Hvis man har varmet det op i ovnen er det også meget nemmere at grinde, da det bliver totalt tørt og sprødt.

Se evt også denne guide: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=12895

Pas på med dosen. Man kan blive MEGET skæv af det. Jeg plejer at kunne mærke omkring et gram smør (jeg bruger 15g buds til 250g smør) -- men dette er sikkert ret individuelt.

Iøvrigt er det klart bedst at bruge hjemmedyrket materiale frem for købe-hash. Man ved jo aldrig helt hvad der i når man køber det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Hash er fyldt med klamme stoffer. følg de første par steps af denne opskrift til at skille dem fra. Tro mig det er klamt!

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.p ... magic+chip

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du er bange for at din hash er forurenet og usundt, så kog det i noget vand. Vandet binder mange af urenhederne i hashen, og andre urenheder vil lægge sig i toppen af vandet, mens det rene hash vil falde til bunds. Du tager herefter hashen i bunden af gryden og tørrer det og laver hashsmør ud af det.

Vær ikke nervøs hvis du mister op til halvdelen af dit hash, for det du har mistet har ikke været hash anyways.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Kan anbefale dig at fremskaffe "Den høje kogebog" All you need to know

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]